Muilla oireita cerazette ehkäsypillereistä?

123

Kymys tulikin. Itse oon syönyt pillereitä 10kk. Ekat 8kk imetin eikä pillereistä ollut ongelmia. Imetyksen lopettamisesta vajaa kuukausi alko pahoinvointi ja välillä oksentaminen. Nyt on sit ollut menkat 3vk. Menee järki.

Kommentit (8)

Vierailija

Mä oon syönyt Cerazetteja jo 9 vuotta ja ei ole kyllä mitään oireita ollut alun jälkeen. Ekat 3kk oli tiputteluvuotoa, jonka jälkeen kuukautiset lakkasivat kokonaan eikä ole näkynyt enää. Eli voisiko tässä olla nyt joku hormonaalinen muutos imetyksen jäljiltä ja siksi sulla nyt on pitkittyneet menkat? Sinuna jatkaisin vielä ainakin sen 2 kk noita ja jos ei 3 kk imetyksen loputtua ole oireet menneet ohi, niin sitten miettisin vaihtoa :) Tuo pahoinvointi on kyllä outo oire, aika harvalla varmaan on semmoista minipillereiden kanssa? Voihan se niihinkin liittyä tai sitten on oire jostain muusta.

Vierailija

Puoli vuotta meni mukavasti. Sitten alkoi vuotoa milloin sattuu.  Apteekissa sanottiin, että pitää olla täsmällinen kellon ajan kanssa, että ei tule tiputteluvuotoa. Mulla varmaan ollu plusmiinus puoli tuntia maksimissaan heitto. Vissiin sekin liikaa ...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta meni mukavasti. Sitten alkoi vuotoa milloin sattuu.  Apteekissa sanottiin, että pitää olla täsmällinen kellon ajan kanssa, että ei tule tiputteluvuotoa. Mulla varmaan ollu plusmiinus puoli tuntia maksimissaan heitto. Vissiin sekin liikaa ...

Tämäkin varmaan tosi yksilöllistä, kun mä otan niitä "miten sattuu" eikä ole mitään vuotoja ollut tosiaan 9 vuoteen. Tuo "miten sattuu" toki sallituissa aikarajoissa, mutta voi olla muutaman tunnin heittoa sinne tänne ja joskus harvemmin sitten niitä 4-12h myöhästymisiä ollut eikä ole vuotoja ollut (eikä vauvoja :D). Näissähän se raja on 12 h...

T. nro 4

N21

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syönyt Cerazetteja jo 9 vuotta ja ei ole kyllä mitään oireita ollut alun jälkeen. Ekat 3kk oli tiputteluvuotoa, jonka jälkeen kuukautiset lakkasivat kokonaan eikä ole näkynyt enää. Eli voisiko tässä olla nyt joku hormonaalinen muutos imetyksen jäljiltä ja siksi sulla nyt on pitkittyneet menkat? Sinuna jatkaisin vielä ainakin sen 2 kk noita ja jos ei 3 kk imetyksen loputtua ole oireet menneet ohi, niin sitten miettisin vaihtoa :) Tuo pahoinvointi on kyllä outo oire, aika harvalla varmaan on semmoista minipillereiden kanssa? Voihan se niihinkin liittyä tai sitten on oire jostain muusta.

Oon samaa mieltä, että muutos voi johtua imetyksen loppumisesta. Hormonitasapaino on taas muuttunut. Suosittelisin kans vielä jatkamaan käyttöä jonkin aikaa,ellei tule pakottavaa tarvetta lopettaa. Mutta, tosi on, ettei kaikille cerazette sovi enää raskauden jälkeen. Itse käyttänyt nyt 6 vuotta, ei ongelmia (tosin ei siis ole lapsia). Tiputtelua oli aluksi ja sitten jäi menkat kokonaan pois. Ja pillerin ottamisaika kyllä itsellä heittelee ja paljon... Tietysti yritän ottaa aina samaan aikaan, mutta joskus aika saattaa vaihdella +- 2 tuntia. Eikä ole vaikuttanut mulla mitenkään. Mutta näin sitä on ihmiset erilaisia... :)

Vierailija

Joo en tiedä, mulla loppui kuukautiset näiden aloitettua, yhdet pikkuvuodot oli vain ihan alussa.

'mutta aion tehdä testin varmuuden vuoksi, jotenkin olen kahden vaiheella näiden kanssa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat