Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etuhampaan ienrajassa reikä?

Vierailija

huomasin tänään yläetuhampaan ienrajassa ikäänkuin mustan viivan. Varmaankin reikä? Onko kellään kokemusta tuosta kohtaa poraamisesta? Pelottaa sillä perinteisellä poralla jurruuttaminen. Tekeeköhän julkinen puoli laserporauksia vaiko suosiolla yksityiselle?

Kommentit (9)

Vierailija

Mulle tuli kans tuohon ala etuhampaan ienrajaan joskus tumma piste..reikähän se..hammaslääkäri sanoi että sitä ei oikein viitis paikata ja käski harjaamaan sitä oikein huolellisesti useita kertoja päivässä..se meni itsellään kiinni ja reikä hävisi!!Suosittelen!!

Vierailija

Mulla kans musta pilkku ienrajassa mutta hammaslääkäri ei noteerannut sitä mitenkään vaikka kaikki hampaat tarkastettiin ja reiät paikattiin.

Vierailija

Ei se välttämättä ole reikä. Mulla on tullut iän myötä tuollaista viivaa vähän joka hampaaseen, ja ei ole hammaslääkärin mukaan reikää vaan kun ien vetäytyy vähän niin tulee kiilteetöntä osaa esiin ja se on tummempaa / tummuu helpommin. Kiille-sementtiraja taisi olla se oikea tarmi tuolle tummalle kohdalle joka paljastuu jos ien vetäytyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oho en edes tiennyt että reiät voivat itsestään hävitä. 

-Ap 

Alkavat reiät kyllä voivat niin ettei niitä tarvi paikata, mutta ei ne yleensä mitenkään näkymättömiin mene, vaan se uusi kiille joka siihen paikkaan muodostuu on ruskehtavaa, jolloin hampaaseen jää vaaleanruskea läikkä. Jos on kellertävä hammasluu, tuo ei välttämättä näytä pahalta, mutta hyvin valkoisessa voi näyttääkin. Itselläni parissa etuhampaassa tuollaiset, lapsena tulleet, ja on kyllä rumia, vaikka tosiaan ovat korjautuneita alkavia reikiä eikä tarvi paikata.

Vierailija

Kiitoksia kommenteista! Voi olla kyllä myös ikeneet vetäytyneet ja alta paljastunut sitten jotain.. Tarkastukseen täytyy joka tapauksessa varata aika niin siinähän tuo tulee tsekattua samalla.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat