Neulojat! Miten viimeistelet lapasen/villasukan?

Vierailija

Googlella löytyi erilaisia tapoja, yhdet villasukat olen silitysraudalla silittänyt käyttäen vesihöyryä silityksessä. 

Jotkut ilmeisesti vie neuleen saunaan kosteaan höyryyn tai kastelee sen? Mikä olisi hyvä tekniikka?

Kommentit (6)

Vierailija

Päättelen langat ja otan käyttöön.. Eipä tuo kauaa veisi silittääkään, mutta en saa aikaiseksi, eikä omasta mielestä ole tarpeellista ollenkaan.

Vierailija

Pitsiset/palmikkoiset kannattaa aina prässätä, että kuvio tulee näkyviin kunnolla. Voi joko silitysraudalla kostea liina välissä tai esimerkiksi kastella työn ja asettaa muotoonsa kuivumaan, hyvänä apuna tässä on sukkablokit, joita voi itse askarrella esimerkiksi ikean leikkuulaudoista tai ostaa kalliilla kaupasta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pitsiset/palmikkoiset kannattaa aina prässätä, että kuvio tulee näkyviin kunnolla. Voi joko silitysraudalla kostea liina välissä tai esimerkiksi kastella työn ja asettaa muotoonsa kuivumaan, hyvänä apuna tässä on sukkablokit, joita voi itse askarrella esimerkiksi ikean leikkuulaudoista tai ostaa kalliilla kaupasta

lisäyksenä vielä, että mitään itselle tulevia perusvillasukkia en jaksa prässätä, mutta kaikki erikoisemmat ja lahjaksi menevät prässäilen :)

Vierailija

Sukkia en sentään, neuletakin kappaleet kiinnitän paksuun pyyhkeeseen nuppineuloilla, kostutan, annan kuivua seuraavaan päivään sitten ompelen saumat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat