Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostaloasujat

Vierailija

Kuinka usein teillä on puhdistettu ilmanvaihtokanavat? Tarkoitan siis sitä ammattilaisen suorittamaan työtä, en sitä että asukas itse pyyhkii ne huoneistossa näkyvät osat. Jos on esim. 20 vuotta vanha talo, niin moneenko kertaan teillä on käyty tekemässä tämä toimenpide?

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa ilmanvaihdon suodattimet. En tiedä puhdistetaanko noita koko kanavia ollenkaan. Noin viisi vuotta vanha rakennus on tämä.

Vierailija

Suositus on 10 vuoden välein, mutta se on silkkaa rahastusta.

Itse tutkiskelin vasta 15 vuotta vanhan taloni iv-hormeja, eikä niissä ole tarvetta puhdistukselle.

Suodattimia olen vaihtanut 6 kertaa vuodessa, pestävät karkeasuodattimet ja niin ikään pestävä sähkösuodatin. Edelleen mennään alkuperäisillä suodattimilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suositus on 10 vuoden välein, mutta se on silkkaa rahastusta.

Itse tutkiskelin vasta 15 vuotta vanhan taloni iv-hormeja, eikä niissä ole tarvetta puhdistukselle.

Suodattimia olen vaihtanut 6 kertaa vuodessa, pestävät karkeasuodattimet ja niin ikään pestävä sähkösuodatin. Edelleen mennään alkuperäisillä suodattimilla.

Ymmärtääkseni tuo kerrostalojen ilmastointikanavien puhdistus on lakisääteinen, 10 v välein.  Paloturvalllisuuden takia vakuutusyhtiöt edellyttävät tätä. 

Vierailija

Miksi kysyt ap? Kai käyt yhtiökokouksissa siellä tehdään pts suunniltelmat 5 vuodeksi niistä näkee kuinka usein hormit putsataan muistaakseni se on 5 vuoden väleinmut en ihan varma enkä nyt ala sulle sitä suunnitelmaa kaivamaan luin sitä keväällä viimeksi kun meille tuli julkkari remppa

Vierailija

3, riippuu niin alueesta. Itse asun tosi liikennöidyllä alueella ja talo alkaa olla kohta 20 vuotta vanha, eikä täällä ole tehty sitä kertaakaan, näin olen käsittänyt. Alkoi selvitä mikä vaiva mistäkin johtuu. :( Siis totta kai vaihdan itse usein ne suodattimet ja puhdistan ne osat mitkä kuuluu itse puhdistaa, mutta metritolkulla hormia on saletisti karseassa kunnossa. Tämä ei ole omistusasunto, jos olisi niin olisin ensimmäisenä vaatimassa tätä asiaa kokouksessa. Mutta hoituu muutenkin, täytyy vaan ilmeisesti ärähtää ja muistuttaa tietyistä lain edellyttämistä seikoista heti kättelyssä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat