Sattuuko teillä mahaan painaessa?

Mahavaivainen

Minulla ollut nyt viikon epämääräisiä kipuja ja ylämahaan vasemmalle sattuu painaessa... maha toiminut kuitenkin päivittäin. Onko normaalia että vatsaan sattuu tiettyyn kohtaan kun painelee?
Pelottaa :-(

Kommentit (12)

Vierailija

Mulla on suunnilleen munasarjan kohdalla kipua painettaessa. Melkein itku tuli viimeksi gynellä, mutta gynen mielestä munasarjoissa ei ole mitään häikkää. (ultrattiin).

Voihan noita kipuja tulla ja mennä tai olla pidempiaikaisiakin. On kuukautiskipuja, ovulaatiokipuja, ilmakupla suolistossa, arkoja kohtia vatsanpeitteissä, kystia munasarjoissa, lievä endometrioosi..

Vierailija

Ei satu, vaikka painaa kovaa, minullakin diagnosoitu ärtynyt paksusuoli nuorempana, vaikka on suolistovaivoja, vatsaa painaessa lääkärissä ei koskaan koske, eikä gynekologilla. 

Vierailija

Mua sattuu jos napaa painaa, itseasiassa pelkkä kosketuskin tekee jo vähän ilkeetä. 

Näin on ollut koko elämäni ja ihan terve olen. 

Voisiko olla muuten napatyrä? En ole ennen edes ajatellut asiaa. 

Alkuperäinen kirjoittaja

Maha on kipuillut jo viikon. Sieltä täältä välillä kipeä ja suolidto kurisee ja murisee. Tänään eri asiaa tutkiessa lääkäri paineli mahaa ja kylkikaaren alle vatsan vasemmalle puolelle painaessa sattui kamalasti. Sitä mietin että voiko olla normaalia vai onko siellä jotain pahempaakin häikkää :-(

Vierailija

Siinä kohtaa menee suolen mutka. On varsin tavallista, että noihin paksusuolen mutkakohtiin sattuu, mutta toki tuollainen pitkäaikaisempi kipu on tutkittava. Todennäköisesti sinun suolistosi on jostain syystä ärhäkkänä ja tuottaa ilmaa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja

Kiitos vastauksestasi. :-) Hakeudun kyllä tutkimuksiin, mutta yritän myös rauhoittaa itseäni josko joku osaa sanoa että normaaliakin voi olla. :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat