IS: "Mervi irtisanoutui vakityöstä hoitoalalta ja joutui työttömäksi"

Vierailija

http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1445439403328.html

Tällaisia haihattelijoita suomalaiset nuoret ovat?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Minusta jokainen saa vaihtaa ammattia, mutta onko oikeasti lupa valita, että ei tee aikaisemman alansa töitä lainkaan? Ei se osaaminen ole minnekään kadonnut, vaikka hoitoala ei olisi unelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokainen saa vaihtaa ammattia, mutta onko oikeasti lupa valita, että ei tee aikaisemman alansa töitä lainkaan? Ei se osaaminen ole minnekään kadonnut, vaikka hoitoala ei olisi unelma.

Kaikki eivät ole robotteja, vaan psyykkinen tila voi kehittyä todella vakavaksi, jos ei älyä hypätä pois oravanpyörästä. Kyllä sen itse tietää miten jaksaa  omat resurssinsa. Hoitoalalla ei pärjää puolikuntoisena, kokemuksesta ja ikäviä tapauksia nähneenä satun tietämään. Huonovointinen ja masentunut hoitaja on pommi tällaisessa ammatissa. Siinä voi hyvin herkästi alkaa unohdella asioita ja tehdä vaarallisia virheitä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole robotteja, vaan psyykkinen tila voi kehittyä todella vakavaksi, jos ei älyä hypätä pois oravanpyörästä.

Tätä minä juuri tarkoitan. Työn tekemistä ja teidän haihattelijoiden elättämistänne sanotaan nykyään "oravanpyörässä olemiseksi". Minä en kehtaisi olla työttömättänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No en mielellään haluaisi hoitajakseni ihmistä, jolle hoitaminen on vastenmielistä...

Vierailija

Minä kehtaan. Oli elämäni suurin virhe kouluttautua sairaanhoitajaksi, enkä aio niitä töitä hakea. Onneksi on myös toinen, kaupallisen alan amk-tutkinto, johon sopivia töitä haen aktiivisesti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, oletko itse ollut hoitoalalla? Reipasta kolmivuoroa? Tietämystä? Kokemusta? (Muutakin kuin kahden viikon sijaisuus jossain 5 asiakkaan siistissä hoitokodissa)

Työskentelen hoitoalalla parasta aikaa. Uskon omaavani tietämystä ja kokemusta ehkä jopa sinuakin enemmän :) "Salainen aseeni" on kuitenkin asenne. Jonkun se työ on tehtävä, miksei minun? Ei se rakettitiedettä loppujen lopuksi ole. -AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole robotteja, vaan psyykkinen tila voi kehittyä todella vakavaksi, jos ei älyä hypätä pois oravanpyörästä. Kyllä sen itse tietää miten jaksaa  omat resurssinsa. Hoitoalalla ei pärjää puolikuntoisena, kokemuksesta ja ikäviä tapauksia nähneenä satun tietämään. Huonovointinen ja masentunut hoitaja on pommi tällaisessa ammatissa. Siinä voi hyvin herkästi alkaa unohdella asioita ja tehdä vaarallisia virheitä...

Suomessa ei ehkä ymmärretä että on fiksumpaa tosiaan ennaltaehkäisevästi hypätä pois, niin pääsee uudelle alalle ja on voimia siihen. Ei kannata jäädä polttamaan itseään loppuun sitä voi päätyä vuosiksi sairaslomalle tai jopa eläkkeelle.

Vierailija

Itse en pystyisi tekemään hoitajan työtä viikkoakaan, joten ymmärrän hyvin päätöksen. Tietty taloudellisesti järkevämpää olisi ollut masentua ja jäädä pitkälle sairauslomalle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat