Minä uskon Jeesuksen opetuksiin.

Vierailija

Uskoni perustuu niihin oppeihin, jotka olen saanut aikoinaan lapsena pyhäkoulussa, peruskoulussa ja lukiossa, lisäksi se perustuu kotonani saatuun sosialidemokraattis-uskonnolliseen kasvatukseen. Sosiaalidemokraattiselle vanhemmilleni usko on pyhä ja rakas asia.

Minulle kristinusko on huolenpitämistä pienemmistä, surkeimmista, syrjityistä. Jeesuksen opetusten mukaan yritän hyväksyä erilaisuutta ihmisten ulkonäössä, ajatuksissa, käytöksessä, yritän (työnikin puolesta) hyväksyä niitäkin, jotka ovat tehneet jotain pahaa.

Minulle kristinusko on rakkauden ja suvaitsevuuden uskonto.

Miten minulle on aikuisena tullut ja varsinkin  taas tämän päivän eduskuntapuheita kuulevana olo että Raamatulla päähän. Minulle Raamatussa on tärkeää sen henki ei pilkun tarkka joka rivin TULKINTA.

Mitä mieltä muut Raamattua ja kristinuskoa paremmin tuntevat ovat?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Nosiis, raamattu on samanlainen satukirja, kuin kaikki muutkin uskontojen pyhät kirjat. Se on misogynistinen, väkivaltainen ja harvinaisen huonosti kirjoitettu teos, vailla mitään koherenssia. Suoraan ristiriitainen itsensä kanssa erittäin usein.

Koraani, Toora ja Veda-kirjat ovat hyvin samankaltaisia, tietyt teemat toistuvat, pyrkimys moraalin monopolisoimiseen. Naisviha, yksilönvapauden rajoittaminen ja väkivalta vääränlaisia ihmisiä kohtaan.

Tänä päivänä uskova ihminen on väistämättä idiootti, vajakki, moraaliton puoli-ihminen joka on juuri ja juuri oppinut ettei sisälle saa tehdä jätöksiä olohuoneen lattialle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nosiis, raamattu on samanlainen satukirja, kuin kaikki muutkin uskontojen pyhät kirjat. Se on misogynistinen, väkivaltainen ja harvinaisen huonosti kirjoitettu teos, vailla mitään koherenssia. Suoraan ristiriitainen itsensä kanssa erittäin usein.

Koraani, Toora ja Veda-kirjat ovat hyvin samankaltaisia, tietyt teemat toistuvat, pyrkimys moraalin monopolisoimiseen. Naisviha, yksilönvapauden rajoittaminen ja väkivalta vääränlaisia ihmisiä kohtaan.

Tänä päivänä uskova ihminen on väistämättä idiootti, vajakki, moraaliton puoli-ihminen joka on juuri ja juuri oppinut ettei sisälle saa tehdä jätöksiä olohuoneen lattialle.

Kristityt vanhempani ovat kuitenkin opettaneet minulle että erilaisuuden suvaitsemista, nimenomaan Jeesuksen oppeina, suvaitsihan hän lapset, huorat yms sen ajan alempi arvoiset ihmiset. Esim Paavalin oppeihin en usko, nainen vaietkoon seurakunnassa jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

 harvinaisen huonosti kirjoitettu teos, vailla mitään koherenssia. Suoraan ristiriitainen itsensä kanssa erittäin usein.

Raamattu on kirjasto, ei kirja. Lukuisten eri kirjoittajien eri aikoina tuottamaa tekstiä, ja eri tarkoituksiin. Ihan kuin marssisit kirjastoon ja poimisit sieltä Suomen lakia muutaman luvun, sukututkijan selvityksen yhden suvun vaiheista, useita historiankirjoja eri ajoilta ja kustantajilta, muutaman runokirjan, mielelauseita, pari runokirjaa ja novellia, katkelmia matkakertomuksesta, pöytäkirjoja järjestön kokouksesta jossa käsitellään toimintasuunnitelmaa, ja lisäksi vielä samaa tapausta koskevia todistajanlausuntoja oikeuden pöytäkirjoista. 

Järkevä kristitty ymmärtää että noin on, asioista tietämätön ateisti näköjään ei ymmärrä.

Vierailija

Jeesus ei tarkoittanut, että häntä palvottaisiin. Hän itse pesi oppilaidensa jalat, esimerkiksi siitä, että Jumala odottaa ihmisten palvelevan nöyrästi toisiaan. Oppikaa tuntemaan Jeesus, henkilökohtaisesti. Raamatussa kerrotaan hänestä, mutta älkää jääkö kirjan vangiksi. Se ei ole Jumala, vaan kertomus Hänestä.  On eri asia toteuttaa Jeesuksen antamaa esikuvaa omassa elämässään. Ole sinäkin Jeesuksen oppilas ja ala toteuttaa elämässäsi Jumalan tahtoa.  Pyhä Henki opettaa jokaista vilpitöntä oppilasta ja opit arvioimaan asiat ja ihmiset oikein.  Totuus ei ole se, miksi sitä luulet. 

Vierailija

Evankeliumin sanoma: Jumala rakasti maailmaa niin paljon että antoi ainoan Poikansa, Jeesuksen kautta yksin on syntien sovitus.

Synti erottaa Jumalasta ja Jeesus maksoi syntivelan vuodattaen viattoman verensä. Jumalan Karitsa, Immanuel. Jeesus nousi kuolleista ja voitti kuoleman ja synnin.

9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Roomalaiskirje 10

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli persu, se ei digannu homoista.

Jeesus diggasi homoista, mutta ei homouden toteuttamisesta. Samoin kuin huorista, muttei huoruudesta.

Jumala ei digannut kansojen pyrkimyksestä sulautua yhdeksi vaan hajotti babelin tornin ja hajotti ihmiset omiksi kansoikseen omille alueilleen.

Nyt on käsitelty homot, prostituutio ja maahanmuuttosiirtolaisuus. Next?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihanuus ja hyvä on vielä edessäpäin ja oikea elämä alkaa!! Jumalan valtakunnassa.

sinne ei päästetä yhtään syntiä. Täällä sitä pahuutta vielä väistämättä on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miks te hihhulit tuutte normaalien ihmisten ilmoille? Pysyttelisitte siellä omissa luolissanne.

:DDDD mitä jaksamista meissä nyt on? lol

mitä_luulisit

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks te hihhulit tuutte normaalien ihmisten ilmoille? Pysyttelisitte siellä omissa luolissanne.

:DDDD mitä jaksamista meissä nyt on? lol

Aikuiset ihmiset ottaa sadut todesta. Ja toisten pitäisi vaan nyökytellä päätä. Kyllä on saatana jaksamista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat