Jäätelö vai marjat kinuskikastikkeella tai sokerilla, mikä terveellisin?

Vierailija

En ole mikään Gordon Ramsay, mutta erehdyin kutsumaan syömään meille terveysintoilijapariskunnan. Tiedän, että välttelevät sokeria ja vehnää. Teen alkupalaksi ruisleipäsiä graavilohella, pääruuaksi kasvis-broileriwokkia (ilman nuudelia) ja jälkkäreitä en hallitse. Kiisseleitä osaan tehdä ja lettuja, mutta ei terveysihmiset sellaista huoli. Mietin, että voisin tarjota pakastemarjoja ja kaataa kuuman kinuskin päälle. Mutta syökö ne sitä epäterveellistä kinuskia. Jos laittaisi pöytään tarjolle hunajaa ja sokeria, jota voi laittaa itse marjojen päälle? Mies ehdotti tavallista jäätelöä ilman mitään kastikkeita. Jäätelö- tai sorbettipallo? Onko liian imelää? 

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

En tekisi tai söisi ruokaa noin kranttujen ihmisten kanssa. Jos kutsun ruokavieraat, saavat juuri sitä ruokaa kuin tarjolla on. Allergiat kyllä huomioin tietysti.

Ap. laita sellaista jälkiruokaa, mistä itse pidät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tekisi tai söisi ruokaa noin kranttujen ihmisten kanssa. Jos kutsun ruokavieraat, saavat juuri sitä ruokaa kuin tarjolla on. Allergiat kyllä huomioin tietysti.

Ap. laita sellaista jälkiruokaa, mistä itse pidät.

Juu, jos täräyttäisi pöytään konditorian suklaaleivosvalikoiman ;) Rakastan myös kunnon tiramisua, jos onnistun sitä saamaan, en siis osaa tehdä. Nämä ihmiset on oikeasti ihan mukavia, lapsen kummeja, mutta ovat hurahtaneet terveys- ja liikuntahommiin. Mikä on tietysti hyvä heille. Aika tarkkoja ovat, mitä syövät ja juovat.

-ap

Vierailija

Entäs perinteinen juustotarjotin monenmoisilla ihanilla hedelmillä? Tee sellainen napostelujälkiruoka, ihan hyvin voisit laittaa marjatkin pöytään, voisit ihan sanoa, että yritit ihan miettiä terveellisyyttä. 

Marjat nätissä pienissä kipoissa, voisit vaikka soseuttaa ne, tehdä kastikemaisen systeemin. 

Eli juustot, hedelmät ja pienet kipolliset "marjakastiketta", ilman sokeria, tietty. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Entäs perinteinen juustotarjotin monenmoisilla ihanilla hedelmillä? Tee sellainen napostelujälkiruoka, ihan hyvin voisit laittaa marjatkin pöytään, voisit ihan sanoa, että yritit ihan miettiä terveellisyyttä. 

Marjat nätissä pienissä kipoissa, voisit vaikka soseuttaa ne, tehdä kastikemaisen systeemin. 

Eli juustot, hedelmät ja pienet kipolliset "marjakastiketta", ilman sokeria, tietty. 

Juustoissa on älyttömästi kovaa rasvaa. Jos on oikeasti kyse ihmisistä, jotka katsovat, mitä suuhunsa laittavat, ei varmaan mene alas juustot. Raejuustoa ja muita terveellisiä vaihtoehtoja ei ole tapana tarjota jälkiruokana. Nimimerkillä viimeksi 5 vuotta sitten tavallista juustoa syönyt.

Vierailija

Tee terveysjäätelöä. Pakasta kuoritut banaanit, soseuta jäätyneinä sauvasekoittimella. Jäätelölle voi soseuttaa marjoista kastikkeen. Toinen vaihtoehto on joku raakakakku, mutta jos et itse osaa tehdä, joistakin konditorioista saa valmiina.

Tumma suklaa toimii myös aina, erityisesti, jos tarjoat jälkiruoaksi myös kahvia. Tämä vaihtoehto maistuisi varmasti sinullekin, joten siinä mielessä paras.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs perinteinen juustotarjotin monenmoisilla ihanilla hedelmillä? Tee sellainen napostelujälkiruoka, ihan hyvin voisit laittaa marjatkin pöytään, voisit ihan sanoa, että yritit ihan miettiä terveellisyyttä. 

Marjat nätissä pienissä kipoissa, voisit vaikka soseuttaa ne, tehdä kastikemaisen systeemin. 

Eli juustot, hedelmät ja pienet kipolliset "marjakastiketta", ilman sokeria, tietty. 

Juustoissa on älyttömästi kovaa rasvaa. Jos on oikeasti kyse ihmisistä, jotka katsovat, mitä suuhunsa laittavat, ei varmaan mene alas juustot. Raejuustoa ja muita terveellisiä vaihtoehtoja ei ole tapana tarjota jälkiruokana. Nimimerkillä viimeksi 5 vuotta sitten tavallista juustoa syönyt.

Jos oikeasti katsovat, mitä suuhunsa laittavat, niin kyllä juustoa syövät. Nimenomaan rasvaista juustoa. Kermavaahtokin kelpaa.

Vierailija

Marjarahka? Sitä voi syödä fitness-ihmisetkin, kunhan et työnnä puolta pussia sokeria joukkoon. Koristeeksi mintun lehtiä.

Söin itse ystävättären luona jäädykevuoka muotoon pakastettua marjarahkaa, jossa oli mausteena basilikaa ja hillottua inkivääriä. Älyttömän hyvää! Reseptiä en muistanut kysyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Marjarahka? Sitä voi syödä fitness-ihmisetkin, kunhan et työnnä puolta pussia sokeria joukkoon. Koristeeksi mintun lehtiä.

Söin itse ystävättären luona jäädykevuoka muotoon pakastettua marjarahkaa, jossa oli mausteena basilikaa ja hillottua inkivääriä. Älyttömän hyvää! Reseptiä en muistanut kysyä.

Ap ei maininnut fitness-ihmisistä mitään, vaan terveellisesti syövistä ihmisistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs perinteinen juustotarjotin monenmoisilla ihanilla hedelmillä? Tee sellainen napostelujälkiruoka, ihan hyvin voisit laittaa marjatkin pöytään, voisit ihan sanoa, että yritit ihan miettiä terveellisyyttä. 

Marjat nätissä pienissä kipoissa, voisit vaikka soseuttaa ne, tehdä kastikemaisen systeemin. 

Eli juustot, hedelmät ja pienet kipolliset "marjakastiketta", ilman sokeria, tietty. 

Juustoissa on älyttömästi kovaa rasvaa. Jos on oikeasti kyse ihmisistä, jotka katsovat, mitä suuhunsa laittavat, ei varmaan mene alas juustot. Raejuustoa ja muita terveellisiä vaihtoehtoja ei ole tapana tarjota jälkiruokana. Nimimerkillä viimeksi 5 vuotta sitten tavallista juustoa syönyt.

Jos oikeasti katsovat, mitä suuhunsa laittavat, niin kyllä juustoa syövät. Nimenomaan rasvaista juustoa. Kermavaahtokin kelpaa.

Juustotarjotinhan toisi vaihtoehtoja: jos ei halua juustoja syödä terveyssyistä, voisi keskittyä hedelmiin. Hedelmiä paljon kauniisti isolle tarjottimelle laitettuna juustojen viereen, nam!

-se juustotarjotinta ehdottanut-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs perinteinen juustotarjotin monenmoisilla ihanilla hedelmillä? Tee sellainen napostelujälkiruoka, ihan hyvin voisit laittaa marjatkin pöytään, voisit ihan sanoa, että yritit ihan miettiä terveellisyyttä. 

Marjat nätissä pienissä kipoissa, voisit vaikka soseuttaa ne, tehdä kastikemaisen systeemin. 

Eli juustot, hedelmät ja pienet kipolliset "marjakastiketta", ilman sokeria, tietty. 

Juustoissa on älyttömästi kovaa rasvaa. Jos on oikeasti kyse ihmisistä, jotka katsovat, mitä suuhunsa laittavat, ei varmaan mene alas juustot. Raejuustoa ja muita terveellisiä vaihtoehtoja ei ole tapana tarjota jälkiruokana. Nimimerkillä viimeksi 5 vuotta sitten tavallista juustoa syönyt.

Jos oikeasti katsovat, mitä suuhunsa laittavat, niin kyllä juustoa syövät. Nimenomaan rasvaista juustoa. Kermavaahtokin kelpaa.

Niinpä niin, siksi kaikki kehonrakentajat ahtavat naamaansa rasvaisia juustoja... Eiku...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjarahka? Sitä voi syödä fitness-ihmisetkin, kunhan et työnnä puolta pussia sokeria joukkoon. Koristeeksi mintun lehtiä.

Söin itse ystävättären luona jäädykevuoka muotoon pakastettua marjarahkaa, jossa oli mausteena basilikaa ja hillottua inkivääriä. Älyttömän hyvää! Reseptiä en muistanut kysyä.

Ap ei maininnut fitness-ihmisistä mitään, vaan terveellisesti syövistä ihmisistä.

Terveellisesti syöviä ja kuntoiluun hurahtaneita, ymmärsin. Ei kaikki ole fitness-ihmisiä, mutta monetkin urheilevat ovat ruokavaliostaan tarkkoja. Mm. minun mieheni on. Kilpailee eräässä lajissa SM-tasolla päivätyönsä ohessa. Jääkaapissa on aina kalkkunaa, broileria tai kalaa, raejuustoa ja maitorahkaa, kasviksia ja salaatteja, palkokasveja ja juureksia. Meillä kuluu viikossa puurohiutalepaketti. Myös pussi pähkinöitä tai manteleita menee joka viikko. Itse ehdotan noita marjoja kinuskikastikkeella. Sitä voi lirauttaa tulikuumana kohmeisten marjojen päälle. Älä laita paljon, vain kevyesti. Jos haluat, voit laittaa koristeiksi vaikka hiukan pähkinää.Kyllä terveysihmisetkin välillä syö hiukan sokeria, mutta määrä on pieni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs perinteinen juustotarjotin monenmoisilla ihanilla hedelmillä? Tee sellainen napostelujälkiruoka, ihan hyvin voisit laittaa marjatkin pöytään, voisit ihan sanoa, että yritit ihan miettiä terveellisyyttä. 

Marjat nätissä pienissä kipoissa, voisit vaikka soseuttaa ne, tehdä kastikemaisen systeemin. 

Eli juustot, hedelmät ja pienet kipolliset "marjakastiketta", ilman sokeria, tietty. 

Juustoissa on älyttömästi kovaa rasvaa. Jos on oikeasti kyse ihmisistä, jotka katsovat, mitä suuhunsa laittavat, ei varmaan mene alas juustot. Raejuustoa ja muita terveellisiä vaihtoehtoja ei ole tapana tarjota jälkiruokana. Nimimerkillä viimeksi 5 vuotta sitten tavallista juustoa syönyt.

Jos oikeasti katsovat, mitä suuhunsa laittavat, niin kyllä juustoa syövät. Nimenomaan rasvaista juustoa. Kermavaahtokin kelpaa.

Niinpä niin, siksi kaikki kehonrakentajat ahtavat naamaansa rasvaisia juustoja... Eiku...

Kehonrakentajista ei tässä ketjussa ollut kyse.

Vierailija

Sorbeteissa on yleensä paljon sokeria, jos et tee itse. Että se vaihtoehto kantsii jättää pois. Entäs uuniomenoita? Minun kotonani oli usein sunnuntain jälkkärinä uuniomenat tai ruispohjaan tehty puolukka- tai mustikkapiirakka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat