Kannattaako ottaa yhteys työnantajafirmaan, vaikka käyttävät rekrytointifirmaa työnhaussa?

Vierailija

Löysin työn, jonka ehdottomasti haluan. Yritys käyttää vuokrafirmaa rekrytoinnissa ja olinkin rekrytoijaan yhteydessä. Onko hyvä vai huono asia soittaa vielä itse työnantajallekin? Hakuprosessi on vielä kesken. Onko ärsyttävää vai suotavaa?

Kommentit (6)

Vierailija

Uskoisin, että vuokrafirman käyttämiselle on syynsä. Eli nimenomaan eivät välttämättä ehdi / halua olla itse kontaktissa hakijoiden kanssa. En itse soittaisi missään nimessä.

Vierailija

Heillä on varmasti syynsä käyttää agenttia välissä, eli he eivät halua näitä yhteydenottoja, vaan ovat ulkoistaneet sen.

En olisi yhteydessä. Ja miksi yleensä välttämättä haluat olla yhteydessä edes sinne rekryfirmaan? Siis jos sulla ei ole erityistä kysyttävää?

Heillä on rekry menossa ja he ovat sen alan ammattilaisia. Jos osaat tehdä hakemuksen ja kriteerit täytyyy, pääset haastatteluun.

Ennenvanhaan kai tuota "tikusta asiaa" -soittelua pidettiin suotavana, muttei nykyisin enää.

Toinen asia on, jos haet töihin paikkaan, jossa ei ole paikkaa auki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Heillä on varmasti syynsä käyttää agenttia välissä, eli he eivät halua näitä yhteydenottoja, vaan ovat ulkoistaneet sen.

En olisi yhteydessä. Ja miksi yleensä välttämättä haluat olla yhteydessä edes sinne rekryfirmaan? Siis jos sulla ei ole erityistä kysyttävää?

Heillä on rekry menossa ja he ovat sen alan ammattilaisia. Jos osaat tehdä hakemuksen ja kriteerit täytyyy, pääset haastatteluun.

Ennenvanhaan kai tuota "tikusta asiaa" -soittelua pidettiin suotavana, muttei nykyisin enää.

Toinen asia on, jos haet töihin paikkaan, jossa ei ole paikkaa auki.

Riippuu rekryihmisestä. Olen kuullut eräiltä alan ammattilaisilta ihmettelyä kun annettuun soittoaikaan kukaan ei ole soittanut ja kysynyt mitään vaikka hakemuksia onkin tullut.

Nyrkkisääntönä voisi sanoa että ota näistä nyt selvää mitä ne haluaa ja odottaa :D

Vierailija

Silloin varmaan kannattaa jos sulla on jotain erityistaitoja, kuten hyviä kontakteja, tarjota, jotka eivät käy ilmi heti hakemuksestasi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat