Mun kaunis ja tyylikäs ja ihana siskoni

Vierailija

Äitini aina kertoo, miten siskollani menee hienosti, miten hän on kaunis ja tyylikäs ja pukeutuu trendikkäisiin merkkivaatteisiin, kun töissäkin pitää edustaa. Ja taloudellisestikin menee hyvin, tienaa paljon ja omistaa puolet yrityksestä. Minä sitten olen maalaishiiri kaupunkilaishheren rinnalla, vaatimattoman näköinen, vähän pullea, pukeudun homssuisesti, vanhanaikaisesti ja köyhästi. Tätä koorostaa se, että aina kun öitini näkee minut, me ollaan jossain raksahommissa tai tekemässä polttopuita hänelle, pukeuduttu työvaatteisiin ja lämpimästi ulos, hiuksissa on sahanpuruja jne, kun taaas sisko palelee vieressa korkosaappaissaan ja villakangastakeissaan. Mutta totuuden nimissä minä olen omassa arjessanikin vaatimattomamman näköinen, ja lisäksi mulla on työ, jossa ei näytetä pintaa eikä käytetä kiiltäviä vaatteita, minua pidettäisiin hölmönä, jos pukeutuisin guessiin tms. Joten en voisi tehdä niin, vaikka mulla olisi ulkonäknöä tai rahaakin. Eikä siis oikeastaan ole. Olen ihan tavallisen näköinen lautasnaama ja rahat kuluu asuntolainaan ja sähkölaskuun eikä vaatteisiin. 

Tunnen oloni huonommaksi. Miten pääsisin tämän yli?

Kommentit (8)

Vierailija

Et ole huonompi. Pärjäät hienosti, siitä huolimatta että sulla on aika törppö äiti... eikä siskostakaan juuri apua äidistä huolehtimisessa (ne polttopuut jne).

Vierailija

Ongelmasi on äitisi eikä sinun. Älä tee äitisi ongelmasta omaasi. Ensi kerralla pyydä siskoa ottamaan mukaan myös sopivat vaatteet puuhommia varten.

Vierailija

No siis joo, siskoni ei ole niitä käytännönläheisimpiä ihmisiä, mutta hänestä on äidille henkisesti suuri apu ja tuki. Ei voi moittia häntä siinäkään siis. 

Mut kiitos tuesta, ykkönen!

Vierailija

Mistä sinun nyt pitäisi päästä yli? Kuulostaa siltä, että olet elämäntyylisi itse valinnut, joten luulisi sen sopivan sinulle.

Vierailija

Mä varmaan olisin mieluiten sinunlaisen ystävän kanssa kun siskosi. Sinun elämäntyylisi on juuri sellainen mitä mä tekisin mieluiten kuin siskosi kaltaisen. Siskosi kuulostaa aika pintaliitäjältä jolle raha merkitsee enemmen. Samoin kuin äidillesi. 

Heidät jättäisin omaan arvoonsa ja tekisin juuri sitä, mikä minut tekisi iloiseksi. Oli se sitten puiden hakkuuta tai lumitöiden tekemistä lämpimien vaatteiden kanssa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat