Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulojat! Miten viimeistelet lapasen/villasukan?

Vierailija
18.10.2015 |

Googlella löytyi erilaisia tapoja, yhdet villasukat olen silitysraudalla silittänyt käyttäen vesihöyryä silityksessä. 

Jotkut ilmeisesti vie neuleen saunaan kosteaan höyryyn tai kastelee sen? Mikä olisi hyvä tekniikka?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostea harso+silitysrauta. Ei ole saunaa, joten tuolla menee. Pehmeät ja siistit tulee aina.

Vierailija
2/6 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sen harson pitää olla? Käykö esim ohut keittiön käsipyyhe? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelen langat ja otan käyttöön.. Eipä tuo kauaa veisi silittääkään, mutta en saa aikaiseksi, eikä omasta mielestä ole tarpeellista ollenkaan.

Vierailija
4/6 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsiset/palmikkoiset kannattaa aina prässätä, että kuvio tulee näkyviin kunnolla. Voi joko silitysraudalla kostea liina välissä tai esimerkiksi kastella työn ja asettaa muotoonsa kuivumaan, hyvänä apuna tässä on sukkablokit, joita voi itse askarrella esimerkiksi ikean leikkuulaudoista tai ostaa kalliilla kaupasta

Vierailija
5/6 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitsiset/palmikkoiset kannattaa aina prässätä, että kuvio tulee näkyviin kunnolla. Voi joko silitysraudalla kostea liina välissä tai esimerkiksi kastella työn ja asettaa muotoonsa kuivumaan, hyvänä apuna tässä on sukkablokit, joita voi itse askarrella esimerkiksi ikean leikkuulaudoista tai ostaa kalliilla kaupasta

lisäyksenä vielä, että mitään itselle tulevia perusvillasukkia en jaksa prässätä, mutta kaikki erikoisemmat ja lahjaksi menevät prässäilen :)

Vierailija
6/6 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkia en sentään, neuletakin kappaleet kiinnitän paksuun pyyhkeeseen nuppineuloilla, kostutan, annan kuivua seuraavaan päivään sitten ompelen saumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi