Raskaudenpelko estää kuukautisten alkamisen

Vierailija

En tiedä, onko vauvapalsta juuri oikea foorumi aiheelle, mutta menköön.

Minulla siis usein kuukautiset myöhästyvät sen vuoksi, että stressaan raskauden mahdollisuutta, vaikka ehkäisy onkin kunnossa. Viimeksi noin vuosi sitten olin aivan varma, että olin tullut raskaaksi, kun kerran harrastimme seksiä keskeytetyllä yhdynnällä. Aloin stressaamaan asiaa oletetun menkkojen alun ajankohdan lähestyessä. No menkkoja ei kuulunut ja rintoja turvotti ja  olivat niin hellänä, että suihkukin sattui. Kuukautisten ollessa viikon myöhässä, tein raskaustestin, joka näytti negaa ja menkat alkoivat seuraavana yönä.

Nyt menkkojen olisi pitänyt alkaa maanantaina. Olemme käyttäneet joka yhdynnässä ehkäisyä (kondomi, sillä yhdistelmäehkäisy ei minulle sovi), mutta silti alan oikein kyttäämään menkkojen alkamista, kun tiedän niiden lähenevän. Eilen illalla olin jo niin stressaantunut asiasta, että tein viime kerrasta jääneen toisen raskaustestin, joka luonnollisesti näytti negaa, ja kappas, menkat alkoivat viime yönä... 

Vaikka kuinka yritän järjellä ajatella, että ei, en voi olla raskaana, niin näköjään alitajunta ei sitä usko. Raivostuttavaa. Tulee kalliiksi, jos menkat vaatii aina yhden raskaustestin. Ja lapsia kyllä haluan mieheni kanssa, mutta en vielä. Olemme nuoria, molemmilla opiskelut kesken, emme ole montaa vuotta vielä seurustelleet ja muutenkin elämä vielä aika epävakaata. 

Onko kohtalontovereita? Kai sitä täytyy varata aika gynelle, sillä tämä alkaa oikeasti jo rasittaa. 

Kommentit (4)

Vierailija

Asennuta kuparikierukka. Tai käytä ei-yhdistelmäpillereitä. Siis mikä sinulle ei sovi?

Onhan noita, rengas, laastari, Jaydess, Mirena ja minipillerit

Vierailija

Ehkäisyrengas ja -laastari toimivat samalla mekanismilla kuin yhdistelmäehkäisypillerit. Ne eivät siis käy. Minipillerit toki kävisivät ja niiden aloittamista olen harkinnutkin. Toinen vaihtoehto olisi hormonikierukka, kuparikierukkaa ei kovin mielellään synnyttämättömille ilmeisesti laiteta. 

ap

Vierailija

Eivät toimi, niistä erittyy hormonia ihan toisella tapaa kuin pillereistä.

Ja kuparikierukka asennetaan synnyttämättömälle samaan tapaan kuin synnyttäneille.

Eli gyneaikaa varaamaan

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat