Työlinja vs Te-toimisto

Vierailija

Elikkä sairaslomani loputtua soitin Työlinjaan ilmoittautuakseni. Kysyin tietysti ensin että voiko tänne ilmoittaa sairasloman loppumisesta. Virkailija sanoi että joo ja laittoi mun tietoihin.

Sanallakaan ei sitten voinut minulle kertoa, että lausuntoa ei tuon kautta saa! Mulla oli viikon päästä puhelinsoitosta aika vasta Te-toimistoon josta asti vasta saan työmarkkinatukea, koska lausunto.

Ylipäätänsä mitä väliä, olinhan minä työtön työnhakija koko ajan. En vaan voinut vastaanottaa kokopäivätyötä, koska olin sairaslomalla.

Näin se nyt vaan on, oppirahat.

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikset netissä tehny

Missä kohtaa se siellä on? Siellä voi ilmoittaa sairausloman alkamisesta mutta entäs loppumisesta? Eikö siihen vaadita soitto?

Vierailija

4. Mitä tietoja voin ilmoittaa verkkopalvelun kautta?

Verkkopalvelumme kautta voit ilmoittaa seuraavista muutoksista, kun tiedät muutoksen tarkan päivämäärän:

aloitat työn
aloitat opiskelun
aloitat äitiysloman tai muun perhevapaan
aloitat yritystoiminnan
lähdet suorittamaan asevelvollisuutta tai siviilipalvelusta
lähdet työnhakuun toiseen EU- tai ETA-maahan tai Sveitsiin
jäät sairauslomalle
menet suorittamaan vapausrangaistusta
jäät työttömyyseläkkeelle

-ap

Vierailija

Ilmoitit itse sairausloman loppuneen, mutta et sitten tajunnut ilmoittautua samalla työttömäksi?

Joka tapauksessa lausunnon saat aina vasta sitten, kun työttömyysturvan edellytykset on tutkittu. Turva alkaa siitä päivästä, jolloin ilmoittauduit työttömäksi.

Vierailija

Olin siis työnhakija koko tuon ajan, se näkyi siellä tiedoissa. Työnhakua en ole katkaissut, joten miksi olisin ilmittautunut työttömäksi uudelleen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olin siis työnhakija koko tuon ajan, se näkyi siellä tiedoissa. Työnhakua en ole katkaissut, joten miksi olisin ilmittautunut työttömäksi uudelleen?

Ilmoititko sen sairausloman? Miksi? Koska koko ajan olit työnhakijana, niin ei sitä olisi tarvinnut sinne kertoa.

Vierailija

Siksi koska jäin sen verran pitkälle lomalle että sain sairauspäivärahaa, se olisi joka tapauksessa mennyt siitä poikki työmarkkinatuki ja TE-toimistoon tieto.

Työnhaku voi jäädä voimaan sairaslomallakin, mutta ei kokopäivätyötä vastaanottaen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat