Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lempiruokasi ravintolassa?

kokki

Mikä on ravintolalempiruokasi? Mitä haluaisit listalle?

Kommentit (13)

Vierailija

Lehtipihvi, maustevoi ja jotkut "ranskalaiset", esim bataattia tai jtn. Mutta mulle aina nauretaankin, että miksi meen ravintolaan syömään tällasta, kun olis paljon parempiakin tarjolla. Siksi, että lehtipihvi on ihanaa jos ravintolassa se tehdään hyvin.

Vierailija

Yleensä päädyn ottamaan kanaa ja aurajuustoa, siihen sitten lisäksi mitä menussa on. Bataattilohkot ovat muuten tosi hyviä, tuli ekasta vastauksesta mieleen :)

Vierailija

Simpukoita valkoviinikastikkeessa, liekitettyjä lampaan munuaisia, paistettua ankkaa, hyvä äyriäiskeitto, hyvät kaalikääryleet. Neulamuikut.

Vierailija

Riippuu ravintolasta.

En käy ns. hienommissa ravintoloissa, koska ketjupaikoistakin saa kohtuu hinnalla mielestäni hyvää ruokaa.

Ennen söin aina Huviretkessä Hunajakanaa (ei taida olla enää listalla). Eli kanan/broilerin fileeleikettä, kaksi ihanaa kastiketta (toinen hunajainen) ja pariisinperunoita.

Amarillossa valkosipulikanaa, Hill Billy's country chicken tai Amarillo BigBurger.

Haraldissa yleensä porsasta lisukkeineen. Savujuusto-kermaperunat ovat herkkua, mutta aika tuhti lisäke.

Yleensä siis kanaa tai lihaa. Lisukkeena otan mahdollisuuksien mukaan mielummin juuresranskalaisia yms. tai uuniperunan (esim. bearnaisevaahdolla herkkua) ranskisten sijaan.

Vierailija

Ulkomailla otan aina tuoretta merenelävää, kun sitä saa, eli merirapua tai kampasimpukkaa, miekkakalaa tms.

Suomessa otan kuhaa, siikaa tai muuta tuoretta kalaa.

Pidän myös oikein tehdyistä salaateista, mutta eihän sellaisia Suomesta saa.

Vierailija

Mä taas käyn yleensä ulkona syömäsää paremmissa paikoissa, aiis missä saa hyvää ruokaa, hinta ei yksin kerro mitään. Toki sit lomalla vierailla paikkakunnilla pitää syödä ulkona, ja silloin yritän syödä paikallista tai jotain etnistä. 

Vierailija

Syön sellaista ruokaa, jonka eteen kokki on joutunut tekemään työtä. Eilen söin alkuun maa-artisokkakeittoa, pääruuaksi osso buccoa ja jälkiruuaksi creme bruleeta.

Koskaan en syö pihviä, koska sen osaa jokainen paistaa kotona ja ravintolassakin sen valmistaa apupoika/tyttö.

Jos on pataruokia, tilaan niitä. Yön yli haudutettua porsaan niskaa tai karitsan potkaa ei voita mikään!

Vierailija

Kauheissa junttimestoissa näyttää moni käyvän syömässä kasariruokia... Niin monessa paikassa suomessa saa maksaa monta kymppiä illallisesta yai kahvittelussa, mutta itse ruoka on hyvin keskinkertaista ja palveluun sisältyy harmittavan usein itsepalvelua. Itse olen ottanut sen linjan, että käyn joko kunnon fine diningissa kokemassa ruokia joita en jaksaisi/osaisi tehdä itse, tai sitten kokkaan kotona kumppanini kanssa hartaudella jotain ihanaa omilla standardeillani.

Vierailija

No, olen myös fine dining paikoissa muutamaan otteeseen käynyt. En ole ollut niin hurmaantunut, että kokisin sen itselleni tarpeelliseksi. Ehkäpä makunystyräni eivät ole tarpeeksi kehittyneet ;) Toki jos olisi enemmän rahaa, niin voisin välillä käydäkin "maistelemassa". Nyt painaa vakaakupissa enemmän kylläiseksi tuleminen ja se, että ruoka on maistuvaa.

Esimerkiksi söin kerran tällaisessa parempana pidetyssä paikassa ankkaa (ei ollut herkullista ja hirveä läskihuhmare vielä siinä pinnalla) lisukkeenaan kuivahkoa ja mautonta riisiyrtti-viritelmää. Puolet jäi syömättä.

T: juntti nro 8

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat