Missä vika kun pupillit on koko ajan laajentuneet?
Heips. En käy tällä sivustolla usein ja en tiedä tuleeko tämä edes oikeaan paikkaan, mutta kuitenkin... Olin sairaalassa vastikään tietyistä syistä ja pääsin tänään kotiin. Eilen kun keskusteltiin pitkään hoitajan kanssa, hoitaja huomautti yhtäkkiä että pupillini ovat koko ajan laajentuneet. En tiedä koska pupillit ovat laajentuneet, ilmeisesti eilen? Joka tapauksessa tilanne on pysynyt sen jälkeen kokonaan ennallaan eli pupillit ovat 24/7 laajentuneet, jopa valossakin. Mistähän se mahtaa johtua?? Pakko mainita heti että EN käytä minkään sortin aineita, en koskaan ole käyttänytkään. Minulla ei myöskään ole lääkityksiä eli siitäkään pupillien laajentuminen ei voi johtua - mutta mistä sitten? Ennen ei ole esiintynyt tällaista ja kun pupillit eivät palaudu millään 'normaaleiksi' niin pistää kieltämättä kummastuttamaan... Ja pitäisikö tässä kenties jopa huolestua?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Yksin nukkuminen taitaa valitettavasti olla ainoa vaihtoehto, sillä asun yksin ja tuttavani + ystäväni asuvat kaukana täältä :/ Pari perheenjäsentäni asuu kyllä melko lähellä mutta tietyistä syistä en ole enää heihin yhteydessä... Eli ei ole ketään joka voisi tulla tänne yöksi/jonka luokse voisin mennä. Alkaa jo oikeasti pelottamaan...
-ap
Soita ystävällesi ja pyydä että hälyttää apua jos et ole aamulla tiettyyn aikaan mennessä lähettänyt viestiä etkä vastaa puhelimeen.
Sympaattisen hermoston aktivaatio, kuvailemassasi psyk puolen tilanteessa stressitaso koholla, selittää sekä poukkoilevan sykkeen että pupillit. Todennäköisin selitys mielestäni. Jos sulla on dissosiaatiotaipumusta niin todennäköisesti sun elimistö muutenkin reagoi tunnetiloihin herkästi. Stressi selittäisi myös nuo muisti/ajattelutoimintojen oireet.En panikoisi.
Laita aamulla viestiä, että me tiedetään että olet vielä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Laita aamulla viestiä, että me tiedetään että olet vielä kunnossa.
Ap. Huhuu???
Siskollani on sama, ja on epilepsia.
Mun kaverillani oli toinen pupilli päivän suurentunug. Stressistä tulkittiin johtuneen.