Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietokone ei käynnisty

epätoivoinen
19.10.2015 |

Yritän käynnistää konettani, mutta se ei toimi. Virta näyttää menevän päälle, ja joku valo syttyy, mutta tämän jälkeen ei tapahdu mitään. Mitä voisin tehdä asialle? :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa miettiä oletko antanut viestissäsi tarpeeksi infoa, jotta voisi edes järkevästi arvata mitä vikaa koneessa on.

Vierailija
2/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie huoltoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kannattaa miettiä oletko antanut viestissäsi tarpeeksi infoa, jotta voisi edes järkevästi arvata mitä vikaa koneessa on.

Juuri näin. Kerros nyt vähän tarkemmin, että mikä kone ja mitä se tekee / ei tee.

Vierailija
4/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kokeeksi vaikka akku irti koneesta, jos on irrotettava akku.

Vierailija
5/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä pitää kysyä, niin tod.näk. et osaa sille itse tehdä mitään.

Vierailija
6/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita näyttö päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kannattaa miettiä oletko antanut viestissäsi tarpeeksi infoa, jotta voisi edes järkevästi arvata mitä vikaa koneessa on.

Jos lukee MuroBBS:ää tai muuta  tietotekniikkapalstaa niin on todella harvinaista että vika löytyy tai joku keksii ratkaisun . Annettiinpa tietoa asiasta kuinka paljon tahansa. Tämmöisiä tapauksia ei oikeastaan edes ole että vika kyettäisiin pakantamaan annettujen tietojen perusteella.

Oikeastaan ainut konsti millä vika löytyy on osien vaihtaminen ja näin vika paikantuu.

En osaa sanoa kuinka joku huoltoliike paikantaa vian. Ehkä samoin uusia osia kokeilemalla.

Vierailija
8/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Ensin kannattaa miettiä oletko antanut viestissäsi tarpeeksi infoa, jotta voisi edes järkevästi arvata mitä vikaa koneessa on.

 

 

Jos lukee MuroBBS:ää tai muuta  tietotekniikkapalstaa niin on todella harvinaista että vika löytyy tai joku keksii ratkaisun . Annettiinpa tietoa asiasta kuinka paljon tahansa. Tämmöisiä tapauksia ei oikeastaan edes ole että vika kyettäisiin pakantamaan annettujen tietojen perusteella.

Oikeastaan ainut konsti millä vika löytyy on osien vaihtaminen ja näin vika paikantuu.

En osaa sanoa kuinka joku huoltoliike paikantaa vian. Ehkä samoin uusia osia kokeilemalla.

Päinvastoin! Usein löytyy vika. Täytyy vaan yksilöidä laite ja antaa tarkat tiedot: mitä kone tekee, tai ei tee. Mitkä valot vilkkuu, kuuluuko piippauksia ja  kuinka monta. Jääkö kone humisemaan jne. 

Onko läppäri, vai pöytäkone? Itse kasattu?

Kyllä niihin hyvää osviittaa saa, jos viitsii nähdä vaivaa kysymyksen asettelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

Ensin kannattaa miettiä oletko antanut viestissäsi tarpeeksi infoa, jotta voisi edes järkevästi arvata mitä vikaa koneessa on.

Jos lukee MuroBBS:ää tai muuta  tietotekniikkapalstaa niin on todella harvinaista että vika löytyy tai joku keksii ratkaisun . Annettiinpa tietoa asiasta kuinka paljon tahansa. Tämmöisiä tapauksia ei oikeastaan edes ole että vika kyettäisiin pakantamaan annettujen tietojen perusteella.

Oikeastaan ainut konsti millä vika löytyy on osien vaihtaminen ja näin vika paikantuu.

En osaa sanoa kuinka joku huoltoliike paikantaa vian. Ehkä samoin uusia osia kokeilemalla.

 

 

Päinvastoin! Usein löytyy vika. Täytyy vaan yksilöidä laite ja antaa tarkat tiedot: mitä kone tekee, tai ei tee. Mitkä valot vilkkuu, kuuluuko piippauksia ja  kuinka monta. Jääkö kone humisemaan jne. 

Onko läppäri, vai pöytäkone? Itse kasattu?

Kyllä niihin hyvää osviittaa saa, jos viitsii nähdä vaivaa kysymyksen asettelussa.

Ei pidä paikkaansa. Luen juuri muroBBS:ää säännöllisesti ja on fakta että vikaa ei löydetä. Miltei ainut mitä kyetään tarjoamaan on kokeilla toisella osalla, emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori, virtalähde.

Se että halutaan tietää tietokoneen osat tarkasti on semmoista viihdyttävää nippelitietoa. Vaikuttaahan se paremmalta kun edes tiedetään jotain ja voidaan nautiskella nippelitiedolla, joilla ei sitten loppupeleissä ole mitään merkitystä.

http://murobbs.muropaketti.com/forums/ongelmat.107/

 

Vierailija
10/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kannattaa miettiä oletko antanut viestissäsi tarpeeksi infoa, jotta voisi edes järkevästi arvata mitä vikaa koneessa on.

Jos lukee MuroBBS:ää tai muuta  tietotekniikkapalstaa niin on todella harvinaista että vika löytyy tai joku keksii ratkaisun . Annettiinpa tietoa asiasta kuinka paljon tahansa. Tämmöisiä tapauksia ei oikeastaan edes ole että vika kyettäisiin pakantamaan annettujen tietojen perusteella.

Oikeastaan ainut konsti millä vika löytyy on osien vaihtaminen ja näin vika paikantuu.

En osaa sanoa kuinka joku huoltoliike paikantaa vian. Ehkä samoin uusia osia kokeilemalla.

Päinvastoin! Usein löytyy vika. Täytyy vaan yksilöidä laite ja antaa tarkat tiedot: mitä kone tekee, tai ei tee. Mitkä valot vilkkuu, kuuluuko piippauksia ja  kuinka monta. Jääkö kone humisemaan jne. 

Onko läppäri, vai pöytäkone? Itse kasattu?

Kyllä niihin hyvää osviittaa saa, jos viitsii nähdä vaivaa kysymyksen asettelussa.

 

 

Ei pidä paikkaansa. Luen juuri muroBBS:ää säännöllisesti ja on fakta että vikaa ei löydetä. Miltei ainut mitä kyetään tarjoamaan on kokeilla toisella osalla, emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori, virtalähde.

Se että halutaan tietää tietokoneen osat tarkasti on semmoista viihdyttävää nippelitietoa. Vaikuttaahan se paremmalta kun edes tiedetään jotain ja voidaan nautiskella nippelitiedolla, joilla ei sitten loppupeleissä ole mitään merkitystä.

http://murobbs.muropaketti.com/forums/ongelmat.107/

Nuohan ovat juuri niitä osia, joista lähdetään liikkeelle, kun vikaa paikannetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkone vai läppäri? Tuokin tieto auttaisi jo paljon.

Vierailija
12/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista onko näytön johdot kunnolla kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kannattaa miettiä oletko antanut viestissäsi tarpeeksi infoa, jotta voisi edes järkevästi arvata mitä vikaa koneessa on.

Jos lukee MuroBBS:ää tai muuta  tietotekniikkapalstaa niin on todella harvinaista että vika löytyy tai joku keksii ratkaisun . Annettiinpa tietoa asiasta kuinka paljon tahansa. Tämmöisiä tapauksia ei oikeastaan edes ole että vika kyettäisiin pakantamaan annettujen tietojen perusteella.

Oikeastaan ainut konsti millä vika löytyy on osien vaihtaminen ja näin vika paikantuu.

En osaa sanoa kuinka joku huoltoliike paikantaa vian. Ehkä samoin uusia osia kokeilemalla.

Päinvastoin! Usein löytyy vika. Täytyy vaan yksilöidä laite ja antaa tarkat tiedot: mitä kone tekee, tai ei tee. Mitkä valot vilkkuu, kuuluuko piippauksia ja  kuinka monta. Jääkö kone humisemaan jne. 

Onko läppäri, vai pöytäkone? Itse kasattu?

Kyllä niihin hyvää osviittaa saa, jos viitsii nähdä vaivaa kysymyksen asettelussa.

 

 

Ei pidä paikkaansa. Luen juuri muroBBS:ää säännöllisesti ja on fakta että vikaa ei löydetä. Miltei ainut mitä kyetään tarjoamaan on kokeilla toisella osalla, emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori, virtalähde.

Se että halutaan tietää tietokoneen osat tarkasti on semmoista viihdyttävää nippelitietoa. Vaikuttaahan se paremmalta kun edes tiedetään jotain ja voidaan nautiskella nippelitiedolla, joilla ei sitten loppupeleissä ole mitään merkitystä.

http://murobbs.muropaketti.com/forums/ongelmat.107/

Minä taas olen saanut apua rikkoutuneen pöytäkoneen korjaamiseen pelkästään selaamalla vanhoja vastauksia murosta.

On viallista muistikampaa, virtalähdettä, sopimatonta BIOSTA, tai rikkoutunutta näytönohjainta . Useamman vuoden aikana.

Vierailija
14/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos kyseessä on pöytäkone niin kokeile paikallistaa vika kokeilemalla koneeseen uusia osia ja ellei vika löydy niin on sitten jossain muussa :)

Kokeile osia: uusi emolevy, näytönohjain,muistit, prosessori  ja virtalähde.

Auttoiko ?

Tietotekniikkaguru murobbs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Luen juuri muroBBS:ää säännöllisesti ja on fakta että vikaa ei löydetä. Miltei ainut mitä kyetään tarjoamaan on kokeilla toisella osalla, emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori, virtalähde.

Se että halutaan tietää tietokoneen osat tarkasti on semmoista viihdyttävää nippelitietoa. Vaikuttaahan se paremmalta kun edes tiedetään jotain ja voidaan nautiskella nippelitiedolla, joilla ei sitten loppupeleissä ole mitään merkitystä.

http://murobbs.muropaketti.com/forums/ongelmat.107/

 

Jos luet muroa, etkä huomaa eroa tarkentavalla tiedolla, et ole ymmärtänyt mitä siinä on selvinnyt. Jos esimerkiksi ledeihin syttyy valo ja puhaltimet pyörii, tiedetään virtalähteen toimivan. Jos näyttöön ilmestyy BIOS:in tekstit, on oikein hyvät mahdollisuudet, että emolevykin on kunnossa, aika suurella todennäköisyydellä vika on kovalevyssä tai ohjelmistossa.

Suurta osaa vioista ei pysty sähköpostitse korjaamaan, joihinkin tarvitaan jopa jonkun osan vaihto. Tieto osasta joka on vaihdettava säästää kuluja.

Vierailija
16/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos kyseessä on pöytäkone niin kokeile paikallistaa vika kokeilemalla koneeseen uusia osia ja ellei vika löydy niin on sitten jossain muussa :)

Kokeile osia: uusi emolevy, näytönohjain,muistit, prosessori  ja virtalähde.

Auttoiko ?

Tietotekniikkaguru murobbs.

Hehe! Trollimamma siellä? Onks tylsää?

Vierailija
17/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Ei pidä paikkaansa. Luen juuri muroBBS:ää säännöllisesti ja on fakta että vikaa ei löydetä. Miltei ainut mitä kyetään tarjoamaan on kokeilla toisella osalla, emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori, virtalähde.

Se että halutaan tietää tietokoneen osat tarkasti on semmoista viihdyttävää nippelitietoa. Vaikuttaahan se paremmalta kun edes tiedetään jotain ja voidaan nautiskella nippelitiedolla, joilla ei sitten loppupeleissä ole mitään merkitystä.

http://murobbs.muropaketti.com/forums/ongelmat.107/

 

 

Jos luet muroa, etkä huomaa eroa tarkentavalla tiedolla, et ole ymmärtänyt mitä siinä on selvinnyt. Jos esimerkiksi ledeihin syttyy valo ja puhaltimet pyörii, tiedetään virtalähteen toimivan. Jos näyttöön ilmestyy BIOS:in tekstit, on oikein hyvät mahdollisuudet, että emolevykin on kunnossa, aika suurella todennäköisyydellä vika on kovalevyssä tai ohjelmistossa.

Suurta osaa vioista ei pysty sähköpostitse korjaamaan, joihinkin tarvitaan jopa jonkun osan vaihto. Tieto osasta joka on vaihdettava säästää kuluja.

Kuka ei ole ymmärtänyt lukemaaansa muro bbs:ssä ?

Ei ole mitään takeita siitä että virtalähde olisi kunnossa jos ledeihin syttyy valot tai puhaltimet pyörii !

Siinäpä se juuri onkin että bbss:än asiantuntijat ei pysty nimeämään tuota rikkinäistä osaa muuten kuin kokeilemalla. Tulee aika lailla kuluja että ostaa uusia osia eikä vika sitten olekkaan siinä, vaikka "todennäköisyyden"mukaan pitikin olla.

Vierailija
18/18 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

 

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Luen juuri muroBBS:ää säännöllisesti ja on fakta että vikaa ei löydetä. Miltei ainut mitä kyetään tarjoamaan on kokeilla toisella osalla, emolevy, kiintolevy, näytönohjain, prosessori, virtalähde.

Se että halutaan tietää tietokoneen osat tarkasti on semmoista viihdyttävää nippelitietoa. Vaikuttaahan se paremmalta kun edes tiedetään jotain ja voidaan nautiskella nippelitiedolla, joilla ei sitten loppupeleissä ole mitään merkitystä.

http://murobbs.muropaketti.com/forums/ongelmat.107/

Jos luet muroa, etkä huomaa eroa tarkentavalla tiedolla, et ole ymmärtänyt mitä siinä on selvinnyt. Jos esimerkiksi ledeihin syttyy valo ja puhaltimet pyörii, tiedetään virtalähteen toimivan. Jos näyttöön ilmestyy BIOS:in tekstit, on oikein hyvät mahdollisuudet, että emolevykin on kunnossa, aika suurella todennäköisyydellä vika on kovalevyssä tai ohjelmistossa.

Suurta osaa vioista ei pysty sähköpostitse korjaamaan, joihinkin tarvitaan jopa jonkun osan vaihto. Tieto osasta joka on vaihdettava säästää kuluja.

 

 

Kuka ei ole ymmärtänyt lukemaaansa muro bbs:ssä ?

Ei ole mitään takeita siitä että virtalähde olisi kunnossa jos ledeihin syttyy valot tai puhaltimet pyörii !

Siinäpä se juuri onkin että bbss:än asiantuntijat ei pysty nimeämään tuota rikkinäistä osaa muuten kuin kokeilemalla. Tulee aika lailla kuluja että ostaa uusia osia eikä vika sitten olekkaan siinä, vaikka "todennäköisyyden"mukaan pitikin olla.

Kokeilet vanhaa osaa, lainaat kaverilta yms.

Murosta apua hakevat ovat yleensä hieman tottuneempia koneenkäyttäjiä/fiksaajia kuin randommammat.

Jotain perusteita koneen nimestä ja laadustata tulisi kysymyksiin oheistaa!

Aloittaja taisi olla trollaaja, joka halusi puhua muusta asiasta kuin tuosta käynnistymisongelmastaan. Päätellen siitä, ettei ole halunnuta laittaa mitään muuta tietoa kuin aloitusviestin vajavainen selitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi