Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vika kun pupillit on koko ajan laajentuneet?

pöllösilmä

Heips. En käy tällä sivustolla usein ja en tiedä tuleeko tämä edes oikeaan paikkaan, mutta kuitenkin... Olin sairaalassa vastikään tietyistä syistä ja pääsin tänään kotiin. Eilen kun keskusteltiin pitkään hoitajan kanssa, hoitaja huomautti yhtäkkiä että pupillini ovat koko ajan laajentuneet. En tiedä koska pupillit ovat laajentuneet, ilmeisesti eilen? Joka tapauksessa tilanne on pysynyt sen jälkeen kokonaan ennallaan eli pupillit ovat 24/7 laajentuneet, jopa valossakin. Mistähän se mahtaa johtua?? Pakko mainita heti että EN käytä minkään sortin aineita, en koskaan ole käyttänytkään. Minulla ei myöskään ole lääkityksiä eli siitäkään pupillien laajentuminen ei voi johtua - mutta mistä sitten? Ennen ei ole esiintynyt tällaista ja kun pupillit eivät palaudu millään 'normaaleiksi' niin pistää kieltämättä kummastuttamaan... Ja pitäisikö tässä kenties jopa huolestua?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Mun lapsella on poikkeuksellisen laajat pupillit. Hänellä on epilepsia ja aivovamma. Ei tiedä liittyvätkö toisiinsa.

Vierailija

Valitettavasti juu tupakoin.. Pupillit eivät reagoi kirkkaaseen valoon mitenkään, tarkistin juuri äsken uudestaan mutta mitään ei tapahdu vaan pupillit pysyvät yhtä laajentuneina kuin ennenkin :/

-aloittaja

Vierailija

Minkä vuoksi olit sairaalassa ja mitä sinulle tehtiin/mitä lääkkeitä sait? Voisi auttaa, jos haluat kertoa.

Vierailija

Siis suurimman osan ajasta pulssi on normaali, mutta kenties n. 1-2 kertaa tunnissa (välillä useimminkin) pulssi nopeutuu. Olin sairaalassa pääasiassa vaikean syömishäiriön takia ja sain lähinnä särkylääkkeitä migreeniin - joka muuten vieläkin vain jatkuu...

Se tuli muuten mieleen, kun minulla epäiltiin joskus epilepsiaa (mutta todettiin että se ei tod.näköisesti olekaan epilepsiaa vaan dissosiaatiohäiriö) ja oliko se magneettikuvaus vai mikä, kun siinä näkyi että minulla on jossain kohti aivoja (en enää muista missä) kysta. Ei kai se kysta voi jotenkin vaikuttaa tähän? Tai se, kun löin pääni n. 2-3 viikkoa sitten lievästi? Ei siis tullut edes mitään kuhmua eli ilmeisesti en lyönyt päätäni kovin pahasti.

-aloittaja

Vierailija

Sydämen tiheälyöntisyys ja silmien mydriaasi voi olla jonkin lääkkeen sivuoire... Syötkö mitään mielialalääkkeitä?

Vierailija

Vaikea syömishäiriö, migreeni, rytmihäiriö, ehkä epilepsia, kysta aivoissa, aivotärähdys, pupillit ei reagoi valoon. Oliko tässä kaikki vai vieläkö jotain?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaikea syömishäiriö, migreeni, rytmihäiriö, ehkä epilepsia, kysta aivoissa, aivotärähdys, pupillit ei reagoi valoon. Oliko tässä kaikki vai vieläkö jotain?

Siinä kaikki paitsi olen alkanut unohtelemaan nykyään sanoja ja sitä mitä minun on pitänyt puhua/kirjoittaa, mutta sitä ei nyt sentään esiinny koko aikaa... Johan tuossa on pitkä lista vaivoja joista jo puoletkin on liikaa.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kaikki paitsi olen alkanut unohtelemaan nykyään sanoja ja sitä mitä minun on pitänyt puhua/kirjoittaa, mutta sitä ei nyt sentään esiinny koko aikaa... Johan tuossa on pitkä lista vaivoja joista jo puoletkin on liikaa.

-ap

Niin ja lisäyksenä vielä että olen vasta melko nuori, 23-vuotias.

-ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat