Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako suu auki maiskuttamisesta ja rouskuttamisesta huomauttaa?

Vierailija

Mulla on ongelma. En voi sietää syömisestä tulevia ääniä. Se on niiin raivostuttavaa ja inhottavaa. Tiedostan kyllä, että tämä ärsyyntyminen on minun oma ongelmani ja jokainen tietysti saa syödä niin kuin luontevalta tuntuu. Kuitenkin mielestäni olisi kohteliasta pitää suu kiinni syödessä eikä maiskuttaa ja mässyttää äänekkäästi. Minulle ainakin opetettiin jo lapsena, että syödessä pidetään suu kiinni. Onko teidän mielestänne sopivaa huomauttaa aikuista ihmistä maiskutuksesta?

Kommentit (8)

Vierailija

Omalle miehelleni olen asiasta huomauttanut mutta en kyllä menisi ihan puolitutuille siitä mainitsemaan..

Vierailija

Kenelle huomauttaisit? miehellesi? Oletko varma että tuo on ongelman ydin, ehkä ko. henkilö ärsyttää jo muutenkin liikaa...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kenelle huomauttaisit? miehellesi? Oletko varma että tuo on ongelman ydin, ehkä ko. henkilö ärsyttää jo muutenkin liikaa...

Ei ole kyse siitä, että henkilö itsessään ärsyttäisi, vaan se ÄÄNI ärsyttää. Ihan sama kenen suusta tulee. Sain tämän keskustelun avaukseen inspiraation siitä, kun bussissa joku minulle tuntematon ihminen rouskutti sipsejä todella äänekkäästi. Taidan jatkossakin olla ihan hissukseen tästä asiasta, ihmiset varmaan alkaisi katsomaan oudosti jos kieltäisin syömästä äänekkäästi. :D

T. Ap

Vierailija

Saa ja pitää. Toki itsellä tulee olla arvostelukykyä, kenelle ja milloin huomauttelee.

Musta on aika jännä juttu, että tuota sivistyneesti ja toisia kunnioittavaa tapaa -olla maiskuttamatta ja syödä suu kiinni - ei kaikissa perheissä opeteta lapsille.

Sangen vastenmieinen tapa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saa ja pitää. Toki itsellä tulee olla arvostelukykyä, kenelle ja milloin huomauttelee.

Musta on aika jännä juttu, että tuota sivistyneesti ja toisia kunnioittavaa tapaa -olla maiskuttamatta ja syödä suu kiinni - ei kaikissa perheissä opeteta lapsille.

Sangen vastenmieinen tapa.

Muakin kummastuttaa! Tosi outoa kun jotkut muuten siistit ja sivistyneet ihmiset syövät suu auki ja maiskuttavat. Mun mielestä kuuluu ihan perus käytös- ja ruokailutapoihin syödä suu kiinni.

T. Ap

Vierailija

Ei ole mielestäni oikein mennä ventovieraille tuputtamaan omia syömistapojaan. Voit kuitenkin sanoa, että bussissa ei saisi syödä. Huomaa ero. Toinen tapa, konventio ja toinen selkeä normi, sääntö. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielestäni oikein mennä ventovieraille tuputtamaan omia syömistapojaan. Voit kuitenkin sanoa, että bussissa ei saisi syödä. Huomaa ero. Toinen tapa, konventio ja toinen selkeä normi, sääntö. 

Entä jos toisen syömätavat häiritsee muita, saako sitten huomauttaa? En kyllä edes tiedä miten tämmöisestä asiasta voisi huomauttaa. "Anteeksi, voisitko syödä hiljaisemmin?" :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat