Te joilla on ulkomaalainen mies, tulkaa kertomaan kokemuksianne

Vierailija

Toki saa kertoa myös jos on ulkomaalainen exä. Itseäni siis kiinnostaa koska kulttuurierot on joissain suhteessa aika isojakin ja tuttavapiirissä on nyt monia monikulttuurisia pareja.

Kommentit (7)

Vierailija

Aviomieheni on ranskalainen. Aloin ihan miettiä, että mitä kulttuurieroja meillä on... Yksi tuli mieleen: mieheni ajaa autoa hyvin ranskalaisittain ja parkkeeraa miten sattuu (Ranskassa pysäköidään mihin mahtuu ja vaikka keskelle tietä...). Mieheni murtaa yleisiä käsityksiä etelä-eurooppalaisista ja ranskalaisista miehistä, hän on hyvä isä lapsillemme, kokkaa, siivoaa, on kiltti ja rakastavainen.

Vierailija

Mieheni on amerikkalainen. Siinäpä se, muuta kerrottavaa ei oikein ole kun kulttuurieroja ei ole laisinkaan.

Tietty nää perus että osaa puhua ja kommunikoida eikä vaan istua jurota paikallaan ja odota että luen ajatuksista mikä on vialla, ottaa mut aina huomioon, muistaa merkkipäivät, tykkää hemmotella ja kohtelee kaikin puolin hyvin. Kuuntelee, kunnioittaa ja tykkää keskustella kanssani kaikesta maan ja taivaan välillä. Arvot käy hyvin yksiin eikä koskaan tartte pelätä että altistuisin yhdellekään rasistiselle, misogynistiselle tai homo/transfobiselle 'vitsille'. 

Toki samanlainen yhteys voisi löytyä vaikkapa suomalaisenkin kanssa, nyt vain kävi näin.

Vierailija

Mulla on tumma ja tulinen <3 tietysti aina silloin tällöin saa nyrkistä mutta se tuo vaan jännitystä arkeen ;) parempi kuin tylsä suomalainen pottunokka hissukka

Vierailija

Mun puolisoni on irlantilainen. Kulttuurieroja en juuri huomaa, samantyyppisiä ollaan.  Mieheni on irlantilaiseen tyyliin hyvin sanavalmis ja puhelias, hyvin perhekeskeinen mies jolla tosin on paljon hyviä kavereita. Pitää tiiviisti yhteyttä eri harrastusten merkeissä, mutta perhe on kuiteskin etusijalla. Meillä on hyvin samat arvot ja käsitykset, toki eroavaisuuksia löytyy ja ollaan joistain asioista aika eri mieltä. Mieheni on jossain asioissa jyrkempi ja helposti syttyvämpi, esim huono käytös saa miehen helposti kilahtamaan.  Mies on kyllä poikkeuksellinen irkku, koska juo hyvin vähän , vaikkei absolutisti olekaan. Enemmän meidän taustoissa näkyy, että mies on kasvanut ainoana lapsena isossa kaupungissa ja mä isossa perheessä maalla. 

Vierailija

Aika vähän se joukosta erottuu. Puhuu omaa kieltään paremmin kuin suurin osa suomalaisista ja tuntee kotimaansa musiikkigenret hyvin.

Ruotsista tullut.

Ihan kuten minäkin. Olemme kumpikin mamuja.

Vierailija

Mies on aasiasta. Ei ole suurempia kulttuurieroja. Mies on perhekeskeinen ja tekee kaikkensa perheemme hyväksi. Kaikki on yhteistä. Myös muut sukulaiset ovat läheisiä, joka on minulle ok sillä olen itsekkin ns sukurakas.

Ruokakulttuurit ollaan saatu hyvin yhdistettyä. Meillä syödäänkin todella monipuolisesti ja lapset ovat tottuneet pienestä pitäen monenlaisiin makuihin.

No yksi suurempi kulttuuriero voisi olla suoraselkäisyys ja muiden ihmisten kunnioitus. Aina puhutaan totta ja rehellisesti jopa rasittavuuteen asti. Käytöstavat ovat huippuluokkaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat