Vyötärön ympärys 83 cm - onko naiselle liikaa?, , m

Vierailija

Miten tarkkoja nuo suositukset on ja kannattaako minun nyt laihduttaa vai onko se alle 80 cm ns. suuntaa antava? Olin kuntorempassa 2 vuotta sitten ja vyötärö oli silloin 85 cm. En tietääkseni ole hoikentunut, mutta mitta nyt 83 cm. Onko se isokin riski? Olen 166 cm ja noin 72 kg. Tämän kokoinen olen ollut aikuisiällä aina. Nuorena painoin 5 kg vähemmän.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Yhdessä ohjelmassa oli, että ympärys on vielä normaali, kun pituus eli tuo 166cm:2= 83cm. Eli vyötärön leveys on normaali vielä, kun on kaksi kertaa oman pituutensa mittainen. Eli tuo on normaali.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen kannattaisi pitää alle 80cm vaikka virallisesti kannattaa huolestua vasta jos menee yli 90cm.

Virallisesti se huolestumisraja taitaa kylläkin olla 80 cm naisella. Miehellä saa olla 10 cm enemmän. Vartalot ovat erilaisia, joku on leveä malliltaan, joten ei kaikki pääse alle 80 cm geneettisistäkään syistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen kannattaisi pitää alle 80cm vaikka virallisesti kannattaa huolestua vasta jos menee yli 90cm.

Mistä tuo tieto? Koulussa ainaskin kerrottu, että riskit kasvaa, jos vyötäröympärysmitta yli 80 cm. Eli ap laihdutuskuurille.

Vierailija

Miksi lopetit kuntoilun? Nyt vaan uudestaan urheilulliset elämäntavat käyttöön. Liikut paljon ja unohdat nyt hetkeksi tuon mahasta murehtimisen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ihmiseet vaan ollaan erimuotoisia, mä oon 166/70 ja mun vyötärö on 74cm... Mulla onkin leeveet lanteet ja paksut reidet :)

Näköjään. Mulla on mitat 168cm 61kg ja vy 76. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ihmiseet vaan ollaan erimuotoisia, mä oon 166/70 ja mun vyötärö on 74cm... Mulla onkin leeveet lanteet ja paksut reidet :)

Näköjään. Mulla on mitat 168cm 61kg ja vy 76. 

Mulla 165 cm/54 kg/74 cm. Olen kyllä malliltani aika tasapaksu pökkelö :) Lantioni on kapea myös, 92 cm. Vähän tämmönen poikavartalo, vaikka olen nelikymppinen nainen. Olin kerran sellaisessa mittauksessa, jossa paljastui myös viskeraalinen rasva, eikä sitä minulla ollut juurikaan. Eli vartaloni malli vaan on tämmöinen. Mietinkin, että kuinka luotettava mittari tuo vyötärönympärys on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopetit kuntoilun? Nyt vaan uudestaan urheilulliset elämäntavat käyttöön. Liikut paljon ja unohdat nyt hetkeksi tuon mahasta murehtimisen.

Kenelle tuo kommentti? Minulle vai? Siis miten niin lopetit kuntoilun? Höh. Ihan saman verran olen harrastanut liikuntaa vuosikaudet. En ole laihduttanutkaan vuosiin.

-ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat