Hankin silikonit - kysy mitä tahansa

Vierailija

Kun olin 12-vuotias, rintani alkoivat kasvaa hieman. Asia ahdisti paljon, perheessämme ei vallinnut mikään kovin lämmin ilmapiiri ja siten henkilökohtaisista asioista puhuminen ei tullut kuulookaan. En tiedä mitä tapahtui, mutta oltuani 16-vuotias rintani eivät olleet kasvaneet tippaakaan siitä mitä olivat 12-vuotiaana. Odottelin toiveikkaana, jos saisin edes b-kupin. Kun täytin 21, myönsin, että sitä päivää ei ole eikä tule. Koitin pitkään sopeutua tilanteeseen ja ajatella, että "ne ovat vain tissit. Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä." En ikinä kyennyt suhtautumaan asiaan niin. Toivoin, että olisin. Yritin todella, mutta vältin ylä-asteen alusta 21-vuotiaaksi saunailtoja, rannalla käymistä, uimahallista käymistä, seurustelua, mökkireissuja. Olen tyhmyyteni vuoksi jäänyt paljosta paitsi. Lääkärien mukaan kyseessä oli kehityshäiriö.

Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin pinnalliseen ratkasuun ja hankin silikonit. Sanoin lääkärille toivoneeni b-kuppia, mutta c tuli. Tunnen itseni todella pinnalliseksi. Yleinen suhtautuminen silareita kohtaan on hyvin negatiivinen ja siten en ole kertonut asiasta kenellekkään. Rehellisesti sanottuna olen ollut pääosin tyytyväinen, mitään komplikaatioita ei ole tullut. Olen alkanut miettimään, onko teidän mielestä silikonit täydellinen turn off jos ne ovat c-kupit?

Huomaan taas ajattelevani mitä muut ajattelevat, siitä huolimatta että olen ollut päätökseen tyytyväinen. Olen kuitekin päättänyt sen, että jos ikinä mitään komplikaatioita syntyy niin nämä lähtevät. Sitten olen lättätissi ja hyväksyn asian tai en. Ihailen suuresti teitä jotka olette ylpeitä itsestänne, oli rinnat tai ei. Olisi ollut ihanaa kyetä itse suhtautumaan asiaan samoin. Nykyisin en juurikaan mieti että mulla edes on silareita, keskityn töihin ja urheiluun. Olen muutenkin niin kaukana siitä "bimboblondi" - mielikuvasta ja tiedän että moni ystävä ei ikinä uskoisi minun tehneen tätä. Pidän opiskelusta, uusien asioiden oivaltamisesta niin tieteessä kuin urheilupuolella teknisesti, minusta on ihanaa käydä meikittä aamulla metsälenkillä ja toisinaan olla vain yksin. En tiedä minkä pakkomielteen olin kehittänyt itselleni tissien suhteen - tunnen että sain jonkun puuttuvan naiseuden "osan" silareiden myötä. Eihän tilanne todellisuudessa näin ole, vaan pelkästään päässäni. Olenko ainut, joka on ollut tyytyväinen päätökseen, ilman että silti kykenee täysin hyväksymään pinnallista tekoaan? Outo ja ristiriitainen tunne, en ole ennen tuntenut näin. Toisaalta olen iloinen että päädyin tähän - jos joskus poistan silarit, en enää käytä aikaa rinnoista haaveilemiseen. Koin, että en saanut mitään enemmän. Tunsin/tunnen itseni naisellisemmaksi fyysisellä tasolla, eli henkisesti en saanut mitään enemmän ja kaiketi se on näistä kahdesta arvokkaampaa.

Moni on netissä miettinyt vaikuttaako silarit urheilemiseen - kilpailen SM-tasolla ja ei ole haitannut muuten kuin paranemisvaiheessa ja yöunien kautta. Rakastin vatsalleen nukkumista ennen kuin hankit silarit. Silareiden kanssa se on hirveää. Se on oikeastaan ollut ainoa asia mitä kaipaan.

Sanottavaa, kysyttävää, omia kokemuksia? Kiitos.

Kommentit (8)

lilah

aloin miettimään, että miten nukkuvat silarinaiset, joilla myös hiustenpidennykset? sivuittain? :D

Kiinnostaisi kysyä sulta, että miten miehet ovat suhtautuneet ja kerrotko kaikille sänkykumppaneille automaattisesti vai jätätkö kertomatta, elleivät itse kysy? Onko joku huomannut asian ilman, että olisit kertonut?

Vierailija

Mielipiteeni muuttuu aikalailla henkilöstä jos saan tietää käyneen kauneusleikkauksessa. Miltei aina taustalla on jotain henkistä vakavaa epävarmuutta ja/tai pinnallisuutta jos asettaa oman kehonsa terveyden riskeille alttiiksi vain kauneuden takia.

Vierailija

Ollut vain yksi mies leikkauksen jälkeen. Kerroin hänelle ja hän sanoi että hänelle asialla ei ole merkitystä ja sanoi ymmärtävän päätökseni tilanteen huomioon ottaen. En tietenkään voi tietää puhuiko totta, mutta tuossa se mies edelleen on :)

Silarit kyllä huomaa makuuasennossa, ovat paljon kovemmat kuin luomut. Seistessä ei välttämättä, siinä ovat jonkin verran löllöt. En usko että kukaan on huomannut asiaa, käytin ennen push-uppeja ja nykyään liivejä jotka niin ohuet kuin mahdollista. Kaverit nähneet bikineissä, mutta mallit olen valinnut taktisesti. Kukaan parhaista ystävistäkään ei ole asiasta udellut, mutta en voi olla täysin varma että eivät tietäisi. 21 on kuitenkin siinä mielessä taktinen ikä, että osalla rinnoissa voi kuulemma tapahtua pientä muutosta.

Vierailija

Ap, kävitkö julkisella puolella ja leikkaus korvattiin? Kävitkö ensin siis ihan tavallisella lääkärillä kysymässä ja sieltä ohjattiin eteenpäin? Asia kiinnostaa meinaan itseäni.

Vierailija

Hiustenpidennyksiä ei ole joten siihen kysymykseen en osaa ottaa kantaa.

En niinkään näe tätä terveysriskinä (ellei ole valinnut implantteja jotka eivät ole EU:n mukaan "turvallisia), mutta hyvin pinnallisena kylläkin. Juuri luin suomalaisen artikkelin jonka mukaan syövän ja silikonien välillä ei ole löydetty korrelaatiota, jonka perusteella voitaisiin tehdä johtopäätöksiä. Sen sijaan osa ruokiin tungetuista lisäaineista ja lannoitteista on todettu vaarallisiksi. Uutta tietoa tulee kuitenkin jatkuvasti.

Jos implantti on lihaksen päällä rintasyöpää ei välttämättä havaita yhtä helposti. Voi kuulostaa piittaamattomalta, mutta syöpä harvoin havaitaan ennen minkäänlaisia oireita, ellei tutkita muuta samalla. Meidän suvussa ei syöpää ole juurikaan esiintynyt, mutta kerta se on ensimmäinen ja taatusti kaduttaisi jos menisin mammoon ja myöhemmin selviäisi että implanttien takia ei löydetty ajoissa - olisi jotain ollut tehtävissä tai ei. 

Vierailija

Kävin yksityisellä. Kehityshäiriöisistä vain tubulaariset korjataan julkisella.

www.silikonit.info paljon keskustelua silareista, kuvia, ryhmiä tietyssä kuussa leikaukseen meneville, leikkauksessa epäonnistuneille..

Mieti tarkkaan päätöstäsi. Osa katuu jälkeenpäin ja osa katuu sitä, että ei tehnyt leikkausta aiemmin. Minä en kuulu kumpaankaan ryhmään, olen ollut tyytyväinen mutta en koe saaneeni mitään muuta kuin sen että fyysisesti muistutan enemmän keskiverto naista. That's it.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap, kävitkö julkisella puolella ja leikkaus korvattiin? Kävitkö ensin siis ihan tavallisella lääkärillä kysymässä ja sieltä ohjattiin eteenpäin? Asia kiinnostaa meinaan itseäni.

No sikareita ei koskaan korvata, paitsi jos rinnat poistettu syövän takia.Vai luulitko saavasi rinnat halvalla? Hölmö olet..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat