Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedän, menikö lapsivedet vessakäynnin yhteydessä?

Vierailija

Tämä nyt jotenkin hämmentävä tilanne. Menin vessaan pissalle. Vatsaa supisti samalla kivuttomasti ja yritin pissata. Pissa tuli kyllä. Sitten olin nousemassa ylös pytyltä, niin holahti vauhdilla lisää pissaa?? pyttyyn.

Nyt aloin miettimään, että olisiko voinut olla lapsivedet? Nyt menossa rv40+2. Tuntuuko vatsa erilaiselta lapsivesien mentyä?

Kommentit (8)

Vierailija

Voi olla. Yleensä tihkuu sen jälkeen, kun on holahtanut. Ei siis kaikki vesi tule sekunnissa, vaan vuotaa edelleen. Tuleeko pöksyt märäksi?

Vierailija

Ei ne vedet "kerralla" mene. Sitä tulee kalvojen rikkoutumisen jälkeen säännöllisen epäsäännölisesti.

Vierailija

Sitä lapsivettä tulee kyllä varmasti lisääkin. Odottele vielä. Lapsivedenmeno ei tunnu vatsassa millekään, koska kaikki lapsivesi ei mene kerralla, vaan sitä holahtelee pikkuhiljaa. Sitä muodostuu myös koko ajan lisää. Onko esikoinen? Esikoinen ei yleensä kovin nopeasti synny, joten vielä ei ole mitään kiirettä sairaalaan. Jos lapsivettä vielä tulee, voit soittaa sairaalaan, että pitääkö jo tulla, vai voiko jäädä vielä kotiin odottelemaan supistuksia.

Vierailija

Mulla lapsivettä tihkui tosi vähän kerrallaan. Synnytys sairaalassa lääkäri sanoi että on vain limatulppa mutta kahdem päivän päästä menin uudelleen synnärille ja toinen lääkäri sanoi että testaamattakin selvää lapsivettä :) käy synnärillä testaamas

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla lapsivettä tihkui tosi vähän kerrallaan. Synnytys sairaalassa lääkäri sanoi että on vain limatulppa mutta kahdem päivän päästä menin uudelleen synnärille ja toinen lääkäri sanoi että testaamattakin selvää lapsivettä :) käy synnärillä testaamas

Ei tarvitse mitään testata. Yleensä synnytys käynnistyy lapsiveden mentyä. Usein vettä muodostuu lisää, eli vaikka vähän tulee, kohta sitä on sama määrä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat