Ulkosuomalaisuus & äänestäminen

Äänetön

Mitä mieltä olette, pitäisikö ulkosuomalaisen käyttää äänioikeuttaan? Silloinkin kun ei ole palaamassa Suomeen? Pitäisikö tunkea lusikkansa soppaan ihan vaan hyvän asian ja sukulaisten puolesta, vaikkei se ole enää "oma asia"?

Kommentit (5)

Vierailija

Tähän mennessä olen äänestänyt, mutta jatkossa en enää taida. Suomessa ei mikään muutu ja siksi äänestäminen on turhaa.

En tiedä palaanko, mutta todennäköisesti muutamme nyk. asuinmaastamme toiseen maahan. Suomi ei kyllä houkuta hirveästi (ei ollenkaan).

Vierailija

Mistäpä sitä ihminen etukäteen tietää 100%:sti minne on palaamassa/muuttamassa?

Kansalaisuus oikeuttaa äänestämiseen ja sillä selvä. Mitä haittaa ulkosuomalaisten äänestämisestä on?

Vierailija

Aivan sama, äänestämisestä ei ole hyötyä. Maailmaa pyörittävät suuryritykset, joihin meillä ei ole valtaa. Äänestän heti kun politiikkaa lakkaa toimimasta yritysmaailman ehdoilla. Se tosin edellyttäisi koko talousjärjestelmän uudistamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä sitä ihminen etukäteen tietää 100%:sti minne on palaamassa/muuttamassa?

Kansalaisuus oikeuttaa äänestämiseen ja sillä selvä. Mitä haittaa ulkosuomalaisten äänestämisestä on?

Oikea sanavalinta olisi ollut ettei _aio_ palata Suomeen.

Tuskin kukaan siitä kuolee jos ulkosuomalainen äänestää, mutta onko Suomen asiat ulkopuolisten (vaikka sitten suomalaisen) asioita?

Vierailija

Olen asunut jo todella pitkään poissa Suomesta, enkä koe olevani äänioikeutettu moraalisessa mielessä. En halua olla vaikuttamassa Suomen asioihin, koska en ole asunut siellä sitten 90-luvun puolivälin. Itse koen näin ja pidättäydyn äänestämästä ja se on aktiivinen teko, ei "vain äänestämättä jättäminen".

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat