Mihin kannattaa satsata kunnolla?

Vierailija

Olen viime vuosina ollut kiinnostunut järkevästä kulutuksesta ja laadun suosimisesta. Haluaisin panostaa johonkin tyylikkääseen ja laadukkaaseen tavaraan, joka kestää parhaimmillaan vuosikymmeniä tai jopa eliniän. 

Kertokaa parhaat vinkkinne, mihin kannattaa ihan tosissaan panostaa rahallisesti kunnolla. Tuote voi olla joko sisustusesine/huonekalu, vaatekappale, laukku, kosmetiikkatuote.. Siis mikä tahansa. Olen lopun kyllästynyt kertakäyttötavaroihin ja yleiseen huonoon laatuun kaikessa.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Kaikki paitsi uskoon tuleminen on turhaa. Tänne jää kaikki kun tästä ajasta erkanet. Kannattaa kohdistaa huomio tuonpuoleiseen sillä iäisyydessä on pitkä aika vietettävänä. Enkä sano tätä vittuillessani vaan siksi että itse olen alkanut ajatella asioita vähän tarkemmin. Ennen minullekin merkitsi hienot autot ja tyylikkäät huonekalut paljonkin, nyt olen tyytynyt Ikean halpoihin, joskin käytännöllisiin sisustusjuttuihin ja voin sanoa että olen paljon onnellisempi. Rahaa säästyy matkusteluun ja arjen luxukseen, mistään en ole tarvinnut jäädä paitsi sen jälkeen kun tulin uskoon. Ennen olin epämääräisesti iloinen, nykyään olen tietoisesti onnellinen. Tiedän mistä olen tulossa ja minne menossa. Vapauteen Kristus vapautti minutkin, ei elämään tiukkapipoisena ja itseltään kaiken kauniin kieltävänä vaan vapaana Taivaan kansalaisena jo tässä ajassa.

Vierailija

Omat kokemukset (kestäneet yli 20 vuotta loistavasti): Miele-imuriin ja  -pesukoneeseen. Pentikin kivitavara-astioihin ja Teema-astioihin myös. Lundia-kalusteisiin ja kunnollisiin täyspuukalusteisiin muutenkin. Luonnon materiaaleihin vaatteissa, kunnon ompelijan työhön (jos sellaisen löydät). Sirkka Könösen neuleisiin.

Oikeasti kuitenkin panostaisin omaan onnellisuuteeni enemmän muilla tavoin kuin hankkimalla materiaa, oli kestävää tai ei. Esimerkiksi opiskelemalla itsetuntemusta, miettimällä omia arvojani ja sitä, mitä elämältäni haluan, lukemalla ja keskittymällä hyvien ystävyyssuhteiden luomiseen :)

Vierailija

kenkiin ehdottomasti. en nyt siis mitään tiettyä merkkiä osaa sanoa, mutta näin yleisesti vaan että vaikka ostais halpoja vaatteita niin kengistä ei kannata tinkiä. oli sitten lenkkarit, tennarit tai korkkarit niin pitää olla just eikä melkein, vaikka sitten maksaiskin. ero on kun yöllä ja päivällä nyt kun conversien tilalla on oikeesti jalan mukaan ostetut tukevat kengät

Vierailija

Käteen sopiva, terässä pysyvä, vahva kokinveitsi. Wüsthoff, Victorinox, Arcos ovat hyvän hinta-laatusuhteen merkkejä. Laatuun ei vaadita satoja euroja, mutta ero prässättyihin markettipuukkoihin on valtava.

Clarksin desert boot -saapikkaat. Loistavan monikäyttöinen jalkine.

Barbourin vahakangastakki. Mukana salametsästäjän taskut, joihin mahtuu viskilekakin.

Mujin ja Field Notesin muistikirjat.

Aeropress-kahvinkeitin ja Baratzan kahvimylly.

Niche-parfyymit pieniltä tuoksuvalmistajilta kuten Annick Goutal, Diptyque, Cire Trudon, Byredo. Ero tavallisiin on huikea.

Lundian kirjahyllyt ja laatikostot. Hyllyt jaksavat oikeasti kannatella kirjoja, taipuvat moneen käyttöön, voi käsitellä moneen kertaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmat asiat elämässä eivät ole tavaroita. 

Niinpä, eniten kannattaa panostaa siihen että on kivaa. Ilman nautintoja elämä on tylsää ja ikävää shaissee.

Vierailija

Allen Endmondsin nahkakengät.

Redwingsin maiharit.

Mühlen partahöylät (kirjaimellisesti ikuisia).

Mikä tahansa paksupohjainen rosteripaistinpannu.

Opinel-taskuveitset. -9

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Allen Endmondsin nahkakengät.

Redwingsin maiharit.

Mühlen partahöylät (kirjaimellisesti ikuisia).

Mikä tahansa paksupohjainen rosteripaistinpannu.

Opinel-taskuveitset. -9

Allen Edmondsin nahkakengät kyllä haluaisin, tällä hetkellä on vielä unelmointiasteella. Mühlen höylä löytyy ja pakko kyllä suositella. Ton voi todellakin varmaan antaa sitten joskus pojalle/lapselapselle.

Paistinpannu ja hyvä kokkiveitsi saavat täältä myös kannatusta. Sänky, lakanat ja tyyny varmaan myös ovat melkoisen varmasti sellasia että ehdottomasti kannattaa hieman investoida. Hyvä tietokonetuoli jos sellaisella tulee käytettyä paljon aikaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat