Tulot nousi yhdessä hujauksessa, mut niin nousi menotkin.

Vierailija

Tienattiin mieheni kanssa alkuvuonna yhteensä vajaat 2000€/kk koska oltiin molemmat  työttöminä. Pärjättiin suht kivasti sillä, koska oli vaan pakko. Saatiin useimmiten laskut maksettua ja särvintä leivän päälle, joskus jopa päästiin vähän juhlimaankin ja lapset sai herkkuja. Onni potkaisi kumpaakin ja päästiin töihin, ensin minä ja sitten mieheni. Tulomme ovat nykyään reilut 7000€/kk nettona yhteensä ja voi jo vapaammin hengittää. Ihmetyttää kyllä, että mihin meidän kaikki rahat oikein menee, koska ennen seuraavaa palkkaa tilillä on vaivainen tonni. Ihmeellisesti elintaso kasvoi tulojen myötä. Voi kun pystyisi elämään vieläkin sillä vajaan kahden tonnin menoilla ja sais loput säästöön. Paljonko teillä muilla menee kuukaudessa?

Kommentit (6)

Vierailija

Laitat joka kuukausi sen tonnin säästöön, suoraan palkkapäivänä tililtä. Niin mä tein, kun taloustilanne koheni, tosin minulla ei olllu noin isoa palkaa, joten laitoin 200 e.

Vierailija

Me oltiin hetki sitten työttömiä molemmat ja nyt kun päästiin töihin niin lähti asumistuki, päivähoitomaksu nousi tappiin, ei saada enää ilmaisia uimahallikäyntejä. Ei ole aikaa kiertää tarjousten perässä/ kirppareilla. Jouduttiin hommaamaan auto ja sen mukana tulikin vaikka miten monta laskua. 

Joskus tuntuu että työttömänä oli paremmin:(

Vierailija

Palkkani loppuu jo viikkoa ennen uutta palkkaa että ole vain iloissasi tonnistasi. Maksan vuokraa, auto ja opintolainaa, autovakuutukset imee mut viimeistään kuiviin. Ainiin, ja uusi sänky ja sohva puolenvuoden maksuerillä vie nekin. Bruttopalkkani on 3400e/kk.

Vierailija

Tuo on niin tuttua. Olin vuosia kotona eli elettiin miehen palkalla ja hyvin pärjättiin. Nyt olen ollut jo pitkään töissä, nettotulot yhteensä n 6000 € ja helposti saisi kaiken menemään.

Syitä menojen kasvuun

- isommilla lapsilla isommat menot. Tarvitaan kännykkä liittymineen, tietokone (koulun takia pitää olla) ja bussikortti. Isommat vaatteetkin maksavat enemmän.

- ruokaostoksia ei kiireessä jaksa aina tarkasti harkita ja tulee käytyä kalliissa lähikaupassa.

- töihin on pakko pukeutua siististi ja vaatteita tarvitaan enemmän

- isommat lapset tarvitsevat enemmän tilaa, joten asunto vaihdettiin isommaksi

- matkoilla ja ravintoloissa lapsista joutuu jo maksamaan täysi-ikäisen hinnan

- kun on hyvät tulot, tulee ostaneeksi aikaisempaa laadukkaampia (kalliimpia) asioita

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat