Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko synnytyksessä kiskonut oman lapsesi ulos?

Vierailija

Näin tämän viikon Kardashianit-ohjelmassa miten Kourtney veti itse Penelope-vauvansa maailmaan kun se oli jo melkein ulkona. Teki kuulemma samoin Mason-esikoisensa synnytyksessä, joka myös kuvattiin. Itse en ole synnyttänyt ja kiinnostaisikin tietää kuinka yleistä tämä on? Oletko sinä vetänyt lapsesi ulos kehostasi? :)

Kommentit (3)

Vierailija

Juu, en todellakaan. Eipä kyllä tullut mieleen alkaa kiskoa kuopusta ulos itse kun jäi hartioistaan jumiin. Kyllä se on kätilön hommaa. Muutenhan voisi sitten yhtä hyvin synnyttää vaikka sitten kotona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Juu, en todellakaan. Eipä kyllä tullut mieleen alkaa kiskoa kuopusta ulos itse kun jäi hartioistaan jumiin. Kyllä se on kätilön hommaa. Muutenhan voisi sitten yhtä hyvin synnyttää vaikka sitten kotona.

Tietystihän se on hyvä synnyttää sairaalassa, jossa on ammattilaiset koko ajan apuna ja siltä varalta, jos tulee jotain vakavampaa (äidin ja/tai vauvan vointi heikkenee). Jos kuitenkin on ns. helppo synnytys ja äiti on hyvissä voimissa, niin en näe syytä miksei äiti voisi itsekin avustaa lastaan maailmaan, vaikka siinä myös kätilö ja lääkäri on hollilla. En kuitenkaan tiedä päästetäänkö Suomessa äitiä siihen sorkkimaan :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat