Vaihtaisin osaa petetyn kanssa heti

Vierailija

Tämä syyllisyys meinaa viedä minulta kaiken. Petin miestäni 7 vuotta sitten (puolen vuoden salasuhde) ja yhä edelleen asia kummittelee mielessäni. Syyllisyys on musertava. Välillä mietin kuinka jaksan elää lopun elämäni näiden ajatusten ja tunteiden kanssa. En varmaan toivu tästä koskaan. Olisinpa se petetty. :(

Kommentit (9)

Vierailija

Toivon samaa. Mies kuuli asiasta kyllä ja pahemmaksi tämän tekee se, että tämä toinen osapuoli oli myös miehelle läheinen. Oli kamalaa katsoa, kuinka mies romahti täysin asian takia, ei halunnut erota, mutta itse en pystynyt jatkamaan, koska mokasin todella pahasti.

Kadun tuota ajanjaksoa varmasti loppuelämän, vaikka siihen liittyneet ihmiset ovat jääneet taa. Pahin tunne on se, että tämä pettämäni mies ei tule enää ikinä luottamaan ihmisiin.

Totuus sattuu

Kuulet omantunnon äänen vai pelkäätkö myös paljastumista ja sen seurauksia? Kokonaisuudessa kipeää tekevien tunteiden täytyy tulla ilmaistuiksi, ennen kuin niistä voi päästä eroon. Kun toiselle kerrotaan kaikki se, mikä tekee kipeää, kipu häviää.

Goth
Seuraa 
Liittynyt15.10.2015

No asiat eivät koskaan ole mustavalkoisia. Minun puolisostani en olisi ikinä uskonut että hän voisi pettää "ei ollut pettäjätyyppiä" vaan tunnollinen rakastava puoliso jolle perhe on tärkein. Tilaisuus teki mahdolliseksi kun halusi kokea jotain jännää uutta jonka jälkeen huomasi että katui heti tekojaan. Itse olin myös sanonut että jos pettää niin sellaista en suvaitse vaan se on kerrasta poikki mutta ei ne asiat kuitenkaan ihan niin yks oikoisia ole. 
Rehellisyys antaa voimaa ja uskoa. Mutta helpoa se ei tule olemaan.

Toisaltaan ymmärän sen miten vaikea on elää tälläisen tuskan kanssa, ellei sitä voi purkaa. 

Ja uskon ettei hän enää petä, huomaan miten hän muuttunut ihmisenä. Melkein joka päivä hän kehuu minua, ottaa huomioon ja sano kuinka paljon rakastaa.

Kornista kyllä, nyt suhteessa menee paremmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuulet omantunnon äänen vai pelkäätkö myös paljastumista ja sen seurauksia? Kokonaisuudessa kipeää tekevien tunteiden täytyy tulla ilmaistuiksi, ennen kuin niistä voi päästä eroon. Kun toiselle kerrotaan kaikki se, mikä tekee kipeää, kipu häviää.

Pettämiseni on tullut julki tuolloin eli paljastumista ei tarvitse ajatella.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei se pettäjän kipu katoa koskaan ja itseään pitää huonona ihmisenä. Vaikka toinen antaisi anteeksi, ei elämä jatkuisi koskaan samanlaisena. Mieheni olisi jatkanut kanssani, vaikka petin. En vaan pystynyt siihen enää. Se tuska , minkä näin hänessä, ei katoa koskaan. Onneksi hänellä on nykyään miellyttävä nainen rinnallaan. Itse olen yksin ja koen, että näin kuuluu olla.

Vierailija

Miksi syyllisyys vaivaa vieläkin noin paljon, tapahtuneesta on jo 7 vuotta ja kaikki on tullut julki. Ilmeisesti olette puolison kanssa yhdessä edelleen, mitä hän on asiasta mieltä.

Sinulla on selkeästi arvot kohdallaan, vaikka olet hairahtunut väärälle polulle. Itselleen anteeksiantaminen ei näytä olevan helppoa.

Olisi kiva kuulla sinun tarina, ihan jo sillä kuinka moni tälläkin palstalla on valmis pettämään omaa puolisoaan. Olisi miettimisen aihetta ennen kuin lähdettään katsomaan onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Ei se pettäjän kipu katoa koskaan ja itseään pitää huonona ihmisenä. Vaikka toinen antaisi anteeksi, ei elämä jatkuisi koskaan samanlaisena. Mieheni olisi jatkanut kanssani, vaikka petin. En vaan pystynyt siihen enää. Se tuska , minkä näin hänessä, ei katoa koskaan. Onneksi hänellä on nykyään miellyttävä nainen rinnallaan. Itse olen yksin ja koen, että näin kuuluu olla.

[/quote

No, onneksi karman laki näköjään edes joskus toimii.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat