Kysymys alaa vaihtaneille.

Vierailija

Mikä oli aiempi ammattisi ja työpaikkasi?
Miksi halusit vaihtaa alaa?
Mille alalle vaihdoit ja miten (opintojen kautta vai suoraan toisiin hommiin?)
Kannattiko?

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla  oli pienestä asti kaksi unelma-ammattia, joista ensin opiskelin ja tein uraa toisella ja sittn toisella. Halusin vain kokea molemmat. Opintojen kautta, kyseessä alat, joiilla tutkinto on pakollinen. 

Tavallaan se ei kannattanut, sillä huomasin, että se jälkimmäinen unelma nyt ei niin kivaa ollutkaan. Toisaalta nytpä senkin tiedän, eikä tarvi miettiä, että mitä jos... Palasin siis takaisin niihin ensimmäisen alan hommiin parin vuoden työkokemuksen jälkeen.

Vierailija

Vaihdoin toimittajan friikkuhommista sosiaalialalle. Vaikka friikkunakin riitti töitä, niitä joutui jatkuvasti itse etsimään ja tarjoamaan omaa osaamistaan ja juttuideoitaan. Silti kk-tulot vaihtelivat roimasti, joten tulevaisuuden suunnittelu oli hankalaa. Nyt opiskelen sosionomiksi ja työllistymismahdollisuudet ovat melko laajat. Kaipasin siis kunnon työsuhdetta, työvuoroa ja kk-palkkaa! Valmistun vasta aivan pian mutta luulen, että näin on parempi. Sosiaalialalla voi keskittyä täysillä itse työhön sen sijaan, että työssä ollessaankin yrittäisi jatkuvasti bongailla itselleen lisää töitä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat