Menkkakupeista kysyttävää

ap

Te jotka vannotte niiden nimeen, miten voi varmistua että se kuppi ei kallistu ja kaikki holahda pöksyihin? Ostin sen nyt ja tossa se on mutta vähän pelottaa että se pettää.

Kommentit (11)

Vierailija

Ei se mitään kallistui, ei kellään värkki ole levee ku veräjän ovet :) hassu. Se pysyy alipaineella paikallaan. Lue ennen käyttöä hyvät ohjeet Lunetten sivulta, tai onko kuukuppikunta vielä olemassa? Niin sieltä. Älä hermoille :)

Vierailija

Jos olet liikenteessä ja pitää tyhjentää kuppi niin varo ettei putoa pönttöön. Kannattaa myös piilottaa koiralta tai se voi pureskella innoissaan sitä ;)

Vierailija

Kiitos vastauksista ja tiedän miten sen käytännössä pitäisi toimia ja ongelma ei ole se että olisin löysä ei kukaan niin löysä ole :Dvaan juurikin kun sitä laittaa ja on aika ahtaat paikat asetella ja ei oikein tiedä mitä tekee niin mistä sen tietää että se on ihan suorassa ja pysyy. Testaatteko sitä jollakin liikkeellä vai miten?

Vierailija

Kyllä noin voi käydä, jos kuppi tulee liian täyteen. Itse käytän 2. vuotopäivänä, joka on mulla erittäin runsas, aina maxitamponeita ja varmistuksena yösidettä tuon takia. Meinaan joskus voi kuppi mennä tunnissakin täyteen, ja kun se tulee täyteen, alipaine katoaa ja kuppi vuotoineen tippuu alushousuihin. Eikä ole mitenkään siistiä se ohivuoto noin, kuten on jos tamponista vuotaa läpi - sehän alkaa vaan tulla hitaasti sitä narua pitkin siteeseen.

Vierailija

Kyllä mulla oli aikoinaan pitkään ongelmia saada kuppi laitettua kunnolla paikoilleen. Kyllä se joskus meni vähän vinksalleenkin, mutta tuota ap:n kuvaamaa tilannetta ei kyllä aivan käynyt. Sen sijaan reiät saattoi tukkeuta tai kuppi ei mennyt tarpeeksi syvälle tms ja tuli ohivuotoja. Viskasin kupin jossain vaiheessa useaksi kuukaudeksi kaappiin, kun turhautti niin. Myöhemmin kaivoin sen taas esiin ja sen käyttö alkoi sujua enkä nykyään käyttäisi enää mitään muuta kuukautissuojaa. Jouduin just pari kuukautta käyttämään tamppooneita ja totesin ne todella epämiellyttäviksi ja ällöttäviksi ja koko ajan pitää olla vaihtamassakin. 

Pointti siis, että rohkeasti vain kokeilemaan, eikä kannata lannistua vaikka alku tuntuisi hankalalta! Kuukupin käyttämisessä on omat jipponsa, mutta kun ne oppii niin kuukautisista tulee kyllä paljon vaivattomampia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja tiedän miten sen käytännössä pitäisi toimia ja ongelma ei ole se että olisin löysä ei kukaan niin löysä ole :Dvaan juurikin kun sitä laittaa ja on aika ahtaat paikat asetella ja ei oikein tiedä mitä tekee niin mistä sen tietää että se on ihan suorassa ja pysyy. Testaatteko sitä jollakin liikkeellä vai miten?

Ei sen tarvi suorassa olla, mutta täytyy olla kokonaan auki, niin että reunat on joka puolelta kiinni emättimen seinämissä. Sormella sen voi kokeilla, työntämällä sormen emättimeen ja kokeilemalla että kuppi on pyöreän muotoinen eikä mistään puoleltaan loutolla. Jos on louttuinen, niin jostain puolelta on irti seinämistä ja tulee vuotoa ohi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pyöräytät sormella kupin ympäri, ettei siinä ole kupruja. Silloin se on oikein paikoillaan. Ja tsekkaa, ettei kohdunnapukka tule kupin ohi, silloin ohi tulee vuotokin. Ja kyllä, saat sormesi kupin ympärille, kun rentoutat lantionpohjanlihaksesi. Emätin on venyvää kudosta.

vierrrras

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noin voi käydä, jos kuppi tulee liian täyteen. Itse käytän 2. vuotopäivänä, joka on mulla erittäin runsas, aina maxitamponeita ja varmistuksena yösidettä tuon takia. Meinaan joskus voi kuppi mennä tunnissakin täyteen, ja kun se tulee täyteen, alipaine katoaa ja kuppi vuotoineen tippuu alushousuihin. Eikä ole mitenkään siistiä se ohivuoto noin, kuten on jos tamponista vuotaa läpi - sehän alkaa vaan tulla hitaasti sitä narua pitkin siteeseen.

No eikä tipu!

Vierailija

Mä laitan sisään näin:

Taitan kupin tiiviiksi puolikkaaksi ja työnnän sisään. Kun kuppi on tarpeeksi syvällä, se alkaa avautua itsestään. Pidän sormenpäillä kii kupin alaosasta ja pyöritän kuppia sisälläni kunnes tunnen että se on avautunut ihan kokonaan. Nimenomaan tuo pyöritys on se tärkein, joka saa kupin avautumaan ja asettumaan napakasti oikein paikoilleen.

Vuosia ollut mulla käytössä, ja ainoastaan joskus rankempaa liikuntaa harrastaessa (esim. tanssi), on tullut kupista ohivuotoa. Joskus siis varaudunkin kupin lisäksi pikkarisuojalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä tipu!

Mulla on ihan oikeasti käynyt noin 2 kertaa. Kerran koiraa ulkoiluttaessa lenkillä ja nolompi kerta työpaikalla, kun nousin työtuolista käydäkseni tyhjentämässä kupin kun tuntui että vatsaa kouristelee siihen malliin että vuotoa tulee julmetusti...

Mulla ei kyllä muutenkaan mitään merkittävää alipainetta siinä kupissa ole. Ei ole ollut Diva Cupissa eikä nykyisessä Lunettessa. Ei tarvi esim. mitenkään tasata painetta ennen poistoa, vaan sen kun vetää antennista. Voi olla että olen 2 synnytyksen jälkeen väljä tai jotain, mutta näin se minulla on, että alipainetta ei ole kovin paljon koskaan ja jos kupista tulee vuodon takia liian painava, se alipaine ei riitä pitämään kuppia paikallaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat