*~**~* ENSIKOT TORSTAINA *~**~*
Kommentit (20)
Onpas Diotima ajoissa liikenteessä! Minäkin raahauduin tänne työpaikalle jo näin ihmeen aikaisin*haaaaauukootuss*. Normaalisti kello torkuttaa viisi kertaa ja saan kiskottua itseni ylös vasta viime tipassa... jospa tuleva kevät jo piristäisi näitä pimeitä aamujakin:)
Esille myös minulta pahoittelut. Kiva kuitenkin kuulla, että katsot jo luottavin mielin tulevaisuuteen. Se on varmasti hyvä juttu se:)
Omaan napaan semmoista, että on menossa kp 28/26, ferraria ei näy ei kuulu... mutta testit (useat;D) näyttävät negaa. Olo on ollut jo pari viikkoa todella huono, mikä kyllä sikäli huolestuttaa, kun noi testit kuitenkin näyttää niin selkeää miinusta. Jos tämä ei ole sitä itseään (miltä pahasti vaikuttaa), niin taitaa stressi tehdä tepposensa ja laittaa kroppaa sekaisin. Vai joko ihan vaihdevuosia pukkaa... hih! (nm. kolmikymmpinen)
Kaikille oikein mukavaa torstaipäivää, muistetaan, että se on toivoa täynnä:) Nauttikaa läheisistänne ja elämän pienistä iloista, sen joskus aina unohtaa (ainakin minä) :)
t. hh
Minäkin välillä muuta kun taustailen....
Masu, ihanaa löytää joku kohtalotoveri! Mulla on kanssa vatsatautifobia ja mulle vaan nauretaan kun en voi koskettaa ovenkahvoja paljain käsin ja pesen käsiäni alituiseen :-S En voisi todellakaan olla millään hoitoalalla, tässäpä aasinsiltana vastaus aikaisempaan galluppiin eli asiakaspalveluhommissa ollaan :-) Mulle on sanottu että " sitten kun sulla on omia lapsia niin kyllä se kammo katoaa kun sun on pakko niitä hoitaa jos ne on kipeitä..." No toivottavasti katoaa. Niin ja toivottavasti on joskus niitä omia lapsia. Yritys on ainakin kova, kp 15/29-31 joten parhaat pupuiluajat meneillään - ja tällä kertaa ilman greippimehuja ja vitamiinitabuja vaihteeksi...
Tänne oli tullu läjäpäin uusia kuumeilijoita mukaan, tasapuolisesti kaikille vaan oikein paljon tervetuloa, tää on helmi jengi :-D
Nyt takas töiden pariin...
JoJo
Ihan pikaiseen tulen piipahtamaan tässä töiden välissä täällä. Tosiaan aika paljon tullut uutta sakkia mukaan, tervetuloa kaikille tasapuolisesti minunkin puolestani!
Haavehahtuva; Äläpäs vielä luovu toivosta, niin kauan on toivoa kun ei se tätsä ilmaannu. Ja lainaten Matin sanoja " jokainen tsäänssi on mahdollisuus" :=)
Jojo; kiva kuulla sinustakin. Missäs vaiheessa rakentaminen on? Toivottavasti tässä kierrossa tärppää vihdoin teillä:)
Oma napa: kp36/25-30 menossa. Testasin su negan ja uutta testiä en ole vielä tehnyt (testit loppu). Jo 3.2 tilasin aconeja ja maksoin, mutta ei vieläkään ole pakettia tullut. Olikos siellä kotitesteillä jotain häikkää kun joku sitä sanoi?? Eli jos ne testit jossain vaiheessa tulis, niin voisin vielä kertaallen testata jos ei Ferraria pe näy.
Nyt töitä jatkamaan...
