Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ällöttää koirat kaupungissa

Vierailija

Tai siis ei koirat sinänsä, tykkään koirista, mutta toi asfaltille kusen lanittaminen on vastenmielistä, samoin sisäpihoilla koiran ulkoiluttaminen. Meillä on iso nurmikkoalue pihalla, ja muutamat naapurit päästävät koiransa juoksemaan siellä vapaana. No ei siinäkään vielä mitään, mutta nehän kusevat sitten sinne, yök. Erään naapurin koiralla oli kesällä ripuli, ja antoivat sen ruikkia pihaa ympäröiviin puskiin.

Olenko mä ainoa joita tää pissailu haittaa? Kusivirratvasfaltilla on ällöjä tuli ne miehistä tai koirista.

Kommentit (9)

Vierailija

Joo.... ei koira sovi asfaltoituun ympäristöön. Itselläni on kyllä koira Helsingissä, mutta asumme ikään kuin keskellä puistoa ja suuret vehreät ulkoilualueet ovat aivan vieressä. 

Ehkä koira ei itse kärsi kivisestä ympäristöstä, mutta onhan ne kusinorot pitkin seinänvierustoja ja lyhtypylväitä äärettömän epäesteettistä katsottavaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tai siis ei koirat sinänsä, tykkään koirista, mutta toi asfaltille kusen lanittaminen on vastenmielistä, samoin sisäpihoilla koiran ulkoiluttaminen. Meillä on iso nurmikkoalue pihalla, ja muutamat naapurit päästävät koiransa juoksemaan siellä vapaana. No ei siinäkään vielä mitään, mutta nehän kusevat sitten sinne, yök. Erään naapurin koiralla oli kesällä ripuli, ja antoivat sen ruikkia pihaa ympäröiviin puskiin.

Olenko mä ainoa joita tää pissailu haittaa? Kusivirratvasfaltilla on ällöjä tuli ne miehistä tai koirista.

Alapeukuttajat, kommentoikaa! Teitäkö ei haittaa koiranpissat kaduilla ja pihoilla?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo.... ei koira sovi asfaltoituun ympäristöön. Itselläni on kyllä koira Helsingissä, mutta asumme ikään kuin keskellä puistoa ja suuret vehreät ulkoilualueet ovat aivan vieressä. 

Ehkä koira ei itse kärsi kivisestä ympäristöstä, mutta onhan ne kusinorot pitkin seinänvierustoja ja lyhtypylväitä äärettömän epäesteettistä katsottavaa. 

Helsingin keskustassa ainakin suurin osa kusinoroista seinänvierustoilla on ihmisten aikaan saamaa. Varsinkin viikonloppuisin keskusta on järkyttävän näköinen. 

Vierailija

Asun alueella jolla riittää nurmikkoa ja puistoja, silti asfaltit on usein kusessa ja kakkakasojakin löytyy. Aloittajan ratkaisu olisi varmaan rajata koirat vain omakotitaloalueille/maatiloille joilla ei ole asfalttiteitä ollenkaan?

Kun asuin Helsingin keskustassa ison koiran kanssa niin jokainen lenkki alkoi sillä että juoksujalkaa kipitettiin noin 100m matka lähimmälle nurmialueelle ja koira sai heittää lirut siihen.

Kurjaahan se on että ihmiset antavat koiriensa sotkea asfalttiteitä mutta ei se koiran vika ole eikä koira kaupungissa elämisestä kärsi jos sille tarjotaan tarpeeksi ulkoilua puistoalueella ja tekemistä. Koirankusia enemmän minua itseasiassa ällöttää ihmisten limaiset ysköset ja oksennukset asfaltilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustassa ainakin suurin osa kusinoroista seinänvierustoilla on ihmisten aikaan saamaa. Varsinkin viikonloppuisin keskusta on järkyttävän näköinen. 

Ihan keskustassa varmasti näin.

Mutta jo Krunikassa, Skattalla ja Kalliossa näkyy koiriakin paljon koipea nostamassa joka nurkassa. Narttukoirathan pissaavat ulkoillessaan yleensä vain pari kertaa, kun ei ole niin vahvaa tarvetta merkata. Odottavat pusikkoon tai sitten omistaja ohjeistaa ajoradalle. Harvoin tyttökoira kyykistelee keskellä jalkakäytävää. 

Vierailija

Ja ei se paskojen korjaaminenkaan pussiin pese sitä nurmikkoa siitä paskalimasta ja bakteereista, mikä jää vähän löysemmästä läjästä ja kovastakin pökäleestä. Kivaa viettää helteellä nurmikkopiknik.

En ikinä ottais koiraa asfalttikeskustaan. Puistot eivät ole paskatuspaikkoja, vaikka käyttäsit sitä pussiasi.

Vierailija

Ulos paskova ja kuseva eläin ei sovi tiheään kaupunkiasutukseen lemmikiksi. Päivänselvä asia, mutta sitä ei nähdä eikä myönnetä, kun "ne on niin ihania". Plus muut haitat, mitä noista tulee: räksytys ja karvat.

Vierailija

Ällöttää vain nuo kaikki turhat kaiken mahdollisen  ällöttelijät . Jos maha reistaa jo aivan kaikesta niin menkää jo ihmeessä vastaanotolle lääkäriin-ei tuo ole normaalia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat