Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konehan se ne pyykit pesee

Vierailija
30.10.2015 |

Että mä inhoan tuota mieheni hokemaa! Lapsiperheessä pyykkiä tulee useampi koneellinen päivässä ja pienten lasten kanssa pyykin ripustaminen on välillä aika haastavaa. Niin ja vaikka kone se peseekin, ei kone myöskään etsi pyykeille kuivatuspaikkoja ympäri asuntoa, ei meinaan mahdu kylppäriin kuivumaan tollanen määrä. Ja lopuksi, vaikka mies niin tietää miten helppoa pyykinpesu on, hän ei ole koskaan edes käynnistänyt pyykkikonetta...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen ostaa teille kone, joka ripustaa pyykit :) Sellanen olis ihana. 

Vierailija
2/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään tule tuollaista määrää vaikka olis 10 lasta! Oikeasti joka pulautuksen jälkeen ei tarvitse vaihtaa vaatteita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin mielelläni sellaisen, joka lajittelisi ne pyykit ja tyhjentäis taskut ja parittelisi sukat ennen pesua ja sitten toki ripustaisi ja pyykin kuivuttua laittaisi nätisti kaappiin :)

Vierailija
4/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään tule tuollaista määrää vaikka olis 10 lasta! Oikeasti joka pulautuksen jälkeen ei tarvitse vaihtaa vaatteita!

Viihtyisitkö sinä vaatteissa joissa olisi oksennusta?

Ja ap, näpäytä miestäsi äläkä enää huolehdi hänen pyykeistään niin kyllä oppii :)

Vierailija
5/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostaisin mielelläni sellaisen, joka lajittelisi ne pyykit ja tyhjentäis taskut ja parittelisi sukat ennen pesua ja sitten toki ripustaisi ja pyykin kuivuttua laittaisi nätisti kaappiin :)

Tirsk :D Tähän sukkien paritteluun vinkkivitonen: sukat kannattaa laittaa varsistaan yhteen jo ennen kuin ne laittaa pyykkikoriin. Lapsille opetetaan myös. Vaatteethan tulee (ainakin meillä) muutenkin oiottua/käännettyä/lajiteltua koneeseen laittaessa, niin koen että parien irroittaminen toisistaan käy nopeammin kuin parien etsiminen. Meillä ei ole ollut vuosiin yhtä ainoaa paritonta sukkaa :)

Vierailija
6/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee pissat sänkyyn, siinä on jo useamman koneellisen verran pyykkiä, lakanat, petarit jne. Tätä ei tietenkään päivittäin, mutta kuitenkin muutaman kerran kuussa vaipat fuskaa. 

Vierailija
7/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikoneen täyttö ja käynnistys = 1 minuutti.

Pyykkikoneen tyhjennys kuivuriin = 1 minuutti.

Pyykkikoneen tyhjennys telineelle = noin 2 minuuttia.

Kuivien pyykkien viikkaus ja kaappiin laitto = maksimissaan 4 minuuttia.

AV-PALSTALLA NOTKUMINEN = av-mammoilla useita tunteja päivässä, haukkumassa miehiä milloin mistäkin.

Vierailija
8/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä itsekään nykyihmisten pyykin määrää.meidän kuuden hengen perheessä pestään ehkä yks koneellinen päivässä.joskus on monta päivää väliä ja pesen sitte kerralla 2-3 koneellista.lakananvaihtoviikolla tulee kolme koneellista.

meillä on ollut puklaavia vauvoja mutta siltikään ei oo tarvinnut jatkuvasti pyykätä. Ja meillä on pieni rumpu.

kertokaa mitä te pesette?

Vierailija
9/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV-PALSTALLA NOTKUMINEN = av-mammoilla useita tunteja päivässä, haukkumassa miehiä milloin mistäkin.

Teepä tämä siten, että lapset roikkuvat sussa ja heittelevät pyykkejä. Aivan, sinulla ei ole lapsia, joten et tätä tiedä. 

Vierailija
10/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmasti ikinä pyykännyt, ainakaan lapsiperheen pyykkejä.

Vierailija
11/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teepä tämä siten, että lapset roikkuvat sussa ja heittelevät pyykkejä. Aivan, sinulla ei ole lapsia, joten et tätä tiedä. 

Palstailla pystyy

Vierailija
12/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstailla pystyy

No sähän se oikein asiaankuuluvan kommentin aloitukseen suhteutettuna keksit! Aina näitä naisvihatekstejä satelee lähes jokaiseen aloitukseen.

Vierailija
13/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kyllä ymmärrä että miten se pyykinpesu voi olla niin rasittavaa. Ja meillä on kuitenkin 4 lasta. Olen aika varma että ap:lla ei ole kuin korkeintaan kaksi. Vaihtelevasti tulee pestyä pyykkiä. Usein vain yksi koneellinen päivässä, välillä kaksi koneellista. Joskus on erinäisistä syistä paljon pyykkiä ja tulee kolme tai neljäkin koneellista pyykkiä. Joskus taas ei yhtään, kun ei ole likapyykkiä paljon tai ei vaan ehdi pesemään. 

Mutta meilläpä onkin kuivausrumpu ja vaatteista 90% voi sinne laittaa. Ikinä ei ole kuivurin takia mennyt vaatteet huonoiksi. Ei se ehkä egologisin ratkaisu ole, mutta mm. tila ja aikaongelmien vuoksi meille ihan ehdoton.

Vierailija
14/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa "nainenonainauhri"-huutelua, äitimyytin viljelemistä ja miesvihaa tämäkin ketju täynnä.

Vierailija
15/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa "nainenonainauhri"-huutelua, äitimyytin viljelemistä ja miesvihaa tämäkin ketju täynnä.

Eipä tähän viitsi edes vastata, niin läpinäkyviä tekstisi ovat.

Vierailija
16/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kyllä ymmärrä että miten se pyykinpesu voi olla niin rasittavaa. Ja meillä on kuitenkin 4 lasta. Olen aika varma että ap:lla ei ole kuin korkeintaan kaksi. Vaihtelevasti tulee pestyä pyykkiä. Usein vain yksi koneellinen päivässä, välillä kaksi koneellista. Joskus on erinäisistä syistä paljon pyykkiä ja tulee kolme tai neljäkin koneellista pyykkiä. Joskus taas ei yhtään, kun ei ole likapyykkiä paljon tai ei vaan ehdi pesemään. 

Mutta meilläpä onkin kuivausrumpu ja vaatteista 90% voi sinne laittaa. Ikinä ei ole kuivurin takia mennyt vaatteet huonoiksi. Ei se ehkä egologisin ratkaisu ole, mutta mm. tila ja aikaongelmien vuoksi meille ihan ehdoton.

Lapsetkin ovat niin erilaisia (ja tämä ihan temperamenttikysymys, ei kasvatuksellinen), että joku äiti saa ihan rauhassa hääräillä kotitöitä ja toinen taas saa olla lasten kiipeilytelineenä ihan jatkuvasti, jopa pyykkiä laittaessaan.

Vierailija
17/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin elikkäs ihan ok ap:n mieheltä vähätellä ap:n tekemisiä, siihen vastaan sanominen tai siitä ärsyyntyminen taas ei ole soveliasta... Missä kohtaa täyä ketjua on esiintynyt miesvihaa, mä en nimittäin löydä mitään siihen viittaavaakaan vaikka luin kaikki viestit juuri läpi oikein silmä kovana etsien.

Vierailija
18/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus numero 8 kirjoittajalle: Mä olen tullut siihen tulokseen, että ne joilla isoissa perheissä ei ole kuin muutama koneellinen viikossa, ei pestä usein/koskaan

-ulkovaatteita

-välivaatteita

-lasten hanskoja

-päiväpeittoja

-kylpypyyhkeitä säännöllisesti

-uusia vaatteita kaupasta/kirpparilta ostettuna ennen käyttöä

Koska jos pesee noita edellämainittuja normaalissa tahdissa, se tekee monta ylimääräistä koneellista viikossa normaalin sisävaatepyykin päälle. Varsinkin leikki-ikäisen ja alakoululaisten ulkovaatteet saa pestä vähintään kerran kuussa, kun lapset ryömii hiekassa ja nurtsilla, hanskat joskus muutaman päivän välein, kun hanskat on kuraisia ja kastuneita.

Ja kyllä, lasten kavereiden vaatteista tosiaan haistaa kenen kotona ei ulkokamppeita pestä, sääliksi käy noita lapsia.=/

Aloittajalle, aika usein miehet ei "nää" sitä työn määrää joka joihinkin kotihommiin menee, ei ilkeyttään vaan koska ei nimenomaan itse koskaan niitä tee, ei osaa ajatella mitä kaikkea siihen hommaan kuuluu.

Vierailija
19/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta ja pyykkiä on pesty ja pestään 3 kertaa viikossa. Iso pesukone taloyhtiössä ja kuivuvat yössä. Ei mitään ongelmaa. No, mun mieheni kyllä pesee ja hakee kuivuneet pyykit aamulla, joten ei yksin minun harteilla. Vanhin lapsikin jo osaa pestä, ikää 12v. Asumme Krunikassa Helsingissä. On oma konekin, mutta laitetaan luultavasti myyntiin, kun ei oikein tarvetta. Niin ja lapset harrastavat, mutta voin laittaa lätkävehkeet pariksi päiväksi partsille, ei HETI pakko pestä.

Vierailija
20/49 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk :D Tähän sukkien paritteluun vinkkivitonen: sukat kannattaa laittaa varsistaan yhteen jo ennen kuin ne laittaa pyykkikoriin. Lapsille opetetaan myös. Vaatteethan tulee (ainakin meillä) muutenkin oiottua/käännettyä/lajiteltua koneeseen laittaessa, niin koen että parien irroittaminen toisistaan käy nopeammin kuin parien etsiminen. Meillä ei ole ollut vuosiin yhtä ainoaa paritonta sukkaa :)

Meillä on käytössä ne sukka-Mikot, mitkä lie. Minä ja mies kyllä ne aina laitetaan, mutta teini ei jaksa nähdä vaivaa. Olen niin kyllästynyt siihen sukkien lajitteluun, että jos ei sukat ole nipussa, niin eivät ole myöskään koneessa :)

Viime viikolla taisin viedä toistakymmentä paritonta sukkaa teinin huoneeseen ja käskin etsiä niille parit :)

Niin ja meillä ei ole edes ap:n kaltaista pikkulapsiperhettä ja silti mulle kelpais tuollainen "pesuautomaatti" :) Pyykkihuolto ei vaan oo kivaa...