A
Päätin tulla minäkin pistäytymään. Kierron tylsä vaihe alkaa olla ohitettu ja parhaat pupuiluhetket käsillä. Kiertopäivä on siis 12/30. Täytyy olla ahkerasti poikaystävän kimpussa iltaisin. Onneksi se on täysillä projektissa mukana eikä se nyt muutenkaan siitä pupuilusta valita. ;)
Tervetuloa kaikki uudet mukaan kuumeilemaan esikoista!
Tuli muuten mieleen yks juttu, jonka ajattelin jakaa teidän kanssa. Jos olet kiinnostunut lukemaan raskaudesta ja sen yrittämisestä englanniksi, niin suosittelen msn.comin health & fitness osiosta etsimään pregnancy teeman alta artikkelit. Siellä on paljon hyvin tiivistettyä informaatiota. Jotenkin jenkit on kirjoittaneet siitäkin aiheesta huomattavasti positiivisemmin. Tuntuu, että monet suomalaiset sivustot lähtee aina liikkeelle siitä, kuinka vaikeaa raskautuminen oikeastaan onkaan ja alkaa välillä tuntumaan siltä, ettei se ole ollenkaan mahdollista. Saatan tietysti olla ainoa, joka ajattelee niin... Mutta tämä siis vinkiksi kiinnostuneille.
Poikaystävä vie mut viikonloppuna toiseen kotimaiseen kaupunkiin viettämään iltaa ja yöpymään hotellissa ja mun veli tyttöystävineen lähtee mukaan. Kiva, kun on jotain normaalista poikkeavaa ohjelmaa. Täytyy siellä sitten juoda tota punkkua, joka on kyllä mun ihan ehdoton lemppari ja olin haltioissani luettuani, että sen juomisesta voi olla jotain hyötyäkin! :)
Päivänjatkoa kaikille!
.. Auroralle!
Tsempataan toisemme plussalle, EIKÄ VARMASTI ANNETA PERIKSI PIIRUAKAAN! :D
Joku viisas on joskus sanonut, että kun tarpeeksi toivoo niin toive toteutuu.. nyt on kyllä toivottu jo niiiiiiiin kauan, että kuppi on jo kohta nurin;)
Täällä sitä palellaan kovasti, vaikka sisällä pitäisi kyllä olla ihan lämmintä...
Lämmöt oli mukavasti kyllä nousussa eilen, joten käsitys siitä, että ovis oli ja meni on nyt vahvistunut! Siitä kovin onnellinen olen...
Eilisiin keskusteluihin vielä viitaten...
Ykkösope:
minäkin olen kovasti sitä mieltä, että tuon vauva-tekstin ei pitäisi olla niin suurella! Hankaloittaa kovasti tätä lukemista ja kirjoittamista töissä... Oikein aina sydän hyppää kurkkuun, kun äkkiä pitää saada ikkuna pois ja olla tekevinään jotain töitä... Näitä vauva-sivuja ei totisesti olla suunniteltu siten, että töissä huomaamattomasti vois siellä surffailla... Onpahan toisaalta jotain jännitystä työpäiviin... En vaan halua jäädä näiltä sivuilta kiinni, koskapa olen melko 100 % varma, ettei mun äitiyslomasuunnitelmia kovin mielellään täällä kuultaisi...
Masu06 ja Jojo1:
Minullakin kamala fobia oksentamisesta. Onneksi olen ollut itse suhteellisen terveenä ja joutunut oksentamaan todella harvoin. Aikoinaan olin töissä koulunavustajana ja totisesti ihmettelin sitä, että miksi lapset päästetään kouluun, jos ne on edellisenä päivänä/yönä olleet sairaina. Pitäisi kyllä ehdottomasti jäädä kotiin, niin koulusta kuin päiväkodistakin. Pahimpina aikoina töistä tullessa riisuin kaikki vaatteet kodinhoitohuoneen nurkkaan ja vaihdoin kotiin eri vaatteet välittömästi.... ja käsien pesu oli suorastaan hysteeristä!
Joskus nuorempana muistan laittaneeni kengät jalkaan kotona, kun jouduin kävelemään sellaisen kohdan ohi, johon pikkuveli oli oksentanut. Vaikka lattia oli toki jo siivottu aikaa sitten...
Minäkö hysteerinen... =/ Silloin oksentaminen ei minua häiritse, jos tiedän, ettei se minuun tartu... =)
Kovasti toivon, että jos tulen raskaaksi, niin pahoinvointi ei olisi kovin paha....
KAikille mukavaa torstaipäivän jatkoa.... Täällä satelee ihanasti lunta...
-cactus-
Tervehdys kaikille ja mukavaa torstaita!
Töissä pakerran ja tulin juuri lounaalta vatsa piukeana vaikka en syönyt kovin isosti. Stockmannin delistä kanawrapin hain ja olihan muuten HYVÄ!! Miltähän se sitten tuntuu kun on raskaudesta iso vatsa? Luulen, että nautin ajasta TÄYSIN RINNOIN :O)... * nauraa *....
Cactus: Ihan samaa mieltä tuon logon suuruudesta. Vaikka onkin sermi mun ja työkaverin välissä niin silti sitä kavahtaa jos hän liikahtaa tai poistuu ettei vaan näkisi, että täällä surffailen koska vaikka talossa olen ollutkin jo melekin 2v niin siirryin n3kk toisinn tehtäviin jossa minulla on vielä koeaikaa jäljellä hieman yli 1kk. Ei varmasti katsottaisi hyvällä jos tietäisivät perheenperustamis aikeistani :O/
Mutta niinhän se on, että omaa elämäähän tässä eletään ja olen siinä iässä (26), että lapset ovat normaali haave.
Oksuiluista myös sen verran, että olen säästynyt aina vellovilta tautiepidemioilta * koputtaa Puuta * mutta kyllä mua inhottaa ajatus jatkuvasta pahoinvoinnista/oksentamisesta. Onhan se oire siitä, että vatsassa tapahtuu positiivista kasvua ja muutosta mutta silti... Hyi olkoon!
Nyt jatkan töitä mutta kurkin tänne aina välillä.
- JP -
Vaikeaa muuten keksiä tuohon otsikkoriviin mitään. Tää ovulaation odottelu on muuten ihan yhtä tylsää, kuin triplaaminen. Nyt odotellaan menkkoja, sitten ovulaatiota, ja sitten taas menkkoja. Mutta ehkä se niiden seuraavien menkkojen odottelu onkin jo kivempaa, kun silloin on mahdollista etteti niitä tulekaan! Nyt kun ei ole vielä mitään toivoa, niin on vain tylsää.
Pelkään muuten myös oksenteluja, koska sairastan ykköstyypin diabetesta. Jos täällä ensikoissa on muita, olisi kiva jutella asiasta siitäkin näkökulmasta. Jos joskus siis raskaudun, joudun tai pääsen paljon useammin ultraan ja lääkäriin. Käsittääkseni ihan parin viikon välein. Mutta ehkä se on sitten ihan hyvä, niin on ainakin koko ajan tietoinen kaikista asioista.
Maitikka: en ole diabeetikko, mutta mun tietojen mukaan dm1 sairastavat ovat tosiaan tarkemmassa syynissä raskausaikana, ettei perussairaus pahentuisi ja aiheuttaisi komplikaatiota ja myös siksi, että jostain syystä diabettikkojen vauvat tahtovat kasvaa mahassa suuremmiksi, kuin muilla.
Ja yhdyn sanomaasi, että oviksen odottelu on tylsää. Nyt viidennellä yrityksellä jopa niin tylsää, että missasin koko oviksen tässä kierrossa, kun en jaksanut olla niin tarkkana! Nyt vaan odotellaan tätiä, että pääsis seuraavalle kierrokselle.
Aion huomenna mennä kuitenkin niihin suunniteltuihin kierronkartoitusverikokeisiin, kun olen 100% varma, että ovistesti olis ollut positiivinen viime perjantaina.
Hauskaa iltaa, koitan taas saada itsestäni sen verran irti, että jaksaisin raahautua jumppaan ennen Lostia...
Ja vielä: *vilkutus Moolille*
Viel pitäs puol tuntia jaksaa ja sit pääsis kotiin - tai kotiin ja kotiin, Dion lailla jumpalle suunnistan ja sen jälkeen vielä uimaan!
Aurora: Meidän rakentaminen on tällä hetkellä puuhommia eli viime viikonloppuna kaadettiin puita ja kärrättiin ja poltettiin risuja, tulevana viikonloppuna jatkuu sama show... sitten vaan ootellaan maan sulamista jotta päästään kaivamaan pohjia. Meillä mennään tosiaan pitkän kaavan mukaan varmaan, ei oo tosta eteenpäin mitään suunnitelmia eikä aikatauluja, kaikki riippuu niin monesta asiasta.
Nyt mä jäin taas koukkuun tänne ku kerran kirjotin, aattelin viel et pysyisin pääosin taustailijana mut... ;-) Palataan!
JoJo
Hih, vatsataudista oli juttua, niin arvatkaas kuka oli pari päivää juuri sängynpohjalla + vessassa? Tänään sitten sen verran tokenin että pääsin töihin. Nyt on kylläkin tuloillaan joku megaflunssa : (
Mooli ihmetteli ajat sitten jo, että onko hän ainot boolittaja; Etpäs Mooli olekaan! Ennen kuin alettiin rakentaa, tissuttelin iltaisin aika tavallakin, mutta nyt ei kyllä arki-iltaisin oikein tuolta rakentamiselta ehdi. Viikonloppuisin kuluu kyllä sitten punkkua ja välillä vähän muutakin " ihan vaan siinä ruuan kanssa vähän" heh heh! Viime viikonloppunakin kun oli flunssa tuloillaan, niin miehen kanssa läträttiin niin vahvoja rommitoteja että olin jo siinä klo 18 sellaisessa kunnossa että huh, hyvä kun saunan lauteet pääsin vielä ylös = D Meillä vaan ei ole vielä kotikonetta, kun molemmilla on töissä tietsikat, niin en pääse tervehtimään Enska-tovereita viikonloppuisin boolipäissäni... Ehkä ihan hyvä niin ; )
Ja nyt lueskelin noista viesteistä kyllä että muillekin taitaa punkku maistua, tietysti ihan vaan oviksen jälkeisissä varmisteluissa, kuinkas muuten.
Kaikkihan me kuitenkin alko jätetään pois heti kun NE viivat siihen testiin pamahtaa, eikö?
Omanapaisuutta vielä kehiin; mies haluaa ehdottomasti että viikonlopusta lähtien pupuillaan joka päivä ainakin kaksi viikkoa - eikös ole REIPAS?! Saas nähdä jaksaako oikeasti : )
Kivaa torstai-iltaa kaikille; jee, tuloillaan sekä 24 että Lost! Taidanpa taas ottaa Lostin nauhalle ja katsoa 24:n. Nyt raksalle! Heipat kaikille!
- Jessica -
Ettei Moolin ihan tarvii itsekseen tissutella ;)) Sitäpaitsi kun mua on viluttanut tällä viikolla kamalasti joka ilta, niin pinet " tömpsyt" minttukaakaota tai " vahvistettua" teetä sulattaa mukavasti ;)) Käytetäänhän sitä pakkasnestettä autoissakin :) Tosin mä sain kuulla että kolahti omaan nilkaan, kun just viimeviikolla tai alkuviikosta narisin miehelle " jokailtaisesta tissuttelusta" ;)) Taidan mennä hakemaan kohta lasillisen punaviiniä.
Missäs muut enskat luuraa, ei oo vähään aikaan tullut yhtään uutta viestiä ;)) Ai miten niin mä roikun täällä väh. viiden minuutin välein... ;)
Olettekos muuten testanneet " syöttää" tota ainu-mainoksen pupua sivun ylälaidassa? Se on söpönnäköinen syödessään ;)) Kokeilkaa :)
Meidän opiskelijoiden parissa ei kierrä vatsatauti, mutta flunssa sitäkin rivakammin. Luennoilla kaikki pärskii. Oli inhottavaa olla hierojalla tänään, kun makasin kasvot siinä hierontapöydän aukossa ja nenä vaan valui.. Muuten oli kyllä ihanaa päästä hierottavaksi :)
Twiggy77, kiitos hyvästä nettivinkistä. Olen nyt siinä vaiheessa, että luen kaiken mahdollisen raskautumiseen liittyvän huolella..
Eilen tiedustelin avopuolisolta, josko hän kestäisi ajatuksen vähän pitemmästä ei-hormonaalisen ehkäisyn kaudesta, jos en enää uusisi pillerireseptiä maaliskuussa sen loppuessa. Yllätyksekseni puoliso olikin ihan ok asiasta. Tämä tarkoittaa siis sitä, että voidaan jättää se loppuajan kuminpalanenkin käytöstä pois juuri silloin, kun siltä tuntuu! Kyllä me silti varmaan huhtikuun loppupuolelle odotellaan ennen yritystä. Voihan sitä pelailla varmojen päivien kanssa, kun sitten ei ole niin väliä, vaikka " vahinko" kävisikin. Se olisi ehkä maailman toivotuin vahinko!
Nyt alkaa mun vapaailta. Avokki teki janssoninkiusausta, ja olohuoneessa odottaa juuri Makuunista haettu dvd Frendien vanhoja jaksoja. Ja jospa sitä vaikka teidän inspiroimana korkkaisi punkkupullon.. ;)
Hauskaa iltaa kaikille!
Onpa ihanaa, kun alkoi tänään neljän päivän vapaa töistä. Näitä 3-vuorotyön " iloja" , kun tulee noita pitkiä vapaan pätkiä ajoittain. Mietin tänään sellaista asiaa, että on kummasti nuo halut kohonneet, kun vauvahaaveet on mielessä. Tosin luulen, että toi kohonnut vireystila johtuu suureksi osaksi noiden pillereiden poisjäännistä. Mulla nimittäin oli pillerien syömisen aikaan tosi halut hukassa minkäänlaiseen puuhasteluun. Oon jostain lukenut, että pillerit voi tehdä tätä. Yleensä just menkkojen aikaan (mikä on tosi epäkäytännöllistä) on hirveenä tehnyt mieli puuuhastella ja nyt kun pillerit lopetin ois virtaa, vaikka mihin! Tietysti tuo vauvan haaveilu pistää sukat pyöriin jalassa, mutta muutenkin on olo ihan eri. Oonkohan kuvitellut tän jutun vai onko muillakin kokemuksia, että pillerit " tappaa" halut? No, hyvä, että pääsin nyt noista hiiren napusista eroon! :)
Aluksi tuntui tää vauvahaaveilu ihan hysteeriseltä, mutta nyt kun sitä saa luvalla yrittää niin on vähän ajatukset järkiintyneet. Tosin ihmeen kaupalla oon saanut pidettyä itseni kurissa etten mitään oo vielä mennyt osteleen! Kaikki kärryt, vaipat, tutit ym. kun kiinnostaa niin julmetusti joka maitopurkkihakureissulla.
Tällaisia ajatuksia tällä kertaa!
hoyt
mulle on kyllä kertynyt jo jotain " hypisteltävää" kun on tullut pari vuotta jo kuumeiltua (silloin ilman varsinaista yritystä vielä), eli oli Ihan Pakko ostella pieniä " töppösiä" ;) hihi ..ja jotain muuta. mutta nyt kun yritys on kunnolla käynnissä, en ole enää uskaltanut ostaa mitään!!! vaikka en hirmu vainoharhaiseksi itseäni kutsuisi mutta mutta mutta ;)...kun pitää yrittää saada tärppimahdollisuudet kaikin keinoin 100%:ksi ;D
nyt on kiire...lostin pariin...
Miehus tuossa alkoi katsoa Lostia, joten mulla ei ole muuta tekemistä kuin olla hetki seurassanne... Me muuten ostettiin uus tallentava digiboxi viime viikolla ja sen hienoudet ei ole ihan vielä hallussa: piti nauhoittaa Kotikatu kun oltiin lenkillä, mutta jotain tapahtui, eikä mitään tallentunut. Tuli sitten reiluun kymmeneen vuoteen kai toinen kerta kun jäi Kotikatu näkemättä. =( Miten niin koukussa...???
Tänne oli taas pumpsahtanut muutama uusi eli tervetuloa kirpsu ja töppönen!!
Mikäs nyt oikeen on kun tuota tädin tulemattomuuden piinaa on niin monessa suunnassa kun haavehahtuvallakin on samanlaiset tilanteet menossa kuin auroralla ja olikos niitä vielä muillakin? Pinnistelkääpäs nyt ystävät ja pyörättäkää sieltä se plussa!
Diolle tsemppiä tutkimuksiin. Toivottavasti kaikki ok tai ainakin selviää, mikä mättää, jos jotain on! Kerrohan sitten heti tuloksista.
Hoyt: mä oon kans huomannut ton innokkuuden lisääntymisen. Olkoonkin syynä yritys tai piltsujen lopetus, niin kylläppä tuo pupuilu onkin vallan mukavaa touhua. ;o) Ehkä pitäis vielä käyttää tää oviksen tienoo vielä tänäänkin hyödyks...i
Illan jatkoja kaikille toivottelee Amy kera punkkulasin
jk. ++++++++++++++sädetystä kaikille tietysti!!!!!
Me lähdetään yöllä etelään matkalle viikoksi, eikä olla vielä aloitettu pakkausta, huh huh!
Tänään on ollut aivan ihana päivä! Nimittäin me nähtiin meidän pikkuinen, joka oli oikein kaunis ja vilkas ultrassa. Aluksi vauva taisi nukkua, mutta heräsi sitten heiluttelemaan käsiä ja jalkoja :) Niskaturvotusta ei ollu juuri ollenkaan, istukka on kuulemma nätisti kohdun pohjalla ja vauvan syke oli tasainen. Kaikki raajat näkyi todistetusti ja muutenkin esimerkiksi kallo oli kuulemma kauniin muotoinen. Jännää, että meidän pikkuinen on ottanut oikein kasvuspurtin, ja vastasi nyt viikkoja 12+6. Piti siis olla 12+3, eikä se varmasti voi siitä heittää kolmea päivää, koska meillä siis raskaus sai alkunsa inseminaatiolla. No, hyvä vaan, että masussa voidaan hyvin ja kasvu jatkuu! Laskettua aikaa ei kuitenkaan siirretty, eli edelleen 21.8.
Oltiin molemmat ihan häkellyksissämme siitä ihanuudesta ja kotonakin ollaan vaan katseltu ultrakuvia. Niissä näkyy jopa pikkuisen nenä! :) Voi, miten ihania hetkiä - en varmasti unohda ikinä!
Kävin tänään ostamassa ensimmäiset äippähousut!
Mukavaa viikkoa enskat, palaan reilun viikon päästä!
-Q- ja -q- 12+3
Hoyt ja töppönen, ihana kuulla etten ole ainut, jonka tekisi mieli hamstrata lastenvaatteita! Oon huuto.netistäkin jo monta kertaa katsellut sellaisia paketteja, mut avopuoliso sais sätkyn jos ostaisin jotain..
Punaviini jäi juomatta, mutta minttuviinalla terästetty kaakao maistuu sekin ihan hyvältä :)
Ja tervetuloa uudet Enskari-kaverit eli Töppönen ja Kirpsu! Mahtavan poppoon löysitte! :) Päivitin esittelylistaan teidät.
Palaillaan!