Onko muilla miehen siskoa, joka piikittelee?

Vierailija

Kamalinta on se, ettei myönnä mitään. Miehen sisko kokee oikeudekseen kommentoida tyyliin "oot laihtunut, mut muodot on hävinnyt", "te ootte tollasia kaikki mulle heti nyt ihmisiä" (ilkeään sävyyn), "sulla roikkuu vielä vatsa synnytyksen jälkeen" jne jne,, Hän ei myöskään onnitellut raskaudesta, ja käyttäytyi kuin iso mahani olisi ollut ilmaa, mikä tuntui myös kummalliselta.

itse en todellakaan ole ilkeä töksäyttelijä enkä ole tehnyt mitään pahaa. Miehen siskolla on ollut ongelmia elämässään , mutta ei kai se oikeuta purkamaan sitä minuun :(? Ahdistaa jo valmiiksi tuleva joulu, ja mitä piikittelyä silloin tulee... Itsellä on omassa elämässä niin paljon tekemistä etten todellakaan haluaisi tuhlata energiaa negatiivisuuteen tms.. Haluaisin antaa ystävällisyyttä ja saada sitä takaisin, mutta tuntuu mahdottomalta :(. Neuvoja?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ilkeät kommentit ovat kurjia, mutta mites sitä sun raskausvatsaasi sitten olisi pitänyt huomioida?

no itse ainakin ajattelen että peruskäytöstapoihin kuuluu sanoa vaikka edes vaisusti onnea. Se että ohittaa aiheen täysin on outoa minusta. Ap

Vierailija

Inhottavaa jos noin todella on, mutta oletko myös varma ettet itse ylitulkitse asioita? Jätä omaan arvoonsa koko sisko, naura sen piikittelyille äläkä välitä. Tuskin jaksaa loputtomiin sitä tehdä jos huomaa ettei saa mitään reaktioita aikaiseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeät kommentit ovat kurjia, mutta mites sitä sun raskausvatsaasi sitten olisi pitänyt huomioida?

no itse ainakin ajattelen että peruskäytöstapoihin kuuluu sanoa vaikka edes vaisusti onnea. Se että ohittaa aiheen täysin on outoa minusta. Ap

Kyllä, outoa ja epäkohteliasta on. Taisi olla kateellinen.

Vierailija

Miehen sisko on selvästi kateellinen teille ja erityisesti sinulle, kun olette perustaneet perheen ja teille on tullut lapsi. Erityisesti tuo, että ei pystynyt katsomaan raskausvatsaasi ja kommentoi raskauden jälkeen ikävään sävyyn olemustasi.

Jos ajattelet asiaa naisen kannalta, niin hänhän ei voi kettuilla omalle veljelleen, joten kohdistaa sen sinuun. Voit joko suuttua ja kettuilla takaisin, jolloin seurauksena voi olla täysi sota sukujuhlissa.  Tai sitten hän tajuaa, että et ole kynnysmatto, ja jättää sinut rauhaan.

Tai sitten voit etukäteen miettiä, että olet hänen huomautustensa yläpuolella, koska niin säälittävä ihminen ja saa sanoa mitä vaan, se ei loukkaa sinua, koska johtuu vaan tämän henkilön pahasta olosta.  Voit myös sanoa hänelle merkitsevästi jotain tällaista "niin, sinullahan ei ole lapsia" tai "niin, sinullahan ei kai ole mahdollisuutta hankkia perhettä". Jonka jälkeen luultavasti loukkaantuu ja jättää sinut rauhaan, kun ilmaiset ymmärtäväsi mistä kenkä todella puristaa.

Vierailija

Kutonen jatkaa vielä: et voi odottaa tältä henkilöltä ystävällisyyttä, sillä hänellä itsellään niin kurja olo, että ei pysty siihen.

Vierailija

AHaa. Taas tämä "MIehen Sisko" -provoilija palannut. Viimeksi se ei tykännyt niistä joulukoreista ja teki jotain muuakin väärää. 

KOITA NYT KEKSIÄ JOTAIN UUTTA!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa jos noin todella on, mutta oletko myös varma ettet itse ylitulkitse asioita? Jätä omaan arvoonsa koko sisko, naura sen piikittelyille äläkä välitä. Tuskin jaksaa loputtomiin sitä tehdä jos huomaa ettei saa mitään reaktioita aikaiseksi.

No siis noihin sanomisiin olen vastannut jotain "pokkana" että "niin, kyllähän se rasvan lähteminen pienentää muotojakin, mutta olen tyytyväinen" ja "niin, ei se vatsa välttämättä kovin nopeasti palaudu" ja "onhan meille tapahtunut isoja asioita mutta onneksi kaikki on mennyt hyvin ". Pari kertaa loukkaantumiseni on näkynyt naamasta ja sisko on näyttänyt tyytyväiseltä, naureskellut itsekseen jne... 

Sisko on varmasti muutenkin ns töksäyttelijä mutta ei hän samalla tavalla kaikille puhu. Kuitenkin hänellä on ystäviäkin, joten halutessaan hän osaisi varmasti olla mukavakin. Hän ei vaan halua olla.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko on selvästi kateellinen teille ja erityisesti sinulle, kun olette perustaneet perheen ja teille on tullut lapsi. Erityisesti tuo, että ei pystynyt katsomaan raskausvatsaasi ja kommentoi raskauden jälkeen ikävään sävyyn olemustasi.

Jos ajattelet asiaa naisen kannalta, niin hänhän ei voi kettuilla omalle veljelleen, joten kohdistaa sen sinuun. Voit joko suuttua ja kettuilla takaisin, jolloin seurauksena voi olla täysi sota sukujuhlissa.  Tai sitten hän tajuaa, että et ole kynnysmatto, ja jättää sinut rauhaan.

Tai sitten voit etukäteen miettiä, että olet hänen huomautustensa yläpuolella, koska niin säälittävä ihminen ja saa sanoa mitä vaan, se ei loukkaa sinua, koska johtuu vaan tämän henkilön pahasta olosta.  Voit myös sanoa hänelle merkitsevästi jotain tällaista "niin, sinullahan ei ole lapsia" tai "niin, sinullahan ei kai ole mahdollisuutta hankkia perhettä". Jonka jälkeen luultavasti loukkaantuu ja jättää sinut rauhaan, kun ilmaiset ymmärtäväsi mistä kenkä todella puristaa.

Jep, tuo olisi hyvä jos pystyy pitämään mielessä koko ajan, että siskolla on paha olo. Vaikka se ei näy ulospäin, voi ihminen olla solmussa itsensä kanssa. Anoppi on kertonut että tämä sisko haluaa oman perheen jne, eli varmaan voi olla kateutta :(. Rehellisesti ja aidosti kyllä toivon siskolle sitä omaa perhettä ja muutenkin mielialan paranemista. Mutta toivoisin myös että voisimme tavata edes juhlapyhinä ilman ilkeilyä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä raskautta hyvänä ja toivottavana asiana, joten en koskaan onnittele raskautumisesta. Ei sovi yhteen minun moraalini kanssa. Jos raskaana olija ei tule toimeen ilman valheellista onnentoivotusta, se on hänen ongelmansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä raskautta hyvänä ja toivottavana asiana, joten en koskaan onnittele raskautumisesta. Ei sovi yhteen minun moraalini kanssa. Jos raskaana olija ei tule toimeen ilman valheellista onnentoivotusta, se on hänen ongelmansa.

Elämässä on hetkiä, jolloin on peruskohteliasta ilmaista onnittelut. Jos nuin ajattelisi, niin koska en pidä vanhenemisesta, en onnittelisi syntymäpäiväsankareita. Kaupan myyjä ei pidä jostain asiakkaasta, niin ei tervehdi, eikä palvele. Siitä ei ole kysymys, ettei ihmiset tule toimeen ilman onnitteluita, vaan hyvistä käytöstavoista. Pienillä hyvillä sanoilla on positiivisempi vaiktus kuin pökittävällä junttiudella, joka ei muille halua hyvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on hetkiä, jolloin on peruskohteliasta ilmaista onnittelut. Jos nuin ajattelisi, niin koska en pidä vanhenemisesta, en onnittelisi syntymäpäiväsankareita. Kaupan myyjä ei pidä jostain asiakkaasta, niin ei tervehdi, eikä palvele. Siitä ei ole kysymys, ettei ihmiset tule toimeen ilman onnitteluita, vaan hyvistä käytöstavoista. Pienillä hyvillä sanoilla on positiivisempi vaiktus kuin pökittävällä junttiudella, joka ei muille halua hyvää.

Onko sinun moraalisi mukaista onnitella raiskaajaa siitä, että tämä on laittanut naisen itkemään ja rukoilemaan armoa? Tai varasta siitä, kuinka paljon rahaa tämä onnistui viimeksi kähveltämään? Eikö pienillä hyvillä sanoilla olisi näissä tilanteissa positiivisempi vaikutus kuin kauhistumisella ja vaikenemisella?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat