Lähteekö teidän lapset lauantaina karkkikierrokselle?

Vierailija

Meillä haluaisivat kovasti lähteä. Onko tämä perinne vakiintunut nyt Suomeen? Uskaltaako päästää lapset kiertelemään?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Ei todellakaan lähde. Emmekä aio varautua karkkilahjoin jos joku halloween-kiertelijä tulee meidän ovikelloa soittamaan. Ei kait Suomessa halloweenia muutenkaan vietetä siinä mittakaavassa kuin Yhdysvalloissa.

Pääsiäisenä lapset lähtevät kyllä virpomaan.

Vierailija

Meidän ovella kävi viime vuonna kaks ipanaa. Ei ollu karkkia antaa ku ei tollaseen tuu varauduttuu ku en ees tajunnu että on joku halloween. Annoin banaanit molemmille :-D pääsiäinen on mun mielestä parempi, sillon varmaan jollakulla on jopa sitä karkkia varattuna

Vierailija

Joutuvat lapset pettymään jos lähtevät ovelta ovelle kerjäämään karkkia. Ei Suomessa ole tapana juhlia Halloweenia samassa mittakaavassa kuin Jenkeissä. Entä jos pidätte vaan Halloween-juhlat kotona ja lapset saavat syödä karkkia kotonaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joutuvat lapset pettymään jos lähtevät ovelta ovelle kerjäämään karkkia. Ei Suomessa ole tapana juhlia Halloweenia samassa mittakaavassa kuin Jenkeissä. Entä jos pidätte vaan Halloween-juhlat kotona ja lapset saavat syödä karkkia kotonaan?

Lisään vielä että tuskin kenelläkään on tarjota kierteleville lapsille karkkia tai muutakaan kun ei tosiaan ole Suomessa tapana tuollainen. Ja muutenkin, eiköhän ihmiset halua pyhänä olla rauhassa kotona ilman että vieraat lapset tulevat ovelle mankumaan karkkia tai rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nii ja mitäs ne sit tekee jos ei oo karkkia (tai muutakaan) antaa? T. Opiskelija

Miksi köyhän opiskelijan -status pitää tässäkin keskustelussa tuoda esiin? Jätät oven avaamatta, daiju.

T. Toinen opiskelija

Vierailija

Tämän kerjuuperinteen ei pidä vakiintua suomeen. Pääsiäiskerjuukin kuuluu vain sukulaisten ja tuttavien keskuuteen, ei tuntemattomien tykö pidä mennä kerjäämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäiskerjuukin kuuluu vain sukulaisten ja tuttavien keskuuteen, ei tuntemattomien tykö pidä mennä kerjäämään.

Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka yrittävät sanella kaikkien käytännöt. Esim. täällä missä minä asun, käydään kyllä ihan tuntemattomienkin ovilla ja on aina käyty.

Vierailija

Me vietetään pyhäinpäivää, ei halloweenia, joten ei lähde karkkikierrokselle. Perjantaina on lapset kutsuttu halloween-teemaisille kaverisynttäreille, niin sinne saavat sonnustautua teeman mukaisesti. Noi karkkikierrokset on mun mielestä muutenkin vähän niin ja näin, esim. pääsiäisenä meillä käydään virpomassa vain tuttuja. Tietysti jos on tuttu ja turvallinen naapurusto, niin miksei, mutta kerrostaloalueille tms. en kyllä päästäisi lapsia ainakaan keskenään.  

Vierailija

'

Mä sanoin viimevuonna karkin kerjääjille että teillä on kuukaudet vähän hukassa kun ei nyt oo pääsiainen ja pääsiäisenä kiertelee vaan trullit.. Ei ole tapana antaa karkkia vaikka kuinka karkin nälässä olisivatki. Sen jälkeen oliki sitten vessapaperia ikkunalautoja myöten. Että mua vitutti. 

Vierailija

Eivät lähde, en usko että kukaan on varautunut karkinkerjääjiin. Vien lapset halloween- juhliin ja koristellaan taloa lasten mieliksi, ja se saa riittää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat