Mikä vamma selässä? Tipuin n. 4m

Vierailija

Tipuin vajaa 4m ja sain aivotärähdyksen, lisäksi selkä on kipeä mutta ei sille lääkärissä tehty mitään. Nyt seuraavana päivänä etenkin istumisen jälkeen huomaa että ristiselkään sattuu ja en pysty hirveästi taittamaan selkää taakse. Kipu ei ole millään tavalla sietämätön, mutta joku tuntuu olevan pielessä. Mitähän voisi olla? Lääkärissä kuvaavat kai vain jos epäilevät murtumaa mutta silloin täytyy olla todella kipeä..

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Mene nyt ihmeessä uudestaan lääkäriin ja vaadi selvitystä kivun syystä. Eivät varmaan julkisella haluakaan kuvata tai tutkia, maksaa nääs, mutta sinun oma selkäsi ja terveytesi on kyseessä joten suosittelen vaatimaan kunnollisia tutkimuksia.

Vierailija

Aika vähällä selvisit neljän metrin pudotuksesta selälleen.  Itse menisin sinun tilanteessa vaikka yksityiselle jos ei muualta apua saa. Maksaa jonkin verran mutta laitapa hinta sille jos vamma pahenee ja joudut elämään sen kanssa koko loppuelämän.

Vierailija

Mä tipuin hevosen selästä ja si-nivel meni paikaltaan. Puol vuotta siinä meni kunnes perinnehoitaja pisti kerralla paikalleen. Sinne jäi kivut.

Vierailija

Sairaalassa sinulle tehtäisiin trauma-tt (kuvattaisiin päästä lantion alueelle tietokonetomografialla), jos tuolla anamneesilla tulisit päivystykseen. Eli todellakin takas lääkäriin, mars mars.

t. kirurgiaan erikoistuva

Vierailija

Lihakset voi olla kipeät kaatumisesta tai tärähdyksestä. Tai onhan vaikka nikama voinut siirtyä paikaltaan. Minull on nikamansiirtymä, ja lääkärit aina kyselee menneistä onnettomuuksista. En kyllä muista satuttaneeni. Tosin se on voinut mennä jo lapsena.

Vierailija

Aikoinaan tipuin hevoselta ja en ikinä mennyt lääkäriin mutta selkä vaivasi 3v tapahtuneen jälkeen ja lievemmin 4v. Iso kiitos teille vastauksista. Voiko selässä siis olla joku pielessä vaikka joissain asennoissa pystyy olemaan ilman sen suurempaa kipua? Kerroin terveyskeskuksessa mitä tapahtui mutta en itkenyt, kykenin kävelemään niin sanoivat ihan suoraan että joudun odottamaan useita tunteja koska en ole hätätapaus. Niimpä myöhemmin saapuneet tyytyväisen näköiset leikkivät lapset pääsivät järjestäen ennen minua. Jäi sellainen olo että valitan ihan turhasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä tipuin hevosen selästä ja si-nivel meni paikaltaan. Puol vuotta siinä meni kunnes perinnehoitaja pisti kerralla paikalleen. Sinne jäi kivut.

Onko tästä hoidosta kauan? Missä kävit? Mulla myös si-ongelmaa, eikä kukaan ole osannut auttaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä hoidosta kauan? Missä kävit? Mulla myös si-ongelmaa, eikä kukaan ole osannut auttaa. 

Tästä on nyt 1,5v. Puoli vuotta siis kärvistelin fyssarin ohjeilla ja lääkkeillä ja esim. juoksemisesta oli turha haaveilla. Pahimmillaan soitin ambulanssin kun putosin kivun takia totaalisesti enkä päässy enää lattialta ylös.. Asun pienellä paikkakunnalla Satakunnassa, mutta onhan noita osaavia hoitajia varmasti muuallakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan sitten, että nuo perinnehoitajat ja muut niksauttelijat eivät ole terveydenhuollon ammattilaisia. Eli hoito tapahtuu ihan omalla vastuullanne. Itse kävisin Valviran hyväksymällä osteopaatilla. SI-nivelen manipuloinnin osaavia fysioterapeuttejakin löytyy.

Vierailija

Varmaan osaa joo mutta oman kokemuksen mukaan fyssari antaa kotiohjeet ja pyytää käymään uudelleen jollei parane. Perinnehoitaja käsitteli ihan koko kropan ja sanoi heti missä vika, sekä laittoi puolen vuoden kivut hyllylle puolessatoista tunnissa. Siinä kohtaa en edes ajatellu muuta kun kiittää isosti, ja varmasti jatkossakin suosittelen lämpimästi!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat