Mikä estää raskautumisen?

Vierailija

Neljäs yrityskierto ja vähän vaikuttaa siltä ettei taaskaan ole tärpännyt. Toki nyt on vasta kp29/31. Ostin sellaisen herkän testin jolla voi testata jo ennen kun kuukautiset on myöhässä. Tein tänään aamuvirtsasta, puhdas negatiivinen. Välillä vatsaa nippailee siihen malliin kun tekee ennen menkkojen alkua.
Miksi nyt on niin "vaikea" tulla raskaaksi?
Ensimmäinen ja toinen lapsi saivat alkunsa eka yrityksestä.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Unohda että olet tekemässä lapsia. Ajatukset muualle ja rakastelette aina ku vaan hyvältä tuntuu. Älä ota stressiä niin kyl se tärppää :)

Vierailija

Neljäs yrityskierto on vielä aika vähän, joten älä vielä tuskastu. Joka kierrolla on parhaimmillaankin vain 20 %:n todennäisyys tulla raskaaksi, ja tämä pienenee iän myötä.

Vierailija

Rupea mittailemaan aamulämpöjä, ja kirjaa ne ylös Glow-nimiseen sovellukseen tai muuhun vastaavaan, joka kertoo koska ovuloit. Siis kiertomenetelmä. Me kokeiltiin ensin pari kiertoa ehkäisymielessä ja sitten hedelmöitysmielessä, ja toimi! Olin todella skeptinen menetelmän toimivuudesta mutta ainakin noin lyhyellä kokeilujaksolla vaikutti toimivan molempiin suuntiin. Raskaaksi tulin siis heti kun tarkoituksella rakasteltiin ovulaation lähellä.

Vierailija

Avasin tämän ketjun mielenkiinnosta, koska olen pohtinut tätä itsekin paljon. Kaikki vastaukset liittyvät enemmän tai vähemmän ovulaation ympärillä rakasteluun ja stressaamattomuuteen. Mutta mitenkäs, kun itse selittämättömästä lapsettomuudesta kärsivänä, vuosi hoidoissa ja saldona vain yksi kemiallinen raskaus? Kaikki on molemmilla täydellisesti kunnossa, kuten lääkärit ovat useasti todenneet. Itselläni ylipainoa 5kg, mutta tiedän monia naisia, jotka ovat tulleet raskaaksi isommallakin ylipainolla. Eli konkreettisesti, mikä voi estää raskaaksi tulon? 

Vierailija

Olen tehnyt ovulaatiotestejä 3viimeisen kierron aikana. Ovulaatio löytyy joka kerta kp17. Ja kierto säännöllinen 31pvää. Seksiä ollut ovulaation aikaan. Enimmäkseen ovulaatiopäivänä ja muutama päivä sen jälkeen. Pitäis toki yrittää päivää ennen ovulaatiotakin mutta jotenkin miehelle aina osuu pitkä ja raskas työvuoro siihen kohtaan.
ap

Vierailija

Jokainen vuosi tekee raskautumisesta hankalampaa. Naisilla ei välttämättä munasolu aina irtoa (vaikka ovistesti näyttäisi plussaa) ja miehillä siemennesteen laatu heikkenee. Neljä yrityskiertoa ei ole mitään!

Vierailija

Niin mullakin 4 ekaa tuli niin että hups vaan! Vimmesemmät lapset on 1v ja 2kk erolla, välissä jopa kohdunulkopuolinen. Nyt yritetty 2 1/2v tuloksetta.

Vierailija

Syitä on monia. Tulehduskipulääkkeiden käyttö, ph-arvon muutokset, stressi, väärä ajankohta (yleensä liian myöhäinen ovulaatioon nähden), siemennesteen laatu ja miehen lääkitykset (esim. Mielialalääkkeet, jotka saattavat aiheuttaa dna:n fragmentoitumista, jota ei tavallisessa liikkuvuusanalyysissä huomaa). Kannattaa syynätä elintavat molemmilta ja selvittää onko mahdollista vaikuttaa hedelmällisyyteen jotain muuttamalla.

Vierailija

Oltiinko sitten liian myöhäisiä tässä kierrossa? Ovulaatio testi plussalla kp17 ja yhdyntä oli vasta kp18.

Molemmat eletään ihan normaalia terveellistä elämää. Ei tupakkaa ei alkoholia tms. Mulla ei oo mitään lääkityksiä. Miehellä vaan astmalääke(flixotide).

Söin kyllä yhdistelmäpillereitä 1,5v ennenku aloitettiin yrittäminen. Ja ennen noita yhdistelmiä 2v minipillereitä.
Mitä tuo ph-arvo on ja miten siihen voi vaikuttaa?

Stressiä mulla on kyllä... Enkä oikein tiedä miten saan sen vähennettyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oltiinko sitten liian myöhäisiä tässä kierrossa? Ovulaatio testi plussalla kp17 ja yhdyntä oli vasta kp18.

Molemmat eletään ihan normaalia terveellistä elämää. Ei tupakkaa ei alkoholia tms. Mulla ei oo mitään lääkityksiä. Miehellä vaan astmalääke(flixotide).

Söin kyllä yhdistelmäpillereitä 1,5v ennenku aloitettiin yrittäminen. Ja ennen noita yhdistelmiä 2v minipillereitä.
Mitä tuo ph-arvo on ja miten siihen voi vaikuttaa?

Stressiä mulla on kyllä... Enkä oikein tiedä miten saan sen vähennettyä.

Munasolun "elinaika" on max 24h eli saatoitte hyvinkin olla liian myöhään liikkeellä. Ennemmin ennen ovulaatiota seksiä, koska siittiöt pärjäilee odottelemassa irtoavaa munasolua muutaman päivän. 

Vierailija

Aloittaisin seksin harrastamisen sinuna heti kuukautisten jälkeen, ja mielellään ei yrittämismielessä, vaan rennosti rakastellen. Seksiä muutaman päivän välein siihen saakka, kun ovulaatio on ohi.

Yritä unohtaa raskaaksi tulo, työnnä ajatus mielestäsi, keskity mieheesi ja siihen, miten hyvältä hän tuntuu. Älä tikuttele jatkuvasti oviksia. Jos kerran kaksi edellistä lasta on saaneet alkunsa helposti, en näe mitään syytä, mikset nyt onnistuisi. 30 vuotta ei ole ikä eikä mikään, varsinkaan, jos lasten isäkään ei ole mikään vanhus.

Stressin välttäminen - joo, helpommin sanottu kuin tehty - mutta se oikeasti vaikuttaa todella paljon.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat