Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukukoodi 'formal', mitä laitatte päälle?

Vierailija

Ja osaan käyttää Googlea, ei vaan ollut ihan yksiselitteistä siellä.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Sukka munaan ja sekaan vaan. Oikeasti pukukoodi 'Formal' tarkoittaa parinvaihtobileitä. Siitä vaan tutustumaan lähemmin ihmisiin!

Vierailija

"Tumma puku", juhla-asu,  eli hienostunut, elegantti, juhlava. Naisilla iltapuku (yleensä pitkä puku ja juhlavat korut/ asusteet/ kampaus).

Vierailija

Iltapukua itse meinasin. Vuosi sitten samassa juhlassa oli Black tie, joka on suht yksiselitteinen. Mutta googlettaessani tätä formalia, oli myös kuvia lyhemmistä mekoista.

ap

Vierailija

Vetäisin kalsarit jalkaan ja ilmoittaisin että en tule. Ei kiinnosta ostaa jotain pingviinipukuja turhaan kun niitä tarvitsee kerran kymmenessä vuodessa.

Vierailija

Voisitko kysyä joltain, joka on myös kutsuttu? Onko kyse esim sinun työpaikkaasi liittyvästä tapahtumasta, tai puolisosi työpaikkaan? Voisiko sieltä joltain kysyä tarkennusta? Usein kutsun esittäjältä voi myös kysyä. Tuo on harmillista, ettei asiaa ilmaista niin tarkkaan, ettei tarvisi miettiä helman pituutta ja on kiusallista, jos on väärin pukeutunut.

Vierailija

Juhla liittyy miehen työhön, enkä viitsi järjestävää tahoa vaivata. Laitan mieluummin iltapuvun, koska juhlan luonne on sellainen, että liikaa arvostusta ei voi osoittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo formal riippuu siitä tilaisuudesta. Katso tarkemmin vaikkapa enkkuwikistä: https://en.wikipedia.org/wiki/Formal_wear

Suomiwikissä sama käydään läpi juhla-asun selityksessä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Juhla-asu

Näitä juuri olen lukenut, mutta kun puhutaan yhtä aikaa iltapuvusta, ja kuvassa on lyhyempi mekko, ei ihan tule selvyyttä.

Päivätilaisuudessa  voi olla se lyhyempi eli "morning dress" ja iltatilaisuuteen iltapuku. Ihan selkeesti mun mielestä tuossa sanottu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juhla liittyy miehen työhön, enkä viitsi järjestävää tahoa vaivata. Laitan mieluummin iltapuvun, koska juhlan luonne on sellainen, että liikaa arvostusta ei voi osoittaa.

No se ei ainakaan ole väärä valinta. :) Kotimaisissa juhlissa liian usein koodi ilmaistaan niin löperösti, että siellä ollaan sitten sikin sokin vaikka missä vetimissä. Minä en ainakaan tiedä näitä asioita niin selkäytimestä, että joka kerta pitää ottaa selkoa, että kuinka se nyt olikaan :) Hyviä juhlia teille! Ai niin, ymmärtääkseni se on vielä tähdellisempää, että pariskunnan asut eivät "riitele" keskenään, eivät ole liian eri "tasoa", kuin se helman pituus sentin tarkkuudella. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat