Miten isillä ei muka ole aikaa?

Laiskojako?

Olen itse viiden lapsen isä, ja kyllä mulla on aikaa pitää koti siistinä, tehdä ruokaa ja jopa leipoa, pidän itseni kunnossa ja laittaudun päivittäin. Kaikki tulee hoidettua ja enemmänkin, vielä helposti.

Musta tuntuu että monet isät ei vaan osaa organisoida sitä arjen pyöritystä, ja ovat varmaan siihen lisäksi vaan laiskoja.

- Ruuanlaittoon menee 20-60min salatteineen, teet sen heti kun on mahdollista      (mulla lapset antaa tehdä milloin vain, ovat rauhallisia eivätkä roiku jaloissa)

-Tyhjennät kaiken alakaapeista ja muualta mihin taapero yltää, ei ole sitten sitä koko  ajan tavaroiden paikallaan laittaa.

-Pyykit pesee kone! viskaa vaatteet aina suoraan koneeseen ja painat vaan napista! (en  tajuu miten joillekkin kertyy se pyykkivuori, koska on pesukoneet!)

-Lenkille pääset milloin vaan, 2 pientä saa tuplavaunuihin, ja mulla 5v ajaa pyörällä  mukana

-Jos et saa laittautumisrauhaa, herää vähän ennen lapsia laittautumaan. (itse herään  monesti jo ennen vaimoakin ja teen hälle eväät töihin, komean näköisenä jo klo.6, nypin siis nenäkarvat ja laitan kosteusvoiteen parranajon jälkeen, laitan hiukset ym)

-Imurointi ei kauan vie, kun vaan alkaa, otat isommat lapset tavaroiden keräämiseen mukaan. (itse imuroin välillä kahdestikkin päivään vaikkei ole edes lemmikkiä)

- Tiskit laitetaan heti koneeseen! ja ruuan valmistumista odotellessa siivotaan keittiö.

Siinä on jo joitain mitä olen ihmetellyt muista isistä, ja noi on niin helppo tehdä, en tajua mikä siinä on niin vaikeaa? mä saan valtavaa nautintoa, siitä että arki pyörii hyvin ja siististi. 

Kertokaa miksi se on niin vaikeaa?

Kommentit (7)

Vierailija

Eiks noi ole taloudenhoitajan tehtäviä... isie tehtäviin sisällyttäisin enemmän lasten kasatukseen yms. liittyviä tehtäviä.

aloittaja

Leivinuuniin voi tehdä lasten nukkumaan menon jälkeen ruoat viikoksi. Eli 22-01 teen sunnuntainayönä ruoat ja herään kello 4 lenkille ja ulkoilutan koirat minkä jälkeen suihku ja laitttautuminen.

Ei voi olla niin vaikeaa.

22-01 teen väitöskirjaa muina öinä. 

m39v

Mä en ainakaan JAKSA 3v nukkunut huonosti,paska selkä vittuilee,lapsi on huono nukkuja ja hereillä joka aamu klo5-6 teen töissä jatkuvasti 9-10h päiviä,illalla pitää tehdä vielä autoremonttia,hoitaa lasta,akka kiukuttelee ja vittuilee.

lisäksi yritän käydä lenkillä,lapsen kanssa tietenkin,onneksi on alkanut potkupyöräilemään millä potkuttelee 1h lenkkejä.

ap ei vissiin käy töissä?

Vierailija

Minä taas olen yhdeksän lapsen isä ja ihmettelen ihan sama. Mikä siinä on niin vaikeaa. Lapsetkin on hyvä opettaa jo pienestä pitäen etteivät roiku housujen lahkeissa, kun isi tekee töitä.

Onneks akka ei ole vielä ymmärtänyt vaatia tasavertaisuutta kotitöissä, olenhan niissä ylivertainen muihin miehiin verrattuna josta muija jaksaa joka päivä kehua kuinka hyvä mies hänellä on. Ja sekös antaa uutta puhtia jaksaa ja

jaksaa yhä suurempia suorituksiin ja pitää kroppani yhä kauniimpana ja kulmakarvat ojennuksessa.

Ja

aloittaja

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan JAKSA 3v nukkunut huonosti,paska selkä vittuilee,lapsi on huono nukkuja ja hereillä joka aamu klo5-6 teen töissä jatkuvasti 9-10h päiviä,illalla pitää tehdä vielä autoremonttia,hoitaa lasta,akka kiukuttelee ja vittuilee.

lisäksi yritän käydä lenkillä,lapsen kanssa tietenkin,onneksi on alkanut potkupyöräilemään millä potkuttelee 1h lenkkejä.

ap ei vissiin käy töissä?

Olen vanhempainvapaalla. Nuorin 4 kk siis ja vaimon äitiysloma päättyi.

Teen samalla kylläkin väitöskirjaa.

Palaan töihin kun vanhempainvapaa päättyy, eli 5 kk päästä. 

Tuolloin ehtii paremmin tehdä kaiken, kun työ on vastapainona kodille ja virtaa riittää enemmän kotitöihin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat