Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla jää rahaa säästöön joka kuukausi

Vierailija

100-300 euroa. Työskentelen pienipalkkaisessa paskahommassa. Lisäksi saan Kelasta tukia. Rahaa jää käteen vaihdellen n. 1000-1200 euroa kuukausittain. Sijoitan rahat johonkin osakkeisiin myöhemmin ja eläkkeellä elän leveästi. Jos olisin parisuhteessa tai olisi lapsi, niin ei varmasti jäisi näin paljon säästöön. Onneksi olen yksin. Säästäminen on tärkeää, ei tarvitse kaikkea turhaa aina ostaa niin hyvin pärjää pienellä palkalla.

Kommentit (11)

Vierailija

Ok. Minulla jää säästöön n. 2000e/kk. Olen myös pienipalkkaisessa "paskaduunissa". Siirrän 1000e/kk asuntosäästötilille joka kuukausi, loput toiselle tilille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää saman verran. Olen myös huonopalkkaisessa työssä ja yhden kaikenlisäksi.

Yhden =yh

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minulla jää säästöön n. 2000e/kk. Olen myös pienipalkkaisessa "paskaduunissa". Siirrän 1000e/kk asuntosäästötilille joka kuukausi, loput toiselle tilille.

Onpa kiva. Itse olen pienipalkkaisessa paskaduunissa sairaanhoitajana, netto 1850€ eikä mitään jää säästöön.

Vierailija

Oletko varma että uskallat käyttää säästöjää eläkkeelläkään... tai että koskaan pääset nauttimaan eläkeiästä?

Vierailija

Jos olisit parisuhteessa niin asuisitte kenties yhdessä, jolloin ainakin asuinkulut olisivat vähemmän kuin nyt, Joten en ymmärrä miten silloin sinulla jäisi vähemmän rahaa jos siis oletetaan että asuisit jonkun toisen kanssa.

Vierailija

Siis onko sinulla kuukaudessa käytettävissä rahaa 2 000 euroa ja säästät siitä puolet eli katat tuhannella eurolla kaikki kulusi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mieskö sinua elättää vai elätkö perintörahoilla? Pienipalkkaisuus ja 2000 e/kk säästöön ei oikein sovi samaan lauseeseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat