Mikä on raiskausyritys ja mikä ei?

Vierailija

Viittaan mm. tuohon Auran tapaukseen, jossa tytön vastarinta on saanut tekijän luopumaan teosta.

Kyllähän mies saa raiskattua naisen, jos oikeasti haluaa, varsinkin jonkun rimpulan teinin. En sano, että nopea lähentelykään on oikein, mutta oliko tuossa todella kyse raiskauksen yrityksestä, vai karkeasta seksiin tähtäävästä lähentely-yrityksestä? Pitääkö suostumus ottaa aina etukäteen kirjallisena?

Itsellänikin on yksi vastaava kokemus suomalaisen miehen kanssa. Tavattiin baarissa, ne oli etukäteen sovitut treffit. Kun baarissa istuminen alkoi puuduttaa, mies ehdotti entä mentäisiin heille. Sanoin, että tulisin muuten mielelläni, mutta kun en harrasta seksiä ennen kuin olen tapaillut jonkin aikaa. Ei ongelmaa, sanoi mies. Mennään meille ja katsotaan joku elokuva tai musavideoita.

No tottakai mies alkoi lähennellä, mutta torjuin hänet. Jonkin ajan kuluttua lähenteli uudelleen, ja nyt suudeltiin hetki. Yhtäkkiä hän kaappasikin minut, kantoi makkariin ja heitti sängylle. Pongahdin siitä ylös, mutta hän painoi takaisin sängylle ja yritti alkaa riisua farkkujani. Sanoin "ei", ja työnsin häntä kauemmaksi, mutta en vielä täysillä. Hän jatkoi, jolloin huusin lujaa ja potkaisin niin lujaa kuin lähti. Sitten hän lopetti ja se juttu oli siinä ja minä lähdin kotiin. Oliko tuo nyt sitten raiskausyritys, vai pelkästään miehen tapa tsekata, onko vastustelu todellista?

Kommentit (12)

Vierailija

Itse lasken raiskaukseksi jos mies (tai nainen) väkisin yrittää vaikka sanoo ei. Kyllä tuo raiskauksen yritykseltä vaikuttaa koska jos rimpuilit ja huusit eikä päästänyt muuta kuin vasta kun olit potkaissut. Normaalisti riittää jos sanoo Ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse lasken raiskaukseksi jos mies (tai nainen) väkisin yrittää vaikka sanoo ei. Kyllä tuo raiskauksen yritykseltä vaikuttaa koska jos rimpuilit ja huusit eikä päästänyt muuta kuin vasta kun olit potkaissut. Normaalisti riittää jos sanoo Ei.

Eli mun olis pitänyt tehdä poliisille ilmoitus?

Itse ajattelin niin, että mies kävi vaan niin kuumana, ettei tajunnut ennen kuin potkaisin ja huusin kunnolla. Hän olisi silti halutessaan voinut raiskata minut helposti. Ja pyysi jälkikäteen anteeksi. En kovin mielelläni olisi poliisia tälla jutulla kuormittanut, koska itse menin miehen luokse iltaa viettämään, ja jutussa olisi joka tapauksessa ollut sana sanaa vastaan. Mitä tuollaisesta yrityksestä olisi mahtanut edes tulla rangaistukseksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Syytätkö itseäsi tapahtumasta, kun et selviä merkkejä tajua?

En tietenkään syytä, mutta tietysti olisi ollut fiksumpaa alun perinkään olla menemättä kylään ja toiseksi olla suutelematta. Halusin kuitenkin viettää tämän miehen kanssa aikaa ja tutustua rauhallisesti. En sitten tiedä, miten seksiin asti ikinä päästään, jos ei yhtään voi tutustua ja helliä sitä ennen.

Aika paljon olen miehiä treffaillut ja tämä tuntuu olevan päivän trendi, että heti pitäisi ryhtyä seksiin. Sen takia tässä alkaa itseltäkin hämärtyä mitä voi olettaa ja odottaa toiselta, ja mitä pitäisi vaatia itseltä. Joka kerta tuntuu, että olen väärässä. Varmaan parempi ettei edes yritä etsiä kumppania, tämä ei ollut ainoa tapaus ollenkaan.

Pointtini oli kuitenkin se, onko toinen todellakin yrittänyt raiskata, jos ei ole raiskannut, vaikka olisi voinut (eli kukaan ulkopuolinen ei ole tullut estämään)? Ilmeisesti täällä ollaan sitä mieltä, että vaikka tekijä itse lopettaa ahdistelun eikä raiskaa, kyseessä on silti raiskausyritys. Mutta mitkä on sen spesifit tuntomerkit? Äkillinen kiinni tarttuminen? Maahan kaataminen tai sängylle heittäminen? Vaatteiden riisuminen tai sen yritys?

Vierailija

Kyllä tuo on raiskauksen yritys.

Minut yritti raiskata eräs tuttu, olin hänen luonaan käymässä. Monta kertaa sanoin ei ja potkin vastaan. Lopetti vasta sitten kun sain puhelimen käteen ja näpyteltyä hätänumeron. 

Kyllä tuosta jäi  selvät jäljet kiinni pitämisestä (käsivarsissa) sekä mustelmia reisien sisäsyrjässä kun yritti omilla jaloillaan avata minun. Minä en noita jälkiä olisi välttämättä huomannut mutta lääkäri kylläkin.

Ehdollista sai tuomioksi.

Vierailija

En kyllä ymmärrä mistä mies kuvittelee, että naisen vastustus on vain "leikkiä", jos pitää fyysistä voimaa käyttää? Se on toki totta että raja voi olla veteen piirretty viiva ja aina voi kokeilla miten kuumana nainen on, että antaako laittaa käden housuihin vai ei. Mutta ei sitä kättä nyt sinne silloin laiteta, jos nainen laittaa vastaan, se on selvä.

Eli käytännössä joo, ihme tyyppi jos meinaa että naisen fyysinen vastustelu on vain pelaamista. Herättää vähintään kysymyksiä.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Kyllä vastustelevan ihmisen raiskaaminen on todella vaikeaa ellei saa henkistä yliotetta uhrista. Helpompaa on todeta esim.törkeän pahoinpitelyn tai tapon yritys.

Olen aika vahva mies mutta en voi kuvitella pystyväni raiskaamaan ketään, joka vastustelisi täysillä. Ei sillä että se olisi ikinä käynyt mielessä.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Kerran olen päässyt jatkoille naisen luo, yritin kovasti kiihottaa naista ja huohotti jo melko raskaasti. Nainen sanoi sitten että lopeta tuo kiusaaminen ja lopetin siihen paikkaan ja lähdin kotiin. Nainen suhtautui aika kylmästi seuraavana päivänä, mutta ei sentään tehnyt mitään ilmoitusta poliisille.  Tästä on sen verran aikaa että tuskin enää ilmoittaakaan.

Vierailija

Minä olen yöpynyt kerran samassa hotellihuoneessa erään tutun miehen kanssa, jonka kanssa oltiin samalla vapaa-ajan reissulla isommalla porukalla.

Nukkumaan mennessä mies pyysi minut omaan sänkyynsä viereen lämmittämään hetkeksi ja se sopi minulle, kun tykkään unikaverista. Sanoinkin että tulen kainaloon ja ollaan vaan hiljaa lähekkäin, koska nukahdan niin helposti.

Ja nukahdinkin, mutta heräsin siihen että olin aivan märkä ja kiihottunut, koska mies oli hyväillyt minua unissani. En tiedä, oliko hän sitten aloittanut hyväilyn unissaan vai hereillä ja laskelmoidusti. Koskaan ei ole tuntunut niin hyvältä kuin silloin herätä siihen, mutta tajusin kuitenkin että tästä ei ole tietoisen minän kanssa sovittu, ja työnsin hänen käsiään pois. Niin eikös mies ehtinyt vielä työntää sormen sisääni ennen kuin pääsin loikkaamaan pois sängystä ja omalle puolelleni huonetta!

Kertakaikkiaan ristiriitainen kokemus tuokin, koska en hereillä halunnut seksiä miehen kanssa vaikka kehoni oli sietämättömän kiihottunut. Raiskaus vai sen yritys vai puoliunisten säätöä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mun olis pitänyt tehdä poliisille ilmoitus?

Itse ajattelin niin, että mies kävi vaan niin kuumana, ettei tajunnut ennen kuin potkaisin ja huusin kunnolla. Hän olisi silti halutessaan voinut raiskata minut helposti. Ja pyysi jälkikäteen anteeksi. En kovin mielelläni olisi poliisia tälla jutulla kuormittanut, koska itse menin miehen luokse iltaa viettämään, ja jutussa olisi joka tapauksessa ollut sana sanaa vastaan. Mitä tuollaisesta yrityksestä olisi mahtanut edes tulla rangaistukseksi?

Sinä uskalsit pitää puolesi, potkit ja huusit. Kaikista ei siihen ole. Aika moni jähmettyy pelosta. Aika moni pelkää, että jos potkaisee ja suututtaa miehen, seuraavaksi mies alkaa kuristaa tms.

Voi ajatella että mies vain kävi kuumana tai sitten voi ajatella, että mies testasi miten helposti onnistuisi. Sinä satuit olemaan tyyppiä, joka osaa pitää puolensa. Ehkä mies nyt etsii naista joka ei osaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat