Mistä johtuu, että jotkut eivät aikuisenakaan osaa kellonaikoja?

Vierailija

Tiedän pari tyyppiä, jotka lähes 3-kymppisiä, toinen taitaa olla hieman ylikin.

Eivät tiedä paljonko kello on, jos joku kertoo, vaikka että; "kello on 17.40."

Osaavat kuitenkin ja tietävät selvästi, kun sanoo, esim. " kymmenen yli kahdeksan."

Melko omituista.

Kommentit (5)

mamu

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pari tyyppiä, jotka lähes 3-kymppisiä, toinen taitaa olla hieman ylikin.

Eivät tiedä paljonko kello on, jos joku kertoo, vaikka että; "kello on 17.40."

Osaavat kuitenkin ja tietävät selvästi, kun sanoo, esim. " kymmenen yli kahdeksan."

Melko omituista.

Lievä kehityshäiriö/vamma.

Näitä on paljon ja harvemmin kukaan huomaa. Mun mies on myös samalainen. Hän ei myöskään osaa luetella aakkosia järjestyksessä tai kuukausia. 

Loppupelissä eipä noista ole mitään hyötyäkään. Kellon voi ymmärtää tosi monin tavoin. Ulkomailla kello luetaan toisin kuin meillä. Voihan se olla mamukin.

Vierailija

Itsellä on kaikenlaisia matemaattisia hahmotusongelmia, ja osaan kyllä analogisen ja digitaalisen kellon. Ongelmana on vain se että minulla kestää hetki hahmottaa esim. mitä 17:40 on. Ensin pitää pohtia paljonko on 17 ja sitten mitä se 40 on siihen lisäksi. Saattaa kuullostaa oudolta, mutta johtuu vain siitä että aivot käy vähän hitaalla numeroiden kohdalla. 

neurologi

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on kaikenlaisia matemaattisia hahmotusongelmia, ja osaan kyllä analogisen ja digitaalisen kellon. Ongelmana on vain se että minulla kestää hetki hahmottaa esim. mitä 17:40 on. Ensin pitää pohtia paljonko on 17 ja sitten mitä se 40 on siihen lisäksi. Saattaa kuullostaa oudolta, mutta johtuu vain siitä että aivot käy vähän hitaalla numeroiden kohdalla. 

Tuo on juuri lievä kehitysvamma.

Tosi yleinen, muttei ongelma lainkaan. 

Vierailija

Ei tuo kyllä kehitysvamma ole. Niinkuin lukihäiriötäkään ei luokitella kehitysvammaisuudeksi.

Tolle numerosokeudelle on olemassa hienompikin nimi, en nyt jaksa muistaa mikä.

Vierailija

Isompana ongelmana näen sen, että monet kellon tuntevat silti myöhästelevät säännönmukaisesti ihan joka paikasta. Turhaa osaamista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat