Rinnoista ruiskuava maito?

Vierailija

Heips. Minulla on ollut risperidonia lääkityksenä mutta sen määrää laskettiin 1/3 edellisestä. Aiemmin maitoa tuli vain vähäsen, semmosia pisaroita kun puristi, mutta tänään järkytyin kun kokeilin puristamalla katsoa että onko tuotanto yhtään vähentynyt, kun rinnoistani alkoi ruiskuta paljon maitoa kaaressa. Pisaroita ei siis tullut, vaan se maito suorasanaisesti ruiskusi rinnoistani ulos. Onko tämä paha juttu? Pitäisikö lääkitystäni vaihtaa, vähentää vai kokonaan lopettaa?

Kiitos etukäteen kaikista asiallisista vastauksista!

Kommentit (10)

Vierailija

Nyt sulla on suihkutissit. Jos lapsi saa imettyä ja nieltyä ei ongelmaa.

Tai lääkitysjutuista ei kokemusta. Mulla suihkusi muuten vaan, eihän se herkkua ollut, mutta.. painetra voi helpottaa alkuun lypsämällä, että pieni saa paremman otteen.

käpykakku

Syöt psykoosinestolääkettä ja samalla imetät?? Onko toi luvallista? Maidon ruiskuaminen yleensä loppuu, kun painat rintaa pyyhkeellä jonkin aikaa tai vaikka kädellä.

Vierailija

Lääke vaikuttaa kehon prolaktiinituotantoon. Yleinen haittavaikutus, ei käsittääkseni sinällään vaarallinen. Kiusallinen ja häiritsevä kylläkin, joten eiköhän annosmuutosta harkita häiritsevyyden mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kysy lääkäriltä, älä anonyymiltä internetpalstalta.


Lääkärini on vain 4 asti tavattavissa, niin en voi ainakaan ytänään kysyä asiasta. Ajattelin että josko joku sattuisi tietämään tästä jotakin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Syöt psykoosinestolääkettä ja samalla imetät?? Onko toi luvallista? Maidon ruiskuaminen yleensä loppuu, kun painat rintaa pyyhkeellä jonkin aikaa tai vaikka kädellä.


Olet käsittänyt väärin, en imetä

Vierailija

Onko ap sanonut, että imettää? Risperdonin ihan yleinen haittavaikutus on maitovuoto rinnoista ilman että sillä on mitään tekemistä raskauden tai imettämisen kanssa...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat