Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Intohimo alkoi hiipua häiden jälkeen

Vierailija

Mun pitäisi kohentaa omaa mielikuvaani ulkonäöstäni paremmaksi, mutta se ei tunnu onnistuvan. Tämä että koen olevani ruma ja lihava vaikuttaa siihen, että en koe itseäni haluttavaksi ja viehättäväksi miehen mielestä, ja olen menettämässä kiinnostuksen seksiin, en tunne siinä enää mitään intohimoa.

Menimme naimisiin vuosi sitten ja siihen asti koin olevani kaunis ja seksikäs. Häiden jälkeen mies alkoi pikkuhiljaa arvostella jotain kohtia olemuksessani ja pyysi laihduttamaan. Olen bmi normaalipainoinen enkä ole lihonut häistä, mutta hän kai pystyi puremaan kieltä siihen asti eikä maininnut asiasta ennen. Esim. eilen hän tuli ns halaamaan ja koskettamaan, mutta veikin käden mahalleni ja kysyi, että mikäs tämä on ja mitä olen syönyt. jne.

Olen muuttanut jotenkin tosi stressaantuneeksi ja mikä nolointa, alkanut saada sellaisia pieniä pakkoliikkeitä, joita on joskus ennenkin minulla ollut, toivottavasti kuitenkin silloin kun kukaan ei näe. Mies taas kokee, että en enää välitä hönestä, kun en ole enää iloinen ja hymyilevä ja huomauttelee myös siitä, että olen niin usein myrtsin näköinen.

Tämä on ensimmäinen oikea suhteeni, en ehkä osaa olla siinä normaalisti. Miten muut ratkaisevat tällaisia ongelmia? Kun koen näin, niin mulla on tapana käpristyä itseeni ja sulkeutua ja muutun etäiseksi, milä viilentää miehen tunteita. Olen puhunut ulkonäköasiasta ja reaktiostani kommentteihin miehelle ja hänen neuvonsa on vain laittautua enemmän. Lisäksi se että koen hänen kommenttinsa ulkonäöstäni masentavan minua saa hänet kokemaan itsensä epäonnistuneeksi ja myöskin etääntymään.

Onko jotain neuvoa miten tästä eteenpäin? Onko muilla vastaavia tilanteita, joista on selvitty?

Kommentit (5)

Vierailija

Siis mitä helvettiä, miehesi heittäytyy marttyyriksi ja syyttää SINUA siitä, että reagoit mitätöiviin kommentteihin kuin kuka tahansa normaali ihminen? Älä enää alistu tuollaiseen, nainen! Mikä hitto noissa miehissä on vikana, kun kuvittelevat oikeudekseen vaatia naisilta tuollaista? Kai hän itse on viimeisen päälle timmi ja puunattu?

Rakkaansa takia moni haluaa kyllä panostaa ulkonäköönsä, mutta miehesi lähestymistapa on todella idioottimainen. Minulla oli aiemmin tuollainen mies, ja hänen kiusakseen leikkasin itselleni lesbotukan ja pukeuduin wt-tyyliin, ihan vain pikku kostoksi, ennen kuin otin eron. Nykyiseni ei ole koskaan kommentoinut mitään ikävää ulkonäöstäni, mutta ihan silkasta rakkaudesta panostan nykyään ulkonäkööni myös hänen vuokseen.

Vierailija

Itse asiassa uskon miehen aidosti rakastavan minua ja olevan hyvä ihminen. Hän on hyvin ulkonäkökeskeinen, mutta hänellä on todella varaakin siihen, koska on itse erittäin komea ja timmi. Saisi uuden naisen milloin tahansa, mutta mminä tuskin saisin uutta miestä.

Olen harkinnut, että ehkä olen narsisti. Ehkä sysään vastaan omasta ongelmastani miehelle. Eilen oli Iltalehdessä artikkeli, että narsistin itsetunto riippuu vahvasti muiden ihmisten mielipiteistä. Ehkei ole normaalia vaatia mieheltä jatkuvaa ihailua oman itsetunnon pönkittämiseksi. Varmaan vellon liikaa näissä tunteissa itsekseni ja pitäisi reipastua, jokainenhan on vastuussa itsestään ja omasta suhtautumisestaan asioihin. Suren vain sitä, että se intohimo jota ennen oli, on alkanut vähetyä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eroa.
Tuo on vain alkua.

Näin. Tuo on henkistä pahoinpitelyä ja kontrollointia, ja tuo kommentointi ei ole normaalia, oikeutettua eikä tervettä missään suhteessa.

Tuo ei ole rakkautta nähnytkään. Tuli surullinen olo ap:n puolesta, kun menit naimisiin manipuloivan miehen kanssa, selkeästi tietää miten naista kontrolloidaan ja valitsi sinut varmasti kohteekseen osittain siitä syystä, että kyseessä ensimmäinen suhteesi.

Eri asia olisi, jos ap olisi oikeasti lihonut, mutta nyt näyttää olevan tyystin eri asiasta kyse kuin ulkonäön tosiallisesta muuttumisesta. Mies haluaa dominoida sinua ja onnistuu siinä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat