Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin sinulta poisteettiin viisaudenhammas?

Vierailija

Kiinnostuksesta kyselen kun luin, että poisto pitäisi tehdä mielellään jo 20 vuoden iässä jos kuuluu riskiryhmään esim. Alaviisureiden osalta. 

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Parikymppisenä poistettiin kaikki kolme, kun alaviisuri tulehtui, enkä meinannut saada suuta auki. Nyt oon jo 50+.

Vierailija

Minä en tiennyt kuuluvani riskiryhmään ennen kuin nyt, ja olen jo huomattavasti yli suositusiän :( hankalaa oli ylipäätään päästä lääkärille kun eivät ole hampaat puhkeilleet, vaikka nuo puhjenneet hampaathan eivät ole niitä vaarallisia.

Vierailija

Toiselta puolelta poistettiin kumpikin 19-vuotiaana, toiselta puolelta vähän päältä kaksikymppisenä (en muista tarkemmin). Ei silloin mistään riskiryhmistä puhuttu. Poistettiin kun puhkesivat vinoon ja alkoi tulla oireita.

Vierailija

Mistä sen tietää, että kuuluuko riskiryhmään? Ei mulle ainakaan oo koskaan mitään sellaisesta sanottu. 17-vuotiaana oli eka aika, mutta peruin sen kun en uskaltanu mennä. 27-vuotiaana poistettiin alaviisurit ja 29-vuotiaana ylhäältä.

Vierailija

Kaikki neljä poistettiin leikkaamalla ollessani parkymppinen. Olisi pitänyt poistaa aiemmin, koska painoivat koko hammasrivin vinoon, mutta hammaslääkäri ei suostunut. Sitten kun olivat kasvaneet näkyviin ja alaetuhampaat olivat vinksallaan, lääkäri syytteli minua, kun en ollut aiemmin maininnut asiasta. Enpä...

Vierailija

Vähän ohis, mutta minulta poistettiin kirurgisesti 16-vuotiaana, vaikka eivät todellakaan olleet edes puhjenneet = ihan hirveä toimenpide.

Mutta, asiaan, kävin keskiviikkona hammaslääkärillä , joka ei tätä tiennyt, vaan totesi, että sullahan ei noita viisaudenhampaitakaan vielä ole kun oot niin nuori. Olen 22. En siis oikein usko tuohon riskiryhmä -juttuun.

WraithTodd
Seuraa 
Liittynyt7.9.2015

Eipä ole vielä tehty kun ei ole viisureitakaan ilmennyt. Ikää 30v.

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

Vierailija

Taisi olla joskus vuoden 90 paikkeilla,kun yksi viisaudenhammas poistettiin. Loput ovat vielä jäljellä, ja ikää on 47 vuotta. Mikäpä tässä elämässä olisi sellainen asia, johon ei jonkinlaista riskiä liity? Sitä en ole tullut ajatelleeksi, mikä on viisaudenhampaisiin liittyvä riski.

Vierailija

32-vuotiaana poistettiin kerralla kaikki neljä. Ylhäältä vain napsaistiin irti, mutta alaviisurit poistettiin kirurgisesti, koska olivat puhjenneet vain osittain ja oli alkanut tulla lievää oireilua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat