Onko tämä herpes vai mikä? (kuva)

Vierailija

Mysteerirakkula vaivannut miestäni, ei jomota tms. Nyt tuli itselleni samanlainen ensimmäistä kertaa, tuntuu vesikellolta, eikä itsellänikään jomota tai mitään. Vain yksi, miehelleni saattaa tulla muutama ja aina samaan kohtaan huulta jommalle kummalle puolelle.

Näyttääkö herpekseltä? Tuli myös mieleen, että huulessa kun tuossa kohtaa on niitä "juttuja", niin voisiko vain olla tulehtunut sellainen?

http://aijaa.com/4WPQ9v

Kommentit (15)

Vierailija

No mikä muu voisi olla tuollainen rakkula/rakkulat??

Mies hoitanut herpeksenä ja varottu tosi paljon suutelemasta silloin kun hänellä on se.. Googlen kuvahakuun kun laittaa herpeksen, niin saa vain aika erinäköisiä kuvia.

Miehelle ainakin tulee aika yhtäkkiä ja yleensä jos on hampailla raastanut huulta tms, aina ei kuitenkaan ole tehnyt edes näin.

"ap"

Vierailija

Voihan se olla herpes, se voi ilmetä vain yksittäisenä finnimäisenä pikkunäpyynä. Ole iloinen että noin lievä. 90 % sitä kantaa joka tapauksessa, vain osalla tulee isot kipeät rakkulat.

Vierailija

Jos mietityttää kovasti, niin terveyskeskuslääkärille näytille. Tarvittaessa voivat ottaa näytteen siitä rakkulasta, jos asia jää epäselväksi. 

Vierailija

Mulla herpes tulee huulen ulkoreunaan siten, että vain vähän koskee huulta. Ei siis noin "keskelle" huulta. Ensin kohtaa kihelmöi ja kutittaa ja jos ei heti laita zoviraxia, niin tulee rakkula. Siis rakkula. Jota kihelmöi ja kutittaa ja josta tulee ruma ja näkyvä. Punainen ja ryppyinen ja kipeä.

Vierailija

Meillä kummallakaan ei satu, kuumota, kihelmöi tai mitään. Mies kun huomaa asian, niin hänellä on jo vesikello huulessa. Netistä olen lukenut juttuja, niin herpeksen tulon yleensä huomaa jo ennemmin.

Sama oli vähän itsellänikin, ihmettelin kun tuntui oudolta ja siinähän tuo vesikello sitten olikin. Ja tuntuu tismalleen siltä miltä vesikello huulessa nyt voisi tuntua. Voiko sitä joskus tutkia esim verestä, että onko herpestä? Jos seuraavan kerran kysyisi kun verinäytettä otetaan, mies käy antamassa verinäytteen puolen vuoden välein, joten hän voisi samalla kysyä seuraavan kerran josko voisi ottaa näytteen samalla.

"ap"

Vierailija

Mulle tuli tänään samanlainen näppylä, mutta on kipeä. Näyttää finniltä. Ihmettelen myös onko herpes vai mikä. Ei ole ennen ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä kummallakaan ei satu, kuumota, kihelmöi tai mitään. Mies kun huomaa asian, niin hänellä on jo vesikello huulessa. Netistä olen lukenut juttuja, niin herpeksen tulon yleensä huomaa jo ennemmin.

Sama oli vähän itsellänikin, ihmettelin kun tuntui oudolta ja siinähän tuo vesikello sitten olikin. Ja tuntuu tismalleen siltä miltä vesikello huulessa nyt voisi tuntua. Voiko sitä joskus tutkia esim verestä, että onko herpestä? Jos seuraavan kerran kysyisi kun verinäytettä otetaan, mies käy antamassa verinäytteen puolen vuoden välein, joten hän voisi samalla kysyä seuraavan kerran josko voisi ottaa näytteen samalla.

"ap"

herpeksen voi diagnosoida rakkulasta, joten jos sellaisia vielä on, niin lääkäriin näytille nyt. Ja kyllä minun silmään tuo herpekseltä näyttää (ja kuulostaa). T. Lääkäri

Vierailija

No nyt kun katson peiliin niin ei näy enää oikein mitään, olen hampailla tainnut sitä raapaista. Usein "pureskelen" hampailla juurikin tuota kohtaa jos oikein mietiskelen jotain asiaa.

Jos herpestä on, niin ihan mukavaa että noin pieni jälki tulee, ihan läheltä pitää katsoa jotta näkee tuossa mitään. Miehelle näytin taskulampun kanssa :D

"ap"

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat