Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika törkee pyöräilijä tänään liikenteessä

Vierailija

Olen näitä kyllä nähnyt ennenkin ja sattunut omalle kohdallekin, kun olen autolla. Tänään olin pyörällä. Ajoi edessäni ajoradan puolella, kuten minäkin, koska vieressä olevalla jalkakäytävällä ei ole merkittyä pyörätietä ja se on aika kapea mennä sinne muutenkaan - toki ei saakaan. Tulimme risteykseen, jossa kolmio ja autoja tuli oikealta ja vasemmalta. Tämä täti otti ja ihan jarruttamatta ajoi sinne suojatien puolelle ja ajoi vaan autojen edestä, kuvitellen vissiin, että hän  muuttuu yhtäkkiä väistämisvelvollisesta väistettäväksi, kun tekee omat liikennesääntönsä. 

Tämä ei ollut tosiaan eka kerta. Ei taida olla keinoa saada porukkaa ymmärtämään, että pyöräilijöille ei ole suojatietä olemassakaan Suomen tieliikennlainsäädännön mukaan, jos ei nouse pyörän päältä ja muutu jalankulkijaksi. 

Kommentit (2)

Vierailija

Kukahan tuossa tempauksessa oli suurimmassa vaarassa?

Itseä ei tuollaiset purista, hänhän se on johon sattuu.

Ja fakta on kuitenkin se että pyöräilijä on syyllinen vain joka kolmannessa auton kanssa yhteen törmäämisessä.

Huonoa sääntöjen osaamista on sekä autoilijoissa, että pyöräilijöissä. Uskoisin että tuo näkemäsi pyöräiliä on aivan samanlainen törttöilijä myös ajaessaan autoa tai kävellessään.

Vierailija

Totta, usein ne, jotka autossa ovat raivopäitä, vähät kävellessäänkään mistään välittävät. Sen olen kyllä huomannut jo ihan siitä, kun väärin parkkeeratusta autosta vetäistään ovi toisen eteen ja mennään mistä sattuu tien yli autojen edestä, vaikka suojatie olisi 20 metrin päässä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat