Naisen vs. miehen hengen arvo?

Vierailija

Nainen sai kahdeksan vuoden ehdottoman vankeusrangaistuksen. Miespuolinen uhri selvisi HENGISSÄ. 

Neljän lapsen äiti kosti ahdistelun - tuomittiin vankilaan murhan yrityksestä

Mies pahoinpiteli naisen KUOLIAAKSI. Mies pahoinpidellyt myös muita naisia. Syyttäjä vaatii miehelle 3,5-4,5 vuoden vankeusrangaistusta.

Syyte: Mies pahoinpiteli naisystävänsä erityisen julmalla tavalla kuoliaaksi - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Mikä on naisen hengen arvo verrattuna miehen henkeen? 

Puolen toista vuoden päästä tuo naistenhakkaaja on taas vapaalla. Ylemmän jutun lastenahdistelija on jo.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Kai tuossa on muitakin tekijöitä kuin sukupuoli. Harkittu kylmäverinen murhan suunnittelu ja yritys vs. äkkipikaistuksissa tehty pahoinpitely joka johti kuolemaan.

Vierailija

Sehän riippuu maasta. Yhdysvalloissa hengen arvo voi olla satakin miljoonaa, eli yhden ihmisen pelastamiseksi voidaan lähettää paikalle lentotukialus ja 101 ilmarynnäkködivisioona.

Suomessa hengen arvo on jotain 100 000 euroa, miehillä ja naisilla oleellisesti sama. Joissain maissa naisen arvo on selvästi miehen arvoa pienempi (esim arabimaat). Yleensä menee niin, että mitä köyhempi maa, sen halvempi ihmishenki. Joidenkin köyhien maiden kohdalla hengen pelastamiseen ei laiteta edes kahta euroa. Heitä on toisaalta turha syyllistää, koska et itsekään laita kahta euroa, vaikka sillä voisi pelastaa ihmisen jossain kehitysmaassa. Ostat sillä mieluummin jotain kivaa itsellesi.

Vierailija

No itse olen filosofiselta aatemaailmaltani utilitaristi ja näin ollen koska miehet ovat fyysisesti, älyllisesti ja henkisesti naisia vahvempia niin myös miehen elämä on naisen elämää arvokkaampi. Sori muijat

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No itse olen filosofiselta aatemaailmaltani utilitaristi ja näin ollen koska miehet ovat fyysisesti, älyllisesti ja henkisesti naisia vahvempia niin myös miehen elämä on naisen elämää arvokkaampi. Sori muijat

Kivoja sanoja mutta sitten lopussa kuitenkin ''muijat''.

Vierailija

Joo kyllä mielestäni tapoksi saisi mennä tuo miehen rikos, eikä kuolemantuottamuksena. Oli pahoinpidellyt toistakin naista aiemmin, eli saattaa vielä toistua. Pahoinpitelyiden tuomiot nyt vaan ovat niin alhaisia. Eihän niitä juuri edes tutkita jos ei itse satu tietämään kuka syyllinen on.

Murhasta nyt saa pidempään istuakin vaikka ei ihan onnistuisi. Kuitenkin 27 puukoniskua, kurkku auki ja talo tuleen on aika selvä tilanne.

Vierailija

Miehiä ja poikia arvostetaan enemmän kuin naisia tai tyttöjä. Se valitettavasti näkyy niin palkkauksessa, terveyteen satsaamisessa kuin tuomioissakin. Ikävää mutta totta! Siihen pitää saada muutos!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat