Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla niin vaikea pysyä aikatauluissa

Vierailija

Olen lopen kyllästynyt siihen, kun jos sopii jotain jonkun kanssa ja menet itse paikalle, niin se toinen laittaa viestin ,että pääsen vasta nyt lähtemään ja sitten kestää puoli tuntia. Mikä vaikeus siinä on ennakoida , että minun pitää olla paikassa x aikaan y, katson siis vaikka bussin etukäteen, jolla pääsen ja en juokse viime tipassa bussiin jolloin se ehtikin jo mennä.

Tai miksi ei voi laittaa sitä viestiä aiemmin, tuskin juuri sillä hetkellä keksii että en ehdikään vaan varmasti voi ennakoida asian.

Kiva sitten seisottaa kaveria tuntikausia jossain tien poskessa.
Ensi kerralla teen saman tempun, lähdem kotoa vasta silloin kun minun pitäisi olla jossain.

Kommentit (8)

Vierailija

Mä jään nyt mielenkiinnolla odottamaan, kun joku myöhästelijä kertoo syyn. Aina ihmettelen yhtä ystäväperhettä, jotka ovat aina myöhässä kaikesta. Meillä oli viime viikonloppuna lapsen synttärit, ja yks toinen ystävä sanoi siinä vieraita odotellessa, että X ja X tulevat sitten tunnin päästä, ja just näin kävikin :) Pian nimittäin piippasi puhelin, että ihan kohta lähdetäään. En vain heiltä kehtaa kysyä, miten he sen tekevät.

Vierailija

Tuollanen jatkuva myöhästely kertoo mielestäni sellaisesta tietystä huonosta asenteesta, ettei kunnioiteta muita ihmisiä ja heidän aikaansa ollenkaan. Todella rasittavaa. Perus minäminä -ihmisiä.

Vierailija

Niin olisi tosi kiva kuulla, mikä.on se syy myöhästykseen, ymmärtää jos tapahtuu joku tapaturma tai sellainen, mutta itse luulen että kyse on vain, että liian myöhään aletaan etsiä tavaroita mukaan tai katsoa bussin aikataulua, mikä on oikea syy sille, että joku ilmoittaa, että lähden vasta nyt, muksi lähdet vasta nyt kun sovittiin että nähdään nyt ja minä odotan siellä helkutin kylmässä.

Ja usein ne vain toistuvat toistumistaan, eihän töihinkään voi ilmoittaa että lähdenkin vast nyt jos piti jo silloin olla siellä!!

Vierailija

Itse usein menen mieluummin liian ajoissa , kuin vähän myöhässä, se on tosi ikävää,se vartinkin odottelu jossain kadun kulmassa ja alkaa tuntea itsenä tyhmäksi, mitä siellä seisoskelen ja vilkuilen kelloa.

Vierailija

Minä en odottele. Jos joku on myöhässä, niin se on hänen asiansa. Kerran olen tyhjentänyt lapsen synttärijuhlapöydän tarjoilut kaappiin, vaikka yksi perhe oli vielä tulossa juhliin. Kaikessa rauhassa sitten keittelin kaurapuuroa, kun viimein tulivat. En tarjonnut kahvia tai herkkuja, laittelin lapsia iltapuuhiin siinä jutellessani. Vieraat lapset olisi halunneet nähdä, mitä lahjoja lapsen oli saanut, mutta sanoin, että joskus toiste. Meillä mennään nyt nukkumaan (kello oli noin 20.00 ja juhlat alkoivat klo 17.00).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä en odottele. Jos joku on myöhässä, niin se on hänen asiansa. Kerran olen tyhjentänyt lapsen synttärijuhlapöydän tarjoilut kaappiin, vaikka yksi perhe oli vielä tulossa juhliin. Kaikessa rauhassa sitten keittelin kaurapuuroa, kun viimein tulivat. En tarjonnut kahvia tai herkkuja, laittelin lapsia iltapuuhiin siinä jutellessani. Vieraat lapset olisi halunneet nähdä, mitä lahjoja lapsen oli saanut, mutta sanoin, että joskus toiste. Meillä mennään nyt nukkumaan (kello oli noin 20.00 ja juhlat alkoivat klo 17.00).

Ihan oikein, se on toisen kunnioittamista, että noudatetaan sovittu aikaa, jos sellainen on ilmoitettu, jos tietää, ettei pääse siihen aikaan, voi kysyä etukäteen , voiko tulla myöhemmin eikä vain tulla kun itselle sopii! Mikä siinä on niin vaikea kysyä!

Ja jos ei pääse niin sitten ei pääse sillä kertaa. Pitää priorisoida asiat. Jos samaan aikaan on monia juhlia, johonkin pitää vain ilmoittaa , että en pääse nyt , olen menossa toisiin eikä hypätä juhlista toiseen toisten ollessa loppupuolella.

Vierailija

Myönnän itse meneväni tuttuihin kyläpaikkoihin yleensä hieman myöhässä eli ehkä 10 minuuttia sovitusta ajasta. Jotenkin omassa päässäni se on kohteliasta, koska mielestäni on epäkohteliasta mennä ennen sovittua aikaa. Jotkut kun tuuppaavat varttia ennen kylään ja ainakin itse olen silloin vasta kattamassa pöytää enkä jaksaisi siinä samalla keskittyä sosiaalisuuteen, kun olen päässäni ajatellut, että vasta tietyn ajan jälkeen keskityn ihmisiin ja sitä ennen keskityn asioihin =siivoamaan ja laittamaan pöytää valmiiksi.

Kadunkulmassa odotuttaminen on kyllä epäkohteliasta ja varsinkin silloin pitäisi pystyä ilmoittamaan heti kun tietää myöhästyvänsä viittä minuuttia enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Myönnän itse meneväni tuttuihin kyläpaikkoihin yleensä hieman myöhässä eli ehkä 10 minuuttia sovitusta ajasta. Jotenkin omassa päässäni se on kohteliasta, koska mielestäni on epäkohteliasta mennä ennen sovittua aikaa. Jotkut kun tuuppaavat varttia ennen kylään ja ainakin itse olen silloin vasta kattamassa pöytää enkä jaksaisi siinä samalla keskittyä sosiaalisuuteen, kun olen päässäni ajatellut, että vasta tietyn ajan jälkeen keskityn ihmisiin ja sitä ennen keskityn asioihin =siivoamaan ja laittamaan pöytää valmiiksi.

Kadunkulmassa odotuttaminen on kyllä epäkohteliasta ja varsinkin silloin pitäisi pystyä ilmoittamaan heti kun tietää myöhästyvänsä viittä minuuttia enemmän.

No se on minustakin ok, koska se joka kutsuu on jo kotonaan, mutta jos sovitaan tapaaminen johonkin muualle kaupungille vaikka stokkan kellon alle, niin minusta silloin pitäisi olla sovittuun aikaan ja suunnitella kulki niim , että ehtii sinne.

Eihän työhaastatteluunkaan voi mennä noin vain vartin myöhässä , kun kierteli ensin kaupoilla ja unohti ajan kulun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat