Onko kaverisi saaneet töitä, vaikka et olisi uskonut?

Vierailija

Entä ne, joiden uskoitkin työllistyvän nopeasti?

Kommentit (3)

Vierailija

Patalaiska kaveri entiseltä työpaikalta. Nykyään tosiaan taitaa jaksaa mennä kahdeksaan, kun kontrolli on tarkempaa. Meillä oli itseseuranta, tuli yhdeksän jälkeen ja laittoi aina pari tuntia sekalaisia hommia tuntilistaansa. Sitten oli puoli viiteen ja valitti, miten pitkään meni. Eli teki oikeasti tunnin vähemmän, sekä muutenkin surffaili. Sai potkut, kun pomo vaihtui, vaikka tutasyyt sanottiin; tosiasia taisi olla tämä laiskottelu. Ihan hyvän työtodistuksenkin sai. Ei ole koskaan ollut työttömänä ennen, joten se kai vaikutti asiaan. Itse olen se, joka teki niitä töitä, joita hän ei tehnyt. Kieltämättä oli nopea ja tarkkaa sitten kun teki joten jos on saanut itseään niskasta kiinni, voi olla hyvinkin hyvä tekijä. 

Vierailija

No en mä kyllä kovin mieti sitä, että kukahan kavereista työllistyy ja kuka ei. Töitä esim. pätkänä suorittavassa työssä nuorena on ihan helppo saada, mutta on sitten eri asia millaisia töitä saa, ovatko työt pysyviä ja eteneekö urallaan. Joidenkin tuttavien kohdalla olen enemmän yllättynyt esim. hankalaan koulupaikkaan pääsystä, hyvästä ylennyksestä ja mm. oman firman menestyksestä. Sillä lailla positiivisesti yllättynyt, useat ihmiset kasvavat hirveästi 18-25-vuotiaana, ja joku joka oli teininä ihan hulttio onkin ykskaks vastavalmistunut/valmistumassa oleva maisteri mielenkiintoisissa työtehtävissä. Ja minun mielestä se on siis mahtava asia, jos näin käy. Usein sitten niillä joilla ei se  elämänhallinta ole kunnossa ähes kolmekymppisenäkään ja työmoraali kunnossa, niin heillä se tilanne ei hirveästi muutukkaan elämän edetessä, vaan juuri varhaisaikuisuudessa se muutos on nähtävissä monilla. Tosin nyt tuli mieleeni kyllä sekin, että ne jotka kavereista ovat urallaan edenneet, ovat olleet kyllä niitä jotka ovat tehneet esim. korkeakouluopintojen ohella kovasti töitä (ainakin enemmän kuin minä). Pitää tietysti myös muistaa, että ei näinä aikoina toki työttömyys on kovin yleistä. 

Vierailija

Kaikkea sitä jotkut miettiikin. Oletko ap jonkun yrittäjän jälkikasvua? ;)  Miettii jo kohdussa kuka on kelvollinen työntekijä ja kuka ei. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat