Onko merkonomilla töitä?

Vierailija

Kannattaako opiskella? Sen tiedän että tradenomeilla ei kai ole? Onko eroa työllistymisessä vai samoja paikkojako hakevat?

Kommentit (11)

Vierailija

Yo-merkonomeja ollaan molemmat miehen kanssa. Ja myyntijohtajia joilla on aina ollut töitä ja parempiin hommiin vaihdettu lennossa (ts pyydetty) vielä 50+ ikäisenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yo-merkonomeja ollaan molemmat miehen kanssa. Ja myyntijohtajia joilla on aina ollut töitä ja parempiin hommiin vaihdettu lennossa (ts pyydetty) vielä 50+ ikäisenä.

Valmistupa tänä päivänä merkonomiksi ja yritä työllistyä. Aivan eri tilanne kuin vuonna miekka ja kivi. Ei ole tradeillekaan töitä paljoa tarjolla ja samoista paikoista taistelee merkonomien lisäksi ekonomit ym. taloustieteilijät. Itse en ole päivääkään tehnyt markkinoinnin merkonomin töitä, josta mulla on paperit. Markkinoinnin paikat menee yliopistotutkinnon suorittaneille. Edes tradenomeilla ei ole noihin hommiin mitään saumaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ikänne perusteella oletan, että uranne lähti lentoon 80-luvun talousnousussa. Tuolloin yo-merkonomi oli tosi hyvä koulutus työelämän kannalta. Ja kaikkien halukkaiden saavutettavissa. Varmasti teidän tyylinen menestyminen vaati sitten myös korkeaa suoritustasoa. Aika moni tuon koulutuksen saanut on kuitenkin jäänyt suoritusportaaseen. 

Vierailija

Täällä työtön merkonomi että tradenomi. Merkonomin papereilla ei päässyt yhtään mihinkään (valmistuminen 2009) ja tradenomina (valmistuminen 2012) olen tehnyt määräaikaisia sijaisuuksia ties missä pilipalihommissa. Nyt työttömänä eikä ispirioi yhtään enää istua kaupan kassa nollasopparilla. Kokemusta oman alan työtehtävistä pyöreät 0%. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täällä työtön merkonomi että tradenomi. Merkonomin papereilla ei päässyt yhtään mihinkään (valmistuminen 2009) ja tradenomina (valmistuminen 2012) olen tehnyt määräaikaisia sijaisuuksia ties missä pilipalihommissa. Nyt työttömänä eikä ispirioi yhtään enää istua kaupan kassa nollasopparilla. Kokemusta oman alan työtehtävistä pyöreät 0%. 

Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan puhelimella jossa näyttö rikki. Sitäkään ei ole työttömänä varaa korjata. Älä hyvä ihminen opiskele merkonomiksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistupa tänä päivänä merkonomiksi ja yritä työllistyä. Aivan eri tilanne kuin vuonna miekka ja kivi. Ei ole tradeillekaan töitä paljoa tarjolla ja samoista paikoista taistelee merkonomien lisäksi ekonomit ym. taloustieteilijät. Itse en ole päivääkään tehnyt markkinoinnin merkonomin töitä, josta mulla on paperit. Markkinoinnin paikat menee yliopistotutkinnon suorittaneille. Edes tradenomeilla ei ole noihin hommiin mitään saumaa.

Samoista paikoista me taistellaan teidän nuorten kanssa. Toki joissain paikoissa arvostetaan kokemusta eikä pelkkää koulutusta. Ymmärrän että on vaikeampaa.

Vierailija

Ap siis myös ylioppilas, jos sillä jotain merkitystä. Ja on myös koulutus ja työkokemus ihan toiselta alalta, mutta suunnitelmissa alanvaihto. Mutta jos työllisyystilanne noin huono, niin ei ehkä kannata merkonomiopintoja sitten edes miettiä... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. No  mikäköhän olisi hyvä koulutus, jos haluaa toimistohommiin? Mahdollisisesti hoitamaan yrityksen laskutuksia ym.

Noihin hommiin tradenomin tutkinto on se oikea. Lisäksi mm. vakuutusyhtiöiden virkailijat ovat aika usein tradenomeja. Kuten myös eläkeyhtiöiden korvauskäsittelijät ja vakuutustenhoitajat. Merkonomeilla ei ole noihin paikkoihin juuri asiaa.Merkonomiksi aletaan nykyisin opiskelemaan peruskoulun jälkeen ja ainakin kielitaito jää silloin aika huonoksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat