Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsee eroon pitkään jatkuneesta stressistä?

Vierailija

Olen pitkään kärsinyt jatkuvasta stressistä. En saa poistettua stressitekijöitä elämästäni joten pakko elää niiden asioiden kanssa. Vaikka kuinka yritän itselleni jankuttaa että turhaan niistä stressaan kun en niille kuitenkaan voi juuri mitään. Mutta stressi senku jatkuu mieli ja keho ei ikään kuin osaa enää olla stressaamatta.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kun alatte välittää vähemmän. Ts kun tajuatte, että te tosiaan ette voi vaikuttaa asiaan ja että elämä jatkuu joka tapauksessa jossain muodossa. 

kun alatte välittää jostain muusta. Alatte pitää kivaa, pitää itseänne hyvänä ja huolta itsestänne. Alatte keskittyä positiivisia tunteita tuottaviin asioihin, kuten harrastuksiin, rakkaisiin ihmissuhteisiin, aamukävelyhin auringossa jne.

kun alatte nukkua kunnolla. Joko edellisten vaikutuksesta tai pillereilläjottta saisitt aikaan edellä mainitut tkijät.

Vierailija

Eihän siinä oo mitään järkeä että lakkaa välittämästä. Minäkö lakkaan välittämästä siitä ettei mulla oo työtä? Lakkaan välittämästä opinnoista, ihan sama vaikken valmistukaan?

Saan kyllä nukuttua, vähän liiankin hyvin...

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

1. Ota vertailunäytteeksi kortisolimittaukset yhdeltä viikolta.

2. Tee elämänmuutos stressittömämpään suuntaan.

3. Mittaa kortisolitasosi ja katso, toimiko elämänmuutos.

4. Mikäli toimi, asia ok, mikäli ei, palaa kohtaan 1.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kun alatte välittää vähemmän. Ts kun tajuatte, että te tosiaan ette voi vaikuttaa asiaan ja että elämä jatkuu joka tapauksessa jossain muodossa. 

kun alatte välittää jostain muusta. Alatte pitää kivaa, pitää itseänne hyvänä ja huolta itsestänne. Alatte keskittyä positiivisia tunteita tuottaviin asioihin, kuten harrastuksiin, rakkaisiin ihmissuhteisiin, aamukävelyhin auringossa jne.

kun alatte nukkua kunnolla. Joko edellisten vaikutuksesta tai pillereilläjottta saisitt aikaan edellä mainitut tkijät.

Nuo oli hyviä neuvoja. Itseäni on auttanut paljon juuri tuo ajatus, että so what, minkä minä sille voin? Olkapäiden kohotus ja eiku eteenpäin. Tietenkin tulee välillä takapakkia, mutta niistäkin selviää kun käsittelee ne tuntemukset eikä jää niihin rypemään. Keskittymällä ihmisiin ja asioihin joista saa energiaa eikä niihin jotka vie energiaa. Ja miettimällä aina plan B, eli keksin ratkaisuja tiettyihin stressaaviin tilanteisiin.

Vierailija

Tämä kuulostaa nyt tyhmältä, mutta itse olen pikkuhiljaa alkanut oivaltaa sitä, ettei koko ajan tarvitse murehtia. Niitä ikäviä asioita ja stressin ja murheen aiheita ei tarvitse pyöritellä mielessä koko aikaa, ihan tosi ei vaan tarvitse. Voi ajatella jotain mukavampaa niiden sijaan, varsinkin jos kyse on asioista joille ei ihan oikeasti voi mitään.

Menneitä on turha murehtia ja tulevia kerkeää murehtimaan myöhemminkin. Keskity johonkin itsellesi mieluiseen asiaan. Jos ikävät asiat alkaa pyöriä mielessä, niin laita vaikka joku hauska Netflix sarja pyörimään ja keskity siihen.

Vierailija

Mutta ei tuollainen auta yhtään. Kun en osaa olla välittämättä.

Kai se on vaan hyväksyttävä että stressi on ja pysyy niin kauan kun opinnot on kesken ja olen työkkärin asiakkaana.

ap

Vierailija

hakkaa nyrkkeilysäkkiä ja tee vatsalihaksia tunti putkeen, karju samalla välillä. Ahh, tekee kutaa. Jollei sitten ole miestä jota vois vähän käyttää hyväkseen

Vierailija

Sama ongelma, ap. Opiskelen ja nyt on menossa aika raskas vaihe opinnoissa, olen jatkuvasti ylikierroksilla. Yritän olla välittämättä, mutta en vain osaa ottaa rennosti. Silloinkin, kun on vapaapäivä niin en osaa vaan olla ajattelematta opiskelujuttuja. :(

Vierailija

Rauhoitu!!Se millä minä olen selvinnyt aika pitkälle tässä paskassa elämässä on

AIKA AIKANSA KUTAKIN SANO PÄSSI KUN PÄÄTÄ LEIKATTIIN..

joskus vaan tarttee rutistaa että pääsee eteenpäin!

Vierailija

Et pysty laittamaan stressiäsi sivuun hetkeksikään?
Tiedoksi, elämä koostuu hetkistä...
Hyvistä hetkistä? :)

Vierailija

Mikään muu ei auta, kun stressitekijöiden poistaminen. Voit lääkkeillä, rentoutusharjoituksella, liikunnalla tai terapian avulla lievittää stressiä. Mutta se ei poistu. Rahasi voit sysätä mihin tahansa palveluihin, jotka tarjoavat stressinpoistoa, lopputulos on että joku muu rikastuu ja sinä köyhdyt. Samalla rahalla voi ostaa menolipun hattiwattisaarelle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